[Accent] Różnica pomiędzy G4FK (1.5l 16v) i G4EK (1.5l 12v) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KJS-y to te rajdy między pachołkami?

w takim razie zastanowiłbym się przede wszystkim nad zmianą skrzynki biegów lub przełożeń na krótsze
(albo kupić Swifta)
  
 
Cytat:
2008-04-04 12:34:07, e-gen pisze:
....albo kupić Swifta...


Mam rodzinę we Francji i mają jeszcze takie cudo w wersji GTI od nowości, miałem okazję tym pojeździć, daje po prostu niesamowicie, 100 kilka koni w takiej budzie czyni cuda.
  
 
mój brat (Jimmy7 z forum) od ponad roku startuje z kumplem w KJS'a, spuersprintach itp. zaczynali właśnie od Swifta GTI, później mieli Cinqecento z silnikiem 1.2, a teraz śmigają .... Subaru Impreza WRX STi szuwarek


[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2008-04-04 14:44:05 ]
  
 
Jezeli jush chodzi o tuninig to nie popieram tuningowania samochodów europejskich - sorry wydaje mnie sie ze ona nie posaidaja potencjalu Jezeli jush to proponuje coś z pod kraju kwitnącej wiśni najbardziej odpowiednia wydaje mnie sie Toyota, Mitsubishi, Subaru to są samochody do tuningu wybaczcie to tylko moje osobiste zdanie

Buziaki

A subarka ładna

  
 
Silnik 1,5 16V w Accent GT 2000r ma 110KM

link do ogłozenia na allegro, foto silnika

Silnik 1,6 16V w Coupe I ma 115KM


  
 
Cytat:
2008-04-04 12:34:07, e-gen pisze:
KJS-y to te rajdy między pachołkami?



Też, ale nie tylko, są odcinki na których można się szybciej bujnąć. Skrzynia na początek to nie problem. 12s/100km, to jest 'luksus' na który nie mogę sobie pozwolić. Co do swifta gti, to takim mój brat startuje i nawet daje radę, ale... ludzie, jestem na forum Hyundaia, co z wami. Zamiast mnie zachęcać do zrobienia hultaja, pomimo iż jest to pomysł wysoce średni, to podrzucacie inne pomysły. Ech... a potencjał, Mitsu ma porządnie zrobionego evo wartego uwagi ($$$), a reszta modeli pod względem osiągów nie stanowi jakiejś super bazy do modyfikacji. A europejskie auta, to nie ma nic do rzeczy, nawet cienkiego robi się tak, że potrafi objechać niejedną imprezę.
  
 
Cytat:
2008-04-04 21:37:47, PJB pisze:
...ludzie, jestem na forum Hyundaia, co z wami. Zamiast mnie zachęcać do zrobienia hultaja, pomimo iż jest to pomysł wysoce średni, to podrzucacie inne pomysły.


Narzuciłeś niejako że chcesz z accenta zrobić wyścigówkę ale:
1. bez turbo
2. bez swapa na 2,0
3. pozostaje seryjny silnik
więc cię uprzedzam lojalnie że seryjny silnik wolnossący 1,5 po wyciśnięciu może uzyska 130 KM ale korbowody będziesz zbierał w zasięgu kilometra.
To nie jest silnik do tuningu ani materiałowo, ani technicznie, ot po prostu masowy produkt do dość dynamicznego poruszania się po drodze dla statystycznego Kowalskiego.
Pierwowzorem silnika 1,5 accenta było scoupe, nowa generacja alpha, nawet wpadli na pomysł dołożenia turbo, uzyskali 115 KM i co? szybko się z tego wycofali
A WRC jak się szybko pojawiło tak szybko zniknęło...

jedyne co przychodzi mi do głowy to:
1. skrzynia z krótką przekładnią główną
2. ztoczenie na maxa koła zamachowego żeby momentalnie się zbierał, pozostanie tylko problem wyważenia tego i ewentualnych drgań silnika, wolne obroty też pewnie będą na ~ 1000 - 1100:


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-04 22:32:24 ]
  
 
W naszych ogłoszeniach obecnie nie ma na sprzedaż Accenta I GT, wystarczy poszukać w niemieckich tam cena tego modelu wacha się od 3000-8000zł, co jest bardziej opłacalne niż swap samego silnika.

Accent I GT 1,5 16V 100KM

1 oferta

2 oferta

3 oferta

4 oferta

Na allegro też czasem się pojawia, aktualnie brak.
  
