Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2008-04-04 14:43:38 mój brat (Jimmy7 z forum) od ponad roku startuje z kumplem w KJS'a, spuersprintach itp. ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2008-04-04 14:44:05 ] |
![]() Legro_Sz HF MEMBER Hyundai Accent Zagórów | 2008-04-04 14:59:47 Jezeli jush chodzi o tuninig to nie popieram tuningowania samochodów europejskich - sorry wydaje mnie sie ze ona nie posaidaja potencjalu ![]() ![]() Buziaki ![]() A subarka ładna ![]() |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2008-04-04 15:12:56 Silnik 1,5 16V w Accent GT 2000r ma 110KM
link do ogłozenia na allegro, foto silnika Silnik 1,6 16V w Coupe I ma 115KM |
![]() PJB HF MEMBER Hyundai Accent I Łódź | 2008-04-04 21:37:47
Też, ale nie tylko, są odcinki na których można się szybciej bujnąć. Skrzynia na początek to nie problem. 12s/100km, to jest 'luksus' na który nie mogę sobie pozwolić. Co do swifta gti, to takim mój brat startuje i nawet daje radę, ale... ludzie, jestem na forum Hyundaia, co z wami. Zamiast mnie zachęcać do zrobienia hultaja, pomimo iż jest to pomysł wysoce średni, to podrzucacie inne pomysły. Ech... a potencjał, Mitsu ma porządnie zrobionego evo wartego uwagi ($$$), a reszta modeli pod względem osiągów nie stanowi jakiejś super bazy do modyfikacji. A europejskie auta, to nie ma nic do rzeczy, nawet cienkiego robi się tak, że potrafi objechać niejedną imprezę. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2008-04-04 22:19:49
Narzuciłeś niejako że chcesz z accenta zrobić wyścigówkę ale: 1. bez turbo 2. bez swapa na 2,0 3. pozostaje seryjny silnik więc cię uprzedzam lojalnie że seryjny silnik wolnossący 1,5 po wyciśnięciu może uzyska 130 KM ale korbowody będziesz zbierał w zasięgu kilometra. To nie jest silnik do tuningu ani materiałowo, ani technicznie, ot po prostu masowy produkt do dość dynamicznego poruszania się po drodze dla statystycznego Kowalskiego. Pierwowzorem silnika 1,5 accenta było scoupe, nowa generacja alpha, nawet wpadli na pomysł dołożenia turbo, uzyskali 115 KM i co? szybko się z tego wycofali A WRC jak się szybko pojawiło tak szybko zniknęło... jedyne co przychodzi mi do głowy to: 1. skrzynia z krótką przekładnią główną 2. ztoczenie na maxa koła zamachowego żeby momentalnie się zbierał, pozostanie tylko problem wyważenia tego i ewentualnych drgań silnika, wolne obroty też pewnie będą na ~ 1000 - 1100: [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-04 22:32:24 ] |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2008-04-04 23:22:52 W naszych ogłoszeniach obecnie nie ma na sprzedaż Accenta I GT, wystarczy poszukać w niemieckich tam cena tego modelu wacha się od 3000-8000zł, co jest bardziej opłacalne niż swap samego silnika.
Accent I GT 1,5 16V 100KM 1 oferta 2 oferta 3 oferta 4 oferta Na allegro też czasem się pojawia, aktualnie brak. |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-04-05 00:10:03
+zdjęcie głowicy i polerka kanałów, zaworów itp +większa przepustnica (od scoupe turbo?) Mierzyłeś kompresje? |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2008-04-05 00:24:52
Mowisz o pojemnosci 1.6 N/A ? Jesli tak to B16B na japonie mialo 185km ![]() Na pytanie co z nami odpowiem - trzymamy sie rzeczywistosci nie marzen. Chcesz sportowy samochod to sprzedaj Accenta. Moze na tym forum niektorzy maja inna opinie ja mam taka. Chcesz KJSy kup wspomnianego Swifta GTI na poczatek swietny samochod, maly o super osiagach ewentualnie Honda Civic, CRX o ktorej wspomniales nie wiem co miales na mysli z 15kpln. Z Civica mozna cos wykrzesac i nie mowie tutaj o samych silnikach gdzie w serii dysponujesz moca 160km ale trakcyjnie. Duzo wiekszy rozstaw kol, nizszy samochod, nizej polozony srodek ciezkosci itd itd to ma jakis sens. Napewno fajnie byloby zrobic szybkiego Accenta ale to sztuka dla sztuki ![]() Co to sa podcinane sprezyny ???? Za 1.6kzl to chyba kupisz kompletny KIT. Hamulce seryjne ? zapomnij. Problem jest w tym ze Hyudaie maja delikatne silniki i nie sluza do katowania. |
