Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
majkband escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-26 15:43:44 jutro rozbieram pompe wodna i zobaczymy ![]() |
majkband escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-26 19:22:34 nagrzewnica tez chyba zimna bo nie grzeje nie wiem czy to przez brak termostatu tak długo się nagrzewa ale ogólnie nie grzeje |
![]() Roland77 Sympatyk FEFK Essi Mk7 Kombi Tychy | 2009-04-26 20:44:50 To musiał byś go rozgrzać i wtedy włączyc nagrzewnice na trójkę tak z minutkę. Spoko i bez termostatu sie rozgrzeje
Zimne (letnie) powietrze oznacza brak obiegu w układzie. Czyli jak koledzy pisali wcześniej - padła pompa. Gorące powietrze z nawiewu (cały czas)- mały obieg działa, a sama pompa jeszcze daje rade. A samej usterki szukaj gdzie indzie. Warto sppróbowac zanim zdejmiesz rozrząd. |
majkband escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-26 21:27:27 no wlasnie boje sie że wszystko rozbiorę i okaże się że to nie pompa. sprawdze jeszcze to co mówisz , później rozbiorę i dopiero będę myślał co dalej. nawet mam taką nadzieję że to pompa bo jak nie sie nie wie co jest to jest jeszcze gorzej |
majkband escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-26 21:28:38 z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-04-26 22:01:02
A ten dalej, jeszcze nawet nic nie sprawdziłes a nadal pyatsz o to samo, masz wyjasnione, co sie mogło stac, masz tez wyjasnione jak to sprawdzic przed demontazem, czy odpinajac wąż gorny, czy tak jak wyzej, sprawdzając nagrzewnicą. |
majkband escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-27 19:38:10 no i jest powód: POMPA MIAŁA UKRĘCONE ŚMIGŁO!!!
poprzedni właściciel założył jakieś ścierwo które miało plastikowe łopatki. dzieki wszystkim za sugestie! |
![]() -Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-15 22:18:18 Odgrzewam....
Panowie, po 15 minutowej jeździe na zimnym silniku temperatura rośnie do prawie czerwonego pola i wiatrak nie daje rady jej zbić. Muszę gasić auto. W zbiorniczku podnosi się poziom płynu. Po zgaszeniu i odczekaniu 10 minut płyn opada. Na 3 biegu wentylatora i na maksymalnym grzaniu z nawiewu wieje zimne powietrze. Wymieniłem dziś termostat i to samo. Zostaje zasyfiona nagrzewnica, chłodnica i ta pompa. Wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo gorący także przepływ jest. Węże nagrzewnicy są ciepłe ale nie gorące. A pompa wody? Czy to może być ten problem? Wymieniałem ją z 3 lata temu (bez rozrządu) na jakiś zamiennik. Słyszałem dziś dziwną pracę i świsty z okolicy pompy. Jest jakiś sposób bez demontażu na zweryfikowanie czy to właśnie pompa? A może to coś innego? ![]() |
![]() maniutello Sympatyk FEFK Escort MK3, Subaru L ... Radzyń Podlaski | 2011-06-15 22:42:23 Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą. |
![]() -Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-16 12:23:22
Maniek, nie kracz ![]() |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-06-16 12:47:42
Maniutello, jak nie sprawdzisz jak sprawdzisz, nawet w tym wątku sporo niżej napisali chłopacy jak to sprawdzić bez wyciągania pompy. Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce). |
![]() -Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-16 13:08:55
Coś w tym jest bo na postoju temperatura na wskaźniku idzie do 2/3 skali załącza się wentylator, gaśnie na kilka sekund i znowu się załącza ale temperatura nie skacze na maksa. Podczas jazdy temperatura zbliża się do czerwonego pola, prawie maks, wentylator chodzi cały czas aż do momentu zatrzymania auta. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2011-06-17 18:40:15 To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik. |
![]() -Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-07-15 14:16:55
Aktualizacja W tamtym tygodniu wymieniłem termostat, nagrzewnicę i zero efektu. Dziś zmieniałem rozrząd z pompą wody i co się okazało. Pompa wody miała plastikowy wirnik, który się połamał ![]() ![]() Dla potomnych, przeglądających ten wątek. Jeśli silnik się grzeje (mimo działającego wentylatora) temperatura skacze, na postoju w normie, podczas jazdy jest na maks i nie pomaga wymiana termostatu, płukanie nagrzewnicy to obstawiajcie pompę wodną, zwłaszcza jeśli dawno nie była wymieniana. Nie bać się zrzucać rozrząd i obadać pompę [ wiadomość edytowana przez: -Rocky- dnia 2011-07-15 14:33:07 ] |