 
Cytat:
2jedyne co przychodzi mi do głowy to: 1. skrzynia z krótką przekładnią główną 2. ztoczenie na maxa koła zamachowego żeby momentalnie się zbierał, pozostanie tylko problem wyważenia tego i ewentualnych drgań silnika, wolne obroty też pewnie będą na ~ 1000 - 1100: [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-04 22:32:24 ]


+zdjęcie głowicy i polerka kanałów, zaworów itp
+większa przepustnica (od scoupe turbo?)


Mierzyłeś kompresje?
  
 
Cytat:
Japoński mivec czy vtec ma na maxa do 180KM (seryjny) a taka astra gsi ma na wejściu 150KM i dużo większą trwałość.



Mowisz o pojemnosci 1.6 N/A ? Jesli tak to B16B na japonie mialo 185km Jesli chodzi o awaryjnosc to bym nie dyskutowal, bo nie o to chodzi w tym temacie. Powiem tylko ze te silniki skladane sa recznie jak tylko w najdrozszych, sportowych markach.

Na pytanie co z nami odpowiem - trzymamy sie rzeczywistosci nie marzen. Chcesz sportowy samochod to sprzedaj Accenta. Moze na tym forum niektorzy maja inna opinie ja mam taka.

Chcesz KJSy kup wspomnianego Swifta GTI na poczatek swietny samochod, maly o super osiagach ewentualnie Honda Civic, CRX o ktorej wspomniales nie wiem co miales na mysli z 15kpln.

Z Civica mozna cos wykrzesac i nie mowie tutaj o samych silnikach gdzie w serii dysponujesz moca 160km ale trakcyjnie. Duzo wiekszy rozstaw kol, nizszy samochod, nizej polozony srodek ciezkosci itd itd to ma jakis sens. Napewno fajnie byloby zrobic szybkiego Accenta ale to sztuka dla sztuki a rezultaty beda gorsze.

Co to sa podcinane sprezyny ???? Za 1.6kzl to chyba kupisz kompletny KIT. Hamulce seryjne ? zapomnij. Problem jest w tym ze Hyudaie maja delikatne silniki i nie sluza do katowania.
  
 
Ja nigdy nie powiedziałem, że chcę zrobić wyścigówkę . Kjs'y i rajdy grupowe to ogromna przepaść. Poza tym, nie zamierzam zbudować auta które będzie w stanie objechać Imprezy. Moim celem jest nawiązanie walki z np. Swiftem, czyli zejście do 9sek. Do tego powinno wystarczeć 115KM, a 130KM to jest granica którą chciałbym uzyskać w najbardziej optymistycznym wariancie, więc spokojnie. Ten silnik wcale nie jest taki zły, mogę nawet powiedzieć, że jest cholernie wytrzymały na próby zarżnięcia go przez różnych kierowców w różnych warunkach. Jest zdecydowanie niewysilony, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że wytrzyma 30% podniesienie mocy, jak nie... coż człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach a i forum wzbogaci się o historie czego nie należy robić.

Odnośnie skrzyni, to jest to odleglejsza modyfikacja. Na starcie silnik + wydech + może dolot, tak żeby nie stroić komputera milion razy. Dzięki natomiast za radę co do koła zamachowego, pomyślę.

Accenty GT rzeczywiście występują w Niemczech w niewygórowanych cenach. Ja znalazłem jeszcze taniej - Accent GT 500eur. Kwestia tego typu, że to już nie będzie mój różowy hultaj... sentyment . Ale chyba masz rację, że jeśli mam zamiar mieć 16v, to najlepiej sprowadzić auto z reichu. Zobaczę.

Co do szlifowania kanałów i ew. modyfikacji zaworów, to jest to już w planie. Równocześnie z wymianą wałk(a/ów). Kompresja fabrycznie 10, ale sądzę że przez te kilkanaście wiosen już mu spadła. Obecnie siedze za granicą, więc pomiary będę robił dopiero w wakacje. Do lipca mam czas na planowanie.


