127 mkI do sportu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Stałem się posiadaczem dwóch silników 1,3 i skrzyń do nich. Od jutra rusza robota nad autkiem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niespodziewane wydatki zmuszają mnie do ograniczenia budżetu na projekt Zamiast kubełków z homologacją FIA założę coś używanego, pasy też skromniejsze... dużo innych szczegółów przełożę na później. Ale do rzeczy:
-Może ktoś wie, czy zamiast przekładni głównej w skrzyni od 1,3 da się założyć inną, np. od 900? Chodzi o zmianę przełożenia przekładni głównej, inaczej mówiąc "skrócenie" skrzyni.
-Czy istnieje możliwość zaadaptowania "szpery" od innych modeli Fiata, np. rajdowych SC/ CC?
  
 
Też buduję 127 do sportu z silniczkiem1,3. Jak otrzymasz odpowiedź na któreś z nurtujących Cie pytań, prześlij dalej do mnie bo mnie one nie mniej intrygują. Taka baza danych przy budowie rzadkiej rajdówki bezcenna
  
 
SuperSoul, jeśli się czegoś dowiem, to napiszę. Póki co, jest więcej pytań niż odpowiedzi...
Zapytam może inaczej: czy skrzynie biegów od silnika 1050 i 1300 są takie same? Jeśli się różnią, to czym?
Jakie jest przełożenie główne w skrzyni od silnika 1,3?
  
 
Przelozenie glowne 1.3 to 14/57 .Skrzynie z zewnatrz wygladaja tak samo , 5tki sa chyba identyczne pod wzgledem przelozen , skrzynie 1050 maja mniejsze krzyzaki na polosiach.Krutszy dyfer miala skrzynia 1050 sport - 13/58 (cztero biegowa) , taki dyfer mial prawdopodobnie rownierz Fiorino.W srodku bebechy sa podobne jak w cc 900 .
Dobry dyfer 13/61 miala 4rka z MkI .
Ja jezdze na nizszych oponach ale to wciaz jest za dlugie przelozenie , przydal by sie jeszcze dyfer 13/58.
  
 
a po co Ci szpera?? przy seryjnych 75KM które z czasem uciekły nie będzie dużej różnicy. Co do skrzyń to 4 od sporta ma na pewno krótsze przełożenie i podobnie chyba 5 z mkIII
  
 
Dzięki za info, mysza127!
Wyciągnąłem silnik i skrzynie od CC 900, zespołu od 1300 jeszcze nie założyłem. Zerknę do skrzyń, zobaczę jakie mam przełożenie.
Try3ek, o szperę pytałem przyszłościowo. Po to kupiłem dwa silniki, żeby lepszy założyć teraz, o gorszy na spokojnie zrobić. Będę chciał go mocno podrasować. Myślę że ok. 100- 110 KM jest do wyciągnięcia. Oczywiście kosztem trwałości, taki silnik nie będzie się też nadawał do normalnej eksploatacji- kompletny brak tzw. "dołu". Przy zaplanowanej mocy szpera zaczyna mieć sens. Ale to wszystko to jeszcze dość odległa i mglista przyszłość, na razie skupiam się na tym co jest obecnie.
Mam pytanie: o ile można odelżyć koło zamachowe od 1,3 w granicach rozsądku? Ktoś z Was to robił, jeśli tak to jakie wrażenia/ efekty?
  
 
Cytat:
2009-02-18 11:13:15, Pereira pisze:
Dzięki za info, mysza127! Wyciągnąłem silnik i skrzynie od CC 900, zespołu od 1300 jeszcze nie założyłem. Zerknę do skrzyń, zobaczę jakie mam przełożenie. Try3ek, o szperę pytałem przyszłościowo. Po to kupiłem dwa silniki, żeby lepszy założyć teraz, o gorszy na spokojnie zrobić. Będę chciał go mocno podrasować. Myślę że ok. 100- 110 KM jest do wyciągnięcia. Oczywiście kosztem trwałości, taki silnik nie będzie się też nadawał do normalnej eksploatacji- kompletny brak tzw. "dołu". Przy zaplanowanej mocy szpera zaczyna mieć sens. Ale to wszystko to jeszcze dość odległa i mglista przyszłość, na razie skupiam się na tym co jest obecnie. Mam pytanie: o ile można odelżyć koło zamachowe od 1,3 w granicach rozsądku? Ktoś z Was to robił, jeśli tak to jakie wrażenia/ efekty?



Z lekkim zamachem to jest tak jakbyś rzucił kotwice - po zdjęciu nogi z gazu hamuje ostro silnikiem. Niby lepiej się wkręca ale te silniki z cięzkim zamachem też się szybko wkręcają wkońcu to nie maluch tylko fiat
  
 
Cytat:
2009-02-18 16:10:11, rosck pisze:
... wkońcu to nie maluch tylko fiat



A maluch to nie Fiat?

Myślałem o dość niewielkim odelżeniu, widziałem gdzieś zdjęcia co stało się z Calibrą, w której ktoś chyba przesadził z odchudzaniem. Koło zamachowe dosłownie eksplodowało! Fragmenty przebiły maskę, inne zrobiły "mielonkę" w komorze silnika...
Jeśli odchudzać, to o ile mniej więcej?


  
 
A bebechy skrzyni Zastava 1100 podejdą do 127? I drugie pytanie: czy do 127 z 4ką podchądzą obie półosie z cc900 czy tylko jedna?
  