![]() PJB HF MEMBER Hyundai Accent I Łódź | 2008-04-05 00:34:22 Ja nigdy nie powiedziałem, że chcę zrobić wyścigówkę ![]() Odnośnie skrzyni, to jest to odleglejsza modyfikacja. Na starcie silnik + wydech + może dolot, tak żeby nie stroić komputera milion razy. Dzięki natomiast za radę co do koła zamachowego, pomyślę. Accenty GT rzeczywiście występują w Niemczech w niewygórowanych cenach. Ja znalazłem jeszcze taniej - Accent GT 500eur. Kwestia tego typu, że to już nie będzie mój różowy hultaj... sentyment ![]() Co do szlifowania kanałów i ew. modyfikacji zaworów, to jest to już w planie. Równocześnie z wymianą wałk(a/ów). Kompresja fabrycznie 10, ale sądzę że przez te kilkanaście wiosen już mu spadła. Obecnie siedze za granicą, więc pomiary będę robił dopiero w wakacje. Do lipca mam czas na planowanie. do Vex'a: CRX'a 160KM poniżej 10kzł nie kupisz, a jeśli bedzie w okolicy, to najprawdopodobniej do remontu. Zatem w miarę sprawny to będzie koszt ok 15kzł. Oczywiście, zgadzam się, że Civic jest dużo bardziej rozsądny niż Accent. Śmiało można powiedzieć, że próba zrobienia z Accenta auta pseudorajdowego, jest ... kontrowersyjna ![]() [ wiadomość edytowana przez: PJB dnia 2008-04-05 00:56:35 ] |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2008-04-05 00:49:41 Zejscie do 9s to nie duzy problem. Jednak nijak to ma sie do nawiazania walki ze Swiftem GTI ktory w serii ma 7 z hakiem do setki i duzo wieksza "zwinnosc".
Mi na filmiku do 100 km/h wychodzi ponizej 10s do setki (12V). Jakbym sie uparlbym zszedlbym do 9s. Sama redukcja masy duzo by pomogla. Pelny przelot i kolejny zysk i nadal praktycznie zadnym kosztem. Ciekaw jestem wtedy rezultatow. Chcac wlozyc jeszce pare zlotowek to polerowanie kanalow dolotowych i planowanie glowicy a co za tym idzie odrazu remont gory a tu juz troche moze to kosztowac i bez prosze bez komentarzy typu ze to koszt 400zl a same ploanowanie 50zl. Jesli silniki Accenta sa takie wytryzmale to czemu przy przecietnej eskloapatacji juz powyuzej 100 tys km i wiecej zaczynaja brac olej ? Civiki 1,4 trakatowane normalnie dojezdzaja i 400 tys km bez remontu i nadal nie biora ilosci takich jak srednio Hyundai przy 200 tys km. Zrob najszybsze w Polsce N/A 1.5 12V ![]() Podsumuwujac jak ja chcialbym miec osiagi w granicach 9s do setki to bym zostal przy swoich podzespolach. Swoja droga swapy to zrzeguly sohc to sohc ![]() edit:
Jesli mowimy o II (B16A1 - 150km) genereacji to trudno bedzie znales za 15 w ogole ![]() ![]() ![]() Co do zawieszenia to do 2 tys mozna napewno znalesc kompletny KIT. Seryjne twardsze sprezyny raczej sensu nie maja, bo ten samochnod trzeba koniecznie obnizyc. Rozgladalem sie troche za sprezynami, bo chcialem swoj samochod utwardzic i pamietaj ze w tej cenie mamy juz dobrej jakosci komplet, ale przykaldu niestety nie podam. Czy gwint to tez nie wiem ![]() aha... brembo i ferrodo to nie jest juz seryjny uklad, a brembo max to juz z cala pewnoscia nie ![]() [ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2008-04-05 01:13:07 ] |
![]() PJB HF MEMBER Hyundai Accent I Łódź | 2008-04-05 01:14:52 Vex jeszcze raz:
Poniżej edytowałem mojego poprzedniego posta z odpowiedzią do Ciebie, a ty w międzyczasie już kolejnego wysmażyłeś... no cóż trzeba odpowiedzieć ![]() Kto Ci powiedział że GTI ma 7 do setki?? One mają 100KM i 8,6sek do setki. Co więcej większość już dobija do dwudziestki i nie schodzi poniżej 9sek. Co do zwinności, to prowadzi się go rzeczywiście elegancko, ale ... walę się w łeb o sufit, co mnie zasadniczo wkurza. Niestety muszę się przyznać, że lubie prowadzić Hyundaia (mało jest osób które mnie rozumieją ![]() A olej? Accent też człowiek i lubi się napić ![]() Pfff, kółko korespondencyjne powinniśmy założyć ![]() W CRX'y nie wchodze, bo jest to auto które mi nie leży, nie pasuje i już ![]() I jeszcez raz hamulce. Klocki ferrodo są o 20zł droższe niż najtańsze zamienniki, a za tarcze z tego co pamiętam płaciłem ok 50zł więcej (internet i allegro). Z tym że oprócz jakości zyskałem także trwałość, co w dłuższym okresie może wyjść ekonomiczniej. Swego czasu myślałem o doinwestowanie drugich 5 dych do tarcz nacinanych. Po poczytaniu opinii w jakim tempie pożerają one klocki (i ile same klocszki kosztują) oraz komentarzy użytkowników którzy zakupili produkty danej firmy i po tym tarcza sie zwichrowała po wjechaniu w kałużę, zdecydowanie zrezygnowałem z takiej przyjemności. [ wiadomość edytowana przez: PJB dnia 2008-04-05 01:27:37 ] |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2008-04-05 01:31:02
Powinny miec 101km albo 103km ![]() ![]()
Wedlug wskazan predkosciomierza. Wcale nie twierdze ze jest to dokladne bo i nie jest. G-tech raczej mialby tendencje do pokazywania mniej. W ponym mi pokazywal 10,9 z wolnym wydechem ![]() http://pl.youtube.com/watch?v=D9jDe0TkFDc Na PB95. przy wlaniu V powera racing 99+ ten samochod zupelnie inaczej reaguje ![]() |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-04-05 13:06:24
10 atm to masz dół do remontu - nie powinieneś mieć mniej niż 12 atm (równo na wszystkich garach). |
![]() PJB HF MEMBER Hyundai Accent I Łódź | 2008-04-06 12:35:37 Ja kompresji nie badałem, gdzieś znalazłem, iż fabrycznie jest 10, ale coś złe dane wyszukałem. Z info na forum wynika iż fabrycznie jest 12,5/13?