do Vex'a:
CRX'a 160KM poniżej 10kzł nie kupisz, a jeśli bedzie w okolicy, to najprawdopodobniej do remontu. Zatem w miarę sprawny to będzie koszt ok 15kzł. Oczywiście, zgadzam się, że Civic jest dużo bardziej rozsądny niż Accent. Śmiało można powiedzieć, że próba zrobienia z Accenta auta pseudorajdowego, jest ... kontrowersyjna . Ale ja także w miaro twardo stoję na ziemi (mając głowę w chmurach) i jak pisałem powyżej nie oczekuje niemożliwego. Rezultaty będą gorsze, ale to nie ma znaczenie. Liczy się banan na twarzy po solidnie wykonanej robocie. A podcinane sprężyny, to przepraszam, mój błąd, chodzi mi o sprężyny sztywniejsze wykonane dokładnie na wzór oryginalnych (kiedyś o tym pisałem w technicznym). 1.6kzł kosztuje zestaw 4 amorków bilsteina w wersji sportowej (b6). Na razie mam model gazowy normalny (b4) i nie narzekam, to tylko w kwestii dalekoprzyszłościowej. Co do hamulców (brembo + ferrodo, standardowe), to mimo wszystko obstaje przy wersji iż spisują się dobrze. Startował już raz w kztce i na ten element nie miałem co narzekać. Jedynie co wkurza, to ręczny który strasznie szybko przestaje łapać. Na koniec silnik... wstyd przyznać jak był eksploatowany, ale nie mogę powiedzieć, że miał lekkie życie a cały czas trzyma fason.

[ wiadomość edytowana przez: PJB dnia 2008-04-05 00:56:35 ]
  
 
Zejscie do 9s to nie duzy problem. Jednak nijak to ma sie do nawiazania walki ze Swiftem GTI ktory w serii ma 7 z hakiem do setki i duzo wieksza "zwinnosc".

Mi na filmiku do 100 km/h wychodzi ponizej 10s do setki (12V). Jakbym sie uparlbym zszedlbym do 9s. Sama redukcja masy duzo by pomogla. Pelny przelot i kolejny zysk i nadal praktycznie zadnym kosztem. Ciekaw jestem wtedy rezultatow. Chcac wlozyc jeszce pare zlotowek to polerowanie kanalow dolotowych i planowanie glowicy a co za tym idzie odrazu remont gory a tu juz troche moze to kosztowac i bez prosze bez komentarzy typu ze to koszt 400zl a same ploanowanie 50zl.

Jesli silniki Accenta sa takie wytryzmale to czemu przy przecietnej eskloapatacji juz powyuzej 100 tys km i wiecej zaczynaja brac olej ?

Civiki 1,4 trakatowane normalnie dojezdzaja i 400 tys km bez remontu i nadal nie biora ilosci takich jak srednio Hyundai przy 200 tys km.

Zrob najszybsze w Polsce N/A 1.5 12V ale fakt faktem 16V dobra baza.

Podsumuwujac jak ja chcialbym miec osiagi w granicach 9s do setki to bym zostal przy swoich podzespolach. Swoja droga swapy to zrzeguly sohc to sohc i dohc to dohc. Wtedy mozna powiedziec ze jest w miare plag and play.


edit:
Cytat:
CRX'a 160KM poniżej 10kzł nie kupisz, a jeśli bedzie w okolicy, to najprawdopodobniej do remontu. Zatem w miarę sprawny to będzie koszt ok 15kzł.



Jesli mowimy o II (B16A1 - 150km) genereacji to trudno bedzie znales za 15 w ogole chyba ze polowa wartosci to beda felgi ze stopow super lekkich Jesli mowa o III generacji - DEL SOL (B16A2- 160km) to tez pomylka bo to auto do pokazania sie na wakacje, jest ciezki. Civic lepiej sie prowadzi niz CRX, jest dluzszy i ma wiekszy rozstaw kol. W zaleznosci od rocznika VTI w dobrym stanie zawsze bedzie troche kosztowalo, ale samego CRX II ciezko juz w ogole znalesc

Co do zawieszenia to do 2 tys mozna napewno znalesc kompletny KIT. Seryjne twardsze sprezyny raczej sensu nie maja, bo ten samochnod trzeba koniecznie obnizyc. Rozgladalem sie troche za sprezynami, bo chcialem swoj samochod utwardzic i pamietaj ze w tej cenie mamy juz dobrej jakosci komplet, ale przykaldu niestety nie podam. Czy gwint to tez nie wiem

aha... brembo i ferrodo to nie jest juz seryjny uklad, a brembo max to juz z cala pewnoscia nie

[ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2008-04-05 01:13:07 ]
  
 
Vex jeszcze raz:
Poniżej edytowałem mojego poprzedniego posta z odpowiedzią do Ciebie, a ty w międzyczasie już kolejnego wysmażyłeś... no cóż trzeba odpowiedzieć .