 
Prawa polos jest taka sama ( skrzynia V 1.3 ) lewa ma 530mm - nie wiem jak z cc.
Dyfer z cc jest taki sam jak w 1.3
Kolo zamachowe - jest tam co ciachac , mam jedno zciachane Evo II , jak odgrzebie to podam mase .
Pereira - jak zaczniesz grzebac silnik to sie odezwij sie - chetnie doloze sie do walka wzamian za mozliwosc skopiowania go ( tylko produkt zza granicy)
Czy ktos orientuje sie w temacie wtrysku mechanicznego do naszych fiatow?Widzialem na wielu zdjeciach silniki z zachodu i oni tam stosuja wtrysk : pompa wtryskowa ala diesel lub maly rozdzielacz montowany w glowicy , napedzany od walka rozrzadu .Z czego to lub jakiej firmy?
  
 
Cytat:
2009-02-18 22:11:17, mysza127 pisze:
Czy ktos orientuje sie w temacie wtrysku mechanicznego do naszych fiatow?Widzialem na wielu zdjeciach silniki z zachodu i oni tam stosuja wtrysk : pompa wtryskowa ala diesel lub maly rozdzielacz montowany w glowicy , napedzany od walka rozrzadu .Z czego to lub jakiej firmy?




bosh kugelfisher. BMW 2002 Tii, fiat 131 abarth i inne takie
  
 
Wow, narobiło się! W związku ze zmianami w regulaminie Y-P rezygnuję z silników 1300 i skrzyń do nich
Są do sprzedaży, umieściłem je w ogłoszeniach.
Zakładam więc z powrotem świeżo wyciągnięty 903
Nadal poszukuję skrzyni od mk1, mam nadzieję że przekładnia główna będzie pasować do skrzyni CC. Jeśli nie, stanę się posiadaczem kolejnego gadżetu do kolekcji...
Ręce opadają, ale nie pozostaje mi nic innego, jak przyjąć cios z godnością i pokorą
  
 
Przelozenia glownego nie przelozysz , chyba ze zrezygnujesz z piatego biegu , i mimo tego walek glowny z MkI moze byc za krotki .
Zaluz poprostu skrzynie z MkI .
  
 
Przemyślałem sprawę jeszcze raz, na spokojnie. Zrobiłem już tyle, że nie będę się wycofywał. Jednak jadę na 1300, a 903 zostawiam na wszelki wypadek. Zobaczymy co będzie.
  
 
Witam
Ten silnik wsadzisz z walkiem abarta?
Sewen ma odejscie z silnikiem 1300 dziesiec sekund do setki a moze walek cos polepszy.
pozdrawiam
  
 
Witam, kolego Beatles! Wkładam właśnie ten silnik, który przywiozłem od Ciebie. Zobaczymy, jak będzie śmigał. Jakby co, wstępnie rozglądam się za ostrzejszym wałkiem, kolega Cech (jeśli dobrze pamiętam nick) polecał krakowską firmę Rewar (jeśli znów nie pokręciłem).
Mam pytanie: o ile można/ trzeba stoczyć koło zamachowe? Czy po przetoczeniu należy je wyważyć?
Czy ktoś może polecić gaźnikowca, osobę która stuninguje mądrze gaźnik i go ustawi?
  
 
Z tym wałkiem to trochę pokręciłem, chodziło o Halczyńskiego...
Koło zamachowe wyjęte, jutro zawiozę do tokarza. Jeszcze dokładnie nie wiem, ile stoczyć. Skrzyni mk1 nadal niet
Może ktoś się chce zamienić: za V od 1,3 (coś trze się na najwyższym biegu) ?
Wyjaśniły się pewne szczegóły mojego tylnego zawieszenia: belka jest jednak od 127, tylko zamiast resora założone mam "gwinty".
Hamulce już sprawne, niedługo zakładam wspomaganie i nową pompę. Ze zmianą zacisków/ tarcz/ bębnów na razie się wstrzymam, zobaczymy jak się będzie spisywać to co jest.
Czy ktoś przerabiał już temat poliuretanów? Dziś już późno, ale w wolnej chwili zapodam link do firmy, która ma w ofercie niektóre do 127. Ceny niewysokie.
Przy okazji dziękuję za informacje, jakie dostaję na priv.
Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-02-26 23:36:10 ]
  
 
Ja kupilem poliuretany na przod za 20zl 2szt na allegro .Nie zakladalem ich jeszcze , obecnie jezdze na unibolach .W 127 do sportu wymiana sinenblokow z przodu to koniecznosc - oryginaly sa bardzo liche.Podaj linka moze maja poduszki silnika.
  
 
Poduszek silnika z tego co wiem nie mają. Zawsze jednak można spytać: Poliuretany

Jest jeszcze producent w Olkuszu, na zamówienie gotowy jest zrobić prawie wszystko. Tylko cena będzie raczej nieco wyższa: Poliuretany Olkusz

Podejrzewam, że np. Powerflex ma też w swojej ofercie tuleje do 127, ale cena będzie całkiem inna. Niektórzy twierdzą, że jakość jest też inna, adekwatna do ceny.

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-02-27 19:54:41 ]
  
 
Wszystko super, tylko czy buda wytrzyma łączenia zawiecha na sztywno .