Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-07-26 13:42:28 Rozebranie liczki to kaszka z mleczkiem.!!!! odkrecasz 2 srubli mocujace cyferblad odpinasz linke szybkościomierza wyciagasz 2 szyny stykowe i juz masz blat na stoje .!!!!! potem jeszcze jedna srobka jak dobrze pamietam i kilka zatrzasków o regary masz już w rękach.!!!!
juz to chyba 2 azy robilem ale zawsze braklo mi cierpliwisci zeby poeksperymentować z podswietleniami. |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-08-09 21:39:31 Witam !
Po udanym urlopie i dwukrotnej jeżdzie nocą mogę powiedzieć, że niebieskie światło nie męczyło mojego wzroku Może pierwsze kilkaset metrów widziałem je kątem oka, ale potem już normalna jazda Natomiast jaką miałem frajdę na skrzyżowaniach w trakcie nocnej jazdy Tylko "wyjątki" nie zagladały mi do kabiny |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-08-09 22:45:33 Czesc. Kiedy bedziesz wykonywal trzecia czesc calej roboty ? Chodzi o przyciski szyb i panelu sterowania kierowcy To chyba najtrudniejsza czesc, ale pytam z ciekawosci, gdyz wlasnie cos takiego (nie)dlugo bede kombinowal... bardziej dlugo niz niedlugo, ale to inna sprawa ;P
czekamy z niecierpliwoscia (bo pewnie nie czekam tylko ja i nie tylko mnie sie efekt jaki uzyskales BARDZO podoba |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-08-10 14:08:43 III ETAP – PANEL STEROWANIA KIEROWCY
Panel kierowcy podważamy śrubokrętem, na przemian z jednego i drugiego końca - opornie, ale wyjdzie ! Sam panel składa się z 3 części. Górna (popielata z przyciskami) jest mocowana na 6-ciu zaczepach. Trzeba je odczepić i mamy dostęp do klawiszy, które również są w zaczepach, ale łatwo wychodzą - tylko cieniutki śrubokręcik do podważania i już. Pod klawiszami znajdują się płytki które sterują szybami i blokadą zamka. One nie są metalowe !!! Płytki wyciągamy i odkładamy w jedno miejsce, żeby się nie "zawieruszyły" Żeby dostać się do blaszek i płytki z diodami należy odkręcić 5 śrubek w części osadzenia klawiszów i najlepiej odczepić dolną osłonę panelu. Teraz jest dostęp do wszystkich blaszek sterujących i płytki z diodami oświetlającymi klawisze. Płytka jest "samodzielną" częścią w panelu sterowania – nie jest przykręcana, a jej ustawienie wyznaczają tylko 2 plastykowe kołeczki. Z płytki wylutować oryginalne diody a w ich miejsce osadzić nowe – to są diody 3 mm. Płytka posiada układ oporników, więc diody nie muszą być na 12V – ja zastosowałem barwione diody niebieskie 3 mm – 3V (chyba ) Ponieważ diody również były soczewkowe zastosowałem niebieską folię Pycla w samych klawiszach, podklejając ją w miejscu "ikonki" od wewnętrznej strony klawisza – w ten sposób znacznie "wytłumiłem" światło diod. Proponuję, tak jak już kiedyś ktoś wspominał, zrobić to wszystko w domu. Po prostu odczepić kostkę i iść z panelem do chaty, bo robota przy aucie może skończyć się szukaniem części, czego nikomu nie życzę UWAGA na klawisz blokujący sterowanie szybami ! Mój przy wyjmowaniu rozleciał się i tylko dzięki "cudownym oczkom" dzieci kuzyna odnalazła się mini-sprężynka regulująca skok klawisza. Przycisków pasażerów jeszcze nie opanowałem, ale jeden miałem rozebrany w celach odkrywczych – chociaż jest to najmniejszy element to będzie z tym najwięcej roboty. W celu wymiany diody trzeba odlutować płytkę z przewodów zasilających panel. Ale tego jeszcze nie zrobiłem. Cierpliwości |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-08-10 18:01:57 Trzeci etap jest juz na stronie klubowej dzieki |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-08-10 19:06:07 Jeszcze mała uwaga odnośnie zmiany diod w panelu kierowcy !
Po wlutowaniu diod, obciąć ich nóżki możliwie jak najkrócej. Przestrzeń pomiędzy płytką a blaszkami sterującymi szybami jest niewielka i może dojść do zwarcia w instalacji panelu Ja dodatkowo spiłowałem końcówki nóżek pilnikiem Ps. Nie wiem co jest grane, ale nie mogę otworzyć espero.of.pl (udało mi się dzisiaj tylko ok 14.00) i korzystam w tej chwili ze strony MaćkaGT, gdzie znalazłem dostęp do Forum ! Ok. już mam adres :Tytuł strony [ wiadomość edytowana przez: HenBas dnia 2003-08-10 19:10:32 ] |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-08-10 19:49:49
Padła domena of.pl. Dla pewności działania www zarejestrowałem także adres www.espero.w.pl który powinien działać przez cały czas, szczególnie liczmy na niego, gdy nie działa domena podstawowa .
Tak, ten też musi działać. To url do mojego konta, który będzie zawsze działał, gdy działać będzie serwer, na którym mam konto . |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-08-10 20:06:03 Dzięki Rafał !