Kto Ci powiedział że GTI ma 7 do setki?? One mają 100KM i 8,6sek do setki. Co więcej większość już dobija do dwudziestki i nie schodzi poniżej 9sek. Co do zwinności, to prowadzi się go rzeczywiście elegancko, ale ... walę się w łeb o sufit, co mnie zasadniczo wkurza. Niestety muszę się przyznać, że lubie prowadzić Hyundaia (mało jest osób które mnie rozumieją ). Jak badałeś przyspieszenie swojego Accenciora - na prędkościomierzu, czy gtechu, bo wynik jest zadziwiający. Co remontu, to zdecydowanie nie liczę go w setkach zł, a wchdzę energicznie w tysiączki, ale... 2 tygodnie temu odbierałem głowicę i blok z planowania do omawianego tak często swifta i kosztowało to 120zł (po 60zł od elementu).

A olej? Accent też człowiek i lubi się napić . Tak poważnie, to jest jakiś argument, ale Citroen mojego ojca bierze 1.5 raza więcej oleju niż Hyundai mimo iż jest 2x młodszy. Co ciekawe jest to normalne, w serwisie powiedzili, że one tak już mają.


Pfff, kółko korespondencyjne powinniśmy założyć .

W CRX'y nie wchodze, bo jest to auto które mi nie leży, nie pasuje i już . Odnośnie zawieszenia, to jak coś znajdziesz ciekawego, to poprosze. Ja oprócz tego bilsteina nie znalazłem nic przystosowanego do sportów. Auto obniżone zostało, klei się drogi bardzo ładnie, szczególnie jak mu się kapciochy lepsze dopasuje. Jednak ze względu na specyfikę kjs'ów (chęchy i dziury), to jeżdzenie niżej niż normalnie nie jest dobrym pomysłem. Ja zamawiałem w firmie po przesłaniu moich oryginalnych. Jak oni to robili, nie wiem, nie znam się na procesie produkcyjnym. Przed założeniem wyglądają prawie identycznie, po różnica jest ogromna.

I jeszcez raz hamulce. Klocki ferrodo są o 20zł droższe niż najtańsze zamienniki, a za tarcze z tego co pamiętam płaciłem ok 50zł więcej (internet i allegro). Z tym że oprócz jakości zyskałem także trwałość, co w dłuższym okresie może wyjść ekonomiczniej. Swego czasu myślałem o doinwestowanie drugich 5 dych do tarcz nacinanych. Po poczytaniu opinii w jakim tempie pożerają one klocki (i ile same klocszki kosztują) oraz komentarzy użytkowników którzy zakupili produkty danej firmy i po tym tarcza sie zwichrowała po wjechaniu w kałużę, zdecydowanie zrezygnowałem z takiej przyjemności.

[ wiadomość edytowana przez: PJB dnia 2008-04-05 01:27:37 ]
  
 
Cytat:
Kto Ci powiedział że GTI ma 7 do setki?? One mają 100KM i 8,6sek do setki.


Powinny miec 101km albo 103km co prawda jest juz pozno a zawartosc alkocholu we krwi nie zerowa ale jestem przekonany ze 7,X, do setki. 8,6 to moze dane katalogowe. Ten samochod wazy ponad 800kg wiec to mowi samo za siebie. Moze nieco dlubniete ale pamietam ze to standartowy czas dla GTI

Cytat:
Jak badałeś przyspieszenie swojego Accenciora - na prędkościomierzu, czy gtechu, bo wynik jest zadziwiający



Wedlug wskazan predkosciomierza. Wcale nie twierdze ze jest to dokladne bo i nie jest. G-tech raczej mialby tendencje do pokazywania mniej. W ponym mi pokazywal 10,9 z wolnym wydechem Aktualnie moj Accent jest duzo szybszy niz wspomniany pony.

http://pl.youtube.com/watch?v=D9jDe0TkFDc
Na PB95. przy wlaniu V powera racing 99+ ten samochod zupelnie inaczej reaguje
  
 
Cytat:
2008-04-05 00:34:22, PJB pisze:
Kompresja fabrycznie 10, ale sądzę że przez te kilkanaście wiosen już mu spadła.




10 atm to masz dół do remontu - nie powinieneś mieć mniej niż 12 atm (równo na wszystkich garach).

  
 
Ja kompresji nie badałem, gdzieś znalazłem, iż fabrycznie jest 10, ale coś złe dane wyszukałem. Z info na forum wynika iż fabrycznie jest 12,5/13?

