[RS2000] N7A na wiązce silnikowej i komputerze 1,6 8v - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej.

Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje.

Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.
  
 
Większość komputerów ma funkcję samoadaptacji i przeważnie w jakimś stopniu zwiększają lub zubażają mieszankę po korekcji wzgl odczytów z czujników.
W N3A, problemem jest przepływka, po co sobie robić zwężkę na dolocie skoro można mieć komputer z map sensorem?
Nie wiem jak wałki rozrządu w RS2000 Mk7, tam chyba posiadają wypustki na czujnik, w MK5 napewno nie posiadają i także na pewno wałki ze scorpio 2,0 16V mają inny kształt krzywki niż w RS 2000 MK V, sam to pomierzyłem i sprawdziłem, i właśnie to co piszą angole to często są fakty i mity, dlatego najlepiej samemu sprawdzić, heh.
Co do Visa i kolektora w scorpio, najlepiej byłoby go założyć i sprawdzić na hamowni aczkolwiek to jak jest wykonany (długość kanałów, średnica, sam Vis plus zastosowane wałki) sprzyja lepszemu dołowi silnika. Może kiedyś uda się sprawdzić, kolejne mity i nie wiadome byłyby obalone

Napisz swoje spostrzeżenia odnośnie różnicy w wiązkach pomiędzy EECV a EECIV w rs 2000. Może się komuś na przyszłość przyda.


Cytat:
2012-09-10 17:19:59, bobson37 pisze:
U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej. Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje. Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.

  
 
Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie.
Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.
  
 
Nie miałem z sauberem nigdy do czynienia i myślałem że tam EECV jest bo zdawało mi się że jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale to chyba jest tylko zaślepione miejsce na niego.
W każdym razie czekam na info

Cytat:
2012-09-11 13:25:38, bobson37 pisze:
Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie. Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.

  
 
Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.
  
 
No to wszystko teraz jasne na 100%
Cytat:
2012-09-11 13:55:26, Golin pisze:
Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.

  
 
A ja słyszałem że scorupy 2.0 16V latają na EEC4
Ps. Rs2000 Sauber z 1995 przez złącze diagnostyczne OBD2 nie łączy się z programami u mechaników i nie łączy się też z sterownikiem od Czecha którym można było zdiagnozować EEC4 być może wersje z 1996 lub 1997 (doszły mnie słuchy ze takie też był) może mają już to poprawione

W moim przypadku może być to spowodowane tym ze początek produkcji mk7 bazował na podzespołach mk6 z stąd brak w moim Mk7 czujnika Halla a raczej jego gniazda w pokrywie zaworów
  
 
Historia z EECIV w RSie jest zakręcona. Ogólnie mam info, że RS jest pozbawiony diagnostyki ale badając to głębiej okazuje się, moga nie być wyprowadzone odpowiednie piny. Samo EECIV w Escortach jest w pełni diagnozowalne - nawet przez te gniazdka 2 lub 3 pinowe. Ciągle czekam na jakiegoś ECU z RSa aby obadać temat.

Diviz - na 99,9% 2.0 16v nie gania na EECIV. Zresztą obydwa znajomego siędzą na EECV. Jeden jest z pierwszego miesiąca produkcji wielorybów a drugi ciut młodszy więc nie wydaje mi się aby w trakcie wrzucali EECIV.

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:01:56 ]
  
 
Ja robiłem swap z rs'a mkVII z 1996roku. Mogę posprawdzać u siebie jak coś potrzeba. pozdrawiam
  
 
jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD
  
 
Cytat:
2012-09-12 00:20:11, Diviz pisze:
jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD


Gdyby ktoś ogarnął protokół po jakim można się komunikować z EEC to nie widzę problemu. Choć można to zrobić tez na zasadzie zczytywania czasu otwarcia wtrysku i odpowiedniego "obrobienia" tych danych, co dawało by chwilowe spalania a po obliczeniach średnie itp
  
 
gdzies wrzucalem opis piow kompuera ze scorpio mk1 i 2.
eec4 maja wyjscie do nich, zarowno z zetekow jak i z rsa
pozatym zawsze masz uniwersalne komputery podlaczane bezposrednio pod wtryski, liczace wlasnie czasy otwarcia
  
 
Cytat:
2012-09-12 00:20:11, Diviz pisze:
jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD



Fordiag pokazuje czasy otwarcia, tzw "szerokość impulsu wtrysku"

Słyszałem o teorii, że komp z zetka 1.6 w zetku 1.8/2.0 poda więcej paliwa z racji tego, że wtryski w 1.6 są mniejsze i muszą "dłużej lać".

Mój RKC na WOT pokazuje coś koło 5200-5500 jednostek na wtrysku, 1.6 znajomego przekracza grubo 6000

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:05:40 ]
  
 
A czy N7A pojdzie na wiazce od 1.8 RDA???
  
 
Cytat:
2012-09-12 07:04:57, bobson37 pisze:
Fordiag pokazuje czasy otwarcia, tzw "szerokość impulsu wtrysku" Słyszałem o teorii, że komp z zetka 1.6 w zetku 1.8/2.0 poda więcej paliwa z racji tego, że wtryski w 1.6 są mniejsze i muszą "dłużej lać". Mój RKC na WOT pokazuje coś koło 5200-5500 jednostek na wtrysku, 1.6 znajomego przekracza grubo 6000 [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:05:40 ]


Inna mapa - dłużej otwiera wtryski.
  
 
mam rozumiec ze pojdzie? zastanawiam sie bo przygotowuje sie do swapa i niewiem czy wywalac wiazke bo troche mnie przeraza ten pek kabli
  
 
Raczej nie będzie to takie proste odpalić N7A na wiązce Zeteca. Kompy zeteca potrzebują chociażby czujnika wałka rozrządu, są też przystosowane do pracy z przepływką a nie mapem.

Kakiel - właśnie sprawdziłem filmy, WOT na Zetecu 1.6 dochodzi do 7000 względem 5500 w RKC Musze dorwać takie ECU i obadać co z tego wyjdzie w moim
  
 
Cytat:
2012-09-12 11:27:24, bezgranicznieoddany pisze:
mam rozumiec ze pojdzie? zastanawiam sie bo przygotowuje sie do swapa i niewiem czy wywalac wiazke bo troche mnie przeraza ten pek kabli

przełożenie instalacji nie jest trudne ani czasochłonne...za kolejnym razem.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2012-09-12 12:02:20, bobson37 pisze:
Raczej nie będzie to takie proste odpalić N7A na wiązce Zeteca. Kompy zeteca potrzebują chociażby czujnika wałka rozrządu, są też przystosowane do pracy z przepływką a nie mapem.



Żaden MAP, zostawiasz wtedy przepływkę. Z czujnikiem położenia wałka już z kolei będzie problem jeśli nie ma żadnych wypustek na wałku (a jak mniemam nie ma). Generalnie bardziej opłaca się stawiać zetec'a na kompie i wiązce RS'a niż odwrotnie
  
 
Niestety żaden z RSów nie zagadał z Fordiagiem... Zostaje wybadanie co się dzieje na PCB... Może piny są nie wyprowadzone...