He, he, teraz juz się nie czuję zagubiony |
piotr-ek | 2003-08-11 08:24:40
Dużo! Za sam cylinderek dałem coś około 40 zł. |
Lotuss Fiat Linea Zabrze | 2003-08-18 10:17:58 Zgadza się...
Ja też płaciłem ok 40 PLN. (W autoryzowanym chcieli sprzedac za 120!!!) |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-08-18 10:36:52 Za cylinderek potrącili też 40 zeta, ale za robotę + płyn hamulcowy 74. Z tym, że przeczyścili mi cały układ hamulcowy z syfu, który zalegał wszędzie (z przodu również !), tył odpowietrzono po wymianie cylinderka, wygładzono brzegi bębnów, przesmarowano co trzeba i jeszcze wyregulowali linkę ręcznego |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-09-11 11:33:35
Ekimm - sorki, ale przeniosłem to pytanie w to miejsce Ad1. Podświetlanie pokręteł nawiewu ( zgodnie z opisem w dziale Tuning - strona główna) wykonane jest tylko na 2-ch diodach 12V 5mm, bez szlifowania i innych kombinacji i u mnie nie swiecą punktowo. Być moze masz diody o innym "kącie rozwarcia soczewki" ( nie bijcie za nazewnictwo - ja chemik jestem !). Ad2. Podświetlanie zegarów nie jest oparte na żarówkach, ale na diodach postojowych ! (opis również w dziale Tuning) Jest jedna rzecz, o której nie pisałem i być może to przyczyna Waszych trudności z punktowym świeceniem diod Diody postojowe w zegarach okleiłem jasno-niebieską taśmą izolacyjną, w celu eliminacji punktowego oświetlenia zegarów Oklejenie polegało na tym, aby z taśmy uformować kapturek na częsci soczewkowej diody (podobnie jak w naszych zielonych gumowych kapturkach). Nadmiar taśmy z boków diody obciąłem. W tym układzie można również diody w nawiewie okleić taśmą Przepraszam za niedociągniecia w temacie |
ekimm Espero Warszawa | 2003-09-11 13:27:04 serdeczne dzieki za porade, cos wymyślę ... pozdrówka |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-09-25 21:20:26 Wreszcie dotarłem do końca
IV ETAP - PRZYCISKI SZYB PASAŻERÓW 1. Drzwi przednie : Nie obeszło się bez demontażu tapicerki drzwi, bo przycisk "siedział" mocno w swoim gniazdku i bałem sie go na siłę wyciągać. Po rozpięciu złączki przewodów można przystąpić do rozebrania przycisku. Ten składał się z 2-ch części - osobna ramka dla samego klawisza i osobna dla elementu z przewodami i płytką na której jest dioda. Płytka z diodą jest przylutowana do elementu sterujacego w 2-ch punktach. Żeby wymienić diodę należy ją odlutować w środkowej części. Potem wymiana diody ( pamiętać o +) i montaż w odwrotnej kolejności. 2. Drzwi tylne : Demontować przyciski wraz z częścią w której są osadzone - czyli tzw. trójkąt (wystarczy lekko podważyć śrubokrętem). U mnie przyciski tylnych drzwi były trudne do rozebrania, bo ramka jest jednoczęściowa, co przy wyciaganiu "bebechów" powoduje nieznaczne osłabienie samego klawisza (uszkadzają się lekko jego wypustki). Reszta prac jak w przednich drzwiach - wylutować płytkę, następnie diodę i montaż w odwrotnej kolejności Pamiętajcie o dokładnym skróceniu i "obrobieniu" pilniczkiem nóżek diod, żeby nie robiły zwarć Klawisz można od środka czymś podkleić pod kolor użytej diody - ja oczywiście mam tam niebieska taśmę izolacyjną Jeszcze jedna uwaga : nie szarpać wiązki przewodów złączonej z przyciskiem. Mnie ta czynność kosztowała dodatkowo 50 zł, ponieważ gdzieś na łączeniu drzwi i słupka padły sparciałe lub połamane częściowo kabelki. Delikatne obchodzenie sie z nimi zaowocuje brakiem dodatkowych kosztów Fachowców od elektroniki przepraszam za nie elektroniczne zwroty, a reszta - mam nadzieję że chyba ujdzie ? THE END |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-09-26 18:54:07 Gratuluje samozaparcia w dazeniu do celu! Opis uzupelniony na stronie www. |
SaPeR_ Daewoo Espero 1,5 LPG Lębork | 2003-09-26 21:51:22 HenBas,jakiego ty masz blaupunkta, ja mam Saint Tropez, wyglada tak samo ale jest innaczej podswietlony. |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2003-09-26 22:04:47 He, he SaPeR_ - a żebym to ja wiedział
Jest kupiony legalnie w sklepie, ale brak na nim jakichkolwiek oznaczeń Na kartonie pisze jedynie BLAUPUNKT RADIOODTWARZACZ KASETOWY 4x40W + RDS. Ale mi to nie przeszkadza, bo "sypie" całkiem nieźle Acha, ma "miękką" mechanikę kieszeni [ wiadomość edytowana przez: HenBas dnia 2003-09-26 22:06:15 ] |