Co do swifta, to ma 1.3 gti ma 101 kucy i raczej nikt w katalogach nie zamieszcza przyspieszenia gorszego niż jest w rzeczywistości. Poniżej 8 to bardzo dobry czas. Odnośnie V powera, to mam troszke mieszane uczucia, ale ok. Odnośnie twojego accenciora, to tylko w nim dolot zmieniłeś? Gdzie masz wyprowadzenie do wlotu?
  
 
Cytat:
nikt w katalogach nie zamieszcza przyspieszenia gorszego niż jest w rzeczywistości.



Moze dodatkowe odchudzone GTI mialo lepsze osiagi, nie pamietam jak to bylo, nieistotne, moze poprostu mi sie cos pomylilo.
Co do osiagow w katalogach tez roznie bywa, ale nie o tym tutaj

Cytat:
Odnośnie V powera, to mam troszke mieszane uczucia, ale ok



Moze tez zalezy od stacji mialem na mysli V power racing. Tankowalem na zmiane 95 na roznych najlepszych stacjach, shell, bp, statoil i to nie to samo. Na 95 tak jakbym mial zuzyte swiece, na v powerze jakbym wsadzil nowe swiece

Cytat:
Gdzie masz wyprowadzenie do wlotu?



Znalazlem waziutka luke miedzy chlodnica a prawa czescia wlotu zderzaka. Cos tam zawsze musi tloczyc.
Wszystko seryjne oprocz dolotu.


[ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2008-04-06 21:05:46 ]
  
 
Jak będę robił accenta (za 3-4 miesiące), to z chęcią bym Cię odwiedził zobaczyć na własne oczy jak to poprowadziłeś i jak chodzi w realu. Ostatnio spłynęły do mnie odpowiedzi z różnych firm zajmujących się na profesjonalnie silnikami i troszkę ostudzili mój zapał. Najwięcej życzą sobie za wydech, do 4kzł. Czy zna ktoś może firmę robiącą kolektor + reszte w rozsądniejszych cenach?
  
 
Zadna filozofia upchaca rure byc moze nawet mozna wykombinowac cos lepszego z dziura w "podlodze" ale nie skupialem sie na tym, bo jest dobrze a jak jest dobrze to po co przeplacac

hehe ludzie to maja fantazje. Co do wydechu to ja bym sobie darowal, bo... zaczna rzezbic, wezma pieniadze a efektow nie zagwarantuja Ci zadnych. Znam przypadki ludzi, aut gdzie uklady dolotowe, uklady wydehocwe byly robione od zera mozna powiedziec w profesjonalnych firmach specjalizujacych sie w danych dzieniach (nie bede wymienial, bo to teraz nie bedzie obiektywne) i co ? klapa. Tysiace wpakowane w wydech a przyrost mocy ? 1-2km albo i wcale, tyle to ja moge za pomoca mlotka i spawarki zrobic w swoim.

Jesli chodzi o kolektor to wyjscie w zasadzie jest jedno USA, pamietam ze tam byly do SOHC, jak nie cale uklady. Reszta to pelen przelot i powinien byc efekt. Jak masz przeznaczona gotowke to zrob z kwasowki calosc zachowujac pojemnosc identyczna jak fabryczny katalizator lub katalizastor o wiekszej przepustowosci. Wydaje mi sie ze same pozbycie oporu katalizatora i tlumika koncowego ktory jest dobrze zakreocny w tym samochodzie da odczuwalny efekt, zwiekszenie srednicy ukladu o 0,2 cala do 0,5 tez by sie przydalo w zaleznosci od dalszych modow.
  
 
Cytat:
2008-04-07 00:44:31, Vex pisze:
.... Jesli chodzi o kolektor to wyjscie w zasadzie jest jedno USA, pamietam ze tam byly do SOHC, jak nie cale uklady. Reszta to pelen przelot i powinien byc efekt. Jak masz przeznaczona gotowke to zrob z kwasowki calosc zachowujac pojemnosc identyczna jak fabryczny katalizator lub katalizastor o wiekszej przepustowosci.


Kwasówka daje tylko nierdzewność układu.
Ja postarałbym się raczej o wykonanie kolektora rurowego na wzór motocyklowych rzędowych 4.
Jedyny minus to stosunkowo mała trwałość i czasem skłonność do pękania, reszta to same plusy.
Silnik accenta jest silnikiem średnioobrotowym, układ wydechowy nie może być przelotowy. Do przelotowego potrzebne są jeszcze inne zmiany w silniku.