Co do swifta, to ma 1.3 gti ma 101 kucy i raczej nikt w katalogach nie zamieszcza przyspieszenia gorszego niż jest w rzeczywistości. Poniżej 8 to bardzo dobry czas. Odnośnie V powera, to mam troszke mieszane uczucia, ale ok. Odnośnie twojego accenciora, to tylko w nim dolot zmieniłeś? Gdzie masz wyprowadzenie do wlotu? |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2008-04-06 21:04:29
Moze dodatkowe odchudzone GTI mialo lepsze osiagi, nie pamietam jak to bylo, nieistotne, moze poprostu mi sie cos pomylilo. Co do osiagow w katalogach tez roznie bywa, ale nie o tym tutaj ![]()
Moze tez zalezy od stacji mialem na mysli V power racing. Tankowalem na zmiane 95 na roznych najlepszych stacjach, shell, bp, statoil i to nie to samo. Na 95 tak jakbym mial zuzyte swiece, na v powerze jakbym wsadzil nowe swiece ![]()
Znalazlem waziutka luke miedzy chlodnica a prawa czescia wlotu zderzaka. Cos tam zawsze musi tloczyc. Wszystko seryjne oprocz dolotu. [ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2008-04-06 21:05:46 ] |
![]() PJB HF MEMBER Hyundai Accent I Łódź | 2008-04-06 22:16:49 Jak będę robił accenta (za 3-4 miesiące), to z chęcią bym Cię odwiedził zobaczyć na własne oczy jak to poprowadziłeś i jak chodzi w realu. Ostatnio spłynęły do mnie odpowiedzi z różnych firm zajmujących się na profesjonalnie silnikami i troszkę ostudzili mój zapał. Najwięcej życzą sobie za wydech, do 4kzł. Czy zna ktoś może firmę robiącą kolektor + reszte w rozsądniejszych cenach? |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2008-04-07 00:44:31 Zadna filozofia upchaca rure ![]() ![]() hehe ludzie to maja fantazje. Co do wydechu to ja bym sobie darowal, bo... zaczna rzezbic, wezma pieniadze a efektow nie zagwarantuja Ci zadnych. Znam przypadki ludzi, aut gdzie uklady dolotowe, uklady wydehocwe byly robione od zera mozna powiedziec w profesjonalnych firmach specjalizujacych sie w danych dzieniach (nie bede wymienial, bo to teraz nie bedzie obiektywne) i co ? klapa. Tysiace wpakowane w wydech a przyrost mocy ? 1-2km albo i wcale, tyle to ja moge za pomoca mlotka i spawarki zrobic w swoim. Jesli chodzi o kolektor to wyjscie w zasadzie jest jedno USA, pamietam ze tam byly do SOHC, jak nie cale uklady. Reszta to pelen przelot i powinien byc efekt. Jak masz przeznaczona gotowke to zrob z kwasowki calosc zachowujac pojemnosc identyczna jak fabryczny katalizator lub katalizastor o wiekszej przepustowosci. Wydaje mi sie ze same pozbycie oporu katalizatora i tlumika koncowego ktory jest dobrze zakreocny w tym samochodzie da odczuwalny efekt, zwiekszenie srednicy ukladu o 0,2 cala do 0,5 tez by sie przydalo w zaleznosci od dalszych modow. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2008-04-07 01:03:34
Kwasówka daje tylko nierdzewność układu. Ja postarałbym się raczej o wykonanie kolektora rurowego na wzór motocyklowych rzędowych 4. Jedyny minus to stosunkowo mała trwałość i czasem skłonność do pękania, reszta to same plusy. Silnik accenta jest silnikiem średnioobrotowym, układ wydechowy nie może być przelotowy. Do przelotowego potrzebne są jeszcze inne zmiany w silniku. |