Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-10 17:19:59 U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej.
Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje. Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 11:16:51 Większość komputerów ma funkcję samoadaptacji i przeważnie w jakimś stopniu zwiększają lub zubażają mieszankę po korekcji wzgl odczytów z czujników.
W N3A, problemem jest przepływka, po co sobie robić zwężkę na dolocie skoro można mieć komputer z map sensorem? Nie wiem jak wałki rozrządu w RS2000 Mk7, tam chyba posiadają wypustki na czujnik, w MK5 napewno nie posiadają i także na pewno wałki ze scorpio 2,0 16V mają inny kształt krzywki niż w RS 2000 MK V, sam to pomierzyłem i sprawdziłem, i właśnie to co piszą angole to często są fakty i mity, dlatego najlepiej samemu sprawdzić, heh. Co do Visa i kolektora w scorpio, najlepiej byłoby go założyć i sprawdzić na hamowni aczkolwiek to jak jest wykonany (długość kanałów, średnica, sam Vis plus zastosowane wałki) sprzyja lepszemu dołowi silnika. Może kiedyś uda się sprawdzić, kolejne mity i nie wiadome byłyby obalone Napisz swoje spostrzeżenia odnośnie różnicy w wiązkach pomiędzy EECV a EECIV w rs 2000. Może się komuś na przyszłość przyda.
|
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-11 13:25:38 Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie.
Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 13:53:08 Nie miałem z sauberem nigdy do czynienia i myślałem że tam EECV jest bo zdawało mi się że jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale to chyba jest tylko zaślepione miejsce na niego.
W każdym razie czekam na info
|
Golin Sympatyk FEFK mk7 Cabrio RS2000, ... Grudziadz | 2012-09-11 13:55:26 Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 14:59:52 No to wszystko teraz jasne na 100%
|
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2012-09-11 20:01:40 A ja słyszałem że scorupy 2.0 16V latają na EEC4
Ps. Rs2000 Sauber z 1995 przez złącze diagnostyczne OBD2 nie łączy się z programami u mechaników i nie łączy się też z sterownikiem od Czecha którym można było zdiagnozować EEC4 być może wersje z 1996 lub 1997 (doszły mnie słuchy ze takie też był) może mają już to poprawione W moim przypadku może być to spowodowane tym ze początek produkcji mk7 bazował na podzespołach mk6 z stąd brak w moim Mk7 czujnika Halla a raczej jego gniazda w pokrywie zaworów |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-11 21:13:00 Historia z EECIV w RSie jest zakręcona. Ogólnie mam info, że RS jest pozbawiony diagnostyki ale badając to głębiej okazuje się, moga nie być wyprowadzone odpowiednie piny. Samo EECIV w Escortach jest w pełni diagnozowalne - nawet przez te gniazdka 2 lub 3 pinowe. Ciągle czekam na jakiegoś ECU z RSa aby obadać temat.
Diviz - na 99,9% 2.0 16v nie gania na EECIV. Zresztą obydwa znajomego siędzą na EECV. Jeden jest z pierwszego miesiąca produkcji wielorybów a drugi ciut młodszy więc nie wydaje mi się aby w trakcie wrzucali EECIV. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:01:56 ] |
Golin Sympatyk FEFK mk7 Cabrio RS2000, ... Grudziadz | 2012-09-11 22:51:15 Ja robiłem swap z rs'a mkVII z 1996roku. Mogę posprawdzać u siebie jak coś potrzeba. pozdrawiam |
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2012-09-12 00:20:11 jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2012-09-12 01:10:16 gdzies wrzucalem opis piow kompuera ze scorpio mk1 i 2.
eec4 maja wyjscie do nich, zarowno z zetekow jak i z rsa pozatym zawsze masz uniwersalne komputery podlaczane bezposrednio pod wtryski, liczace wlasnie czasy otwarcia |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-12 07:04:57
Fordiag pokazuje czasy otwarcia, tzw "szerokość impulsu wtrysku" Słyszałem o teorii, że komp z zetka 1.6 w zetku 1.8/2.0 poda więcej paliwa z racji tego, że wtryski w 1.6 są mniejsze i muszą "dłużej lać". Mój RKC na WOT pokazuje coś koło 5200-5500 jednostek na wtrysku, 1.6 znajomego przekracza grubo 6000 [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:05:40 ] |
bezgranicznieoddany Escort Driver Ford Escort solec kujawski | 2012-09-12 09:34:56 A czy N7A pojdzie na wiazce od 1.8 RDA??? |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-09-12 11:20:06
Inna mapa - dłużej otwiera wtryski. |
bezgranicznieoddany Escort Driver Ford Escort solec kujawski | 2012-09-12 11:27:24 mam rozumiec ze pojdzie? zastanawiam sie bo przygotowuje sie do swapa i niewiem czy wywalac wiazke bo troche mnie przeraza ten pek kabli |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-12 12:02:20 Raczej nie będzie to takie proste odpalić N7A na wiązce Zeteca. Kompy zeteca potrzebują chociażby czujnika wałka rozrządu, są też przystosowane do pracy z przepływką a nie mapem.
Kakiel - właśnie sprawdziłem filmy, WOT na Zetecu 1.6 dochodzi do 7000 względem 5500 w RKC Musze dorwać takie ECU i obadać co z tego wyjdzie w moim |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2012-09-12 13:35:01
----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-09-12 18:53:46
Żaden MAP, zostawiasz wtedy przepływkę. Z czujnikiem położenia wałka już z kolei będzie problem jeśli nie ma żadnych wypustek na wałku (a jak mniemam nie ma). Generalnie bardziej opłaca się stawiać zetec'a na kompie i wiązce RS'a niż odwrotnie |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-19 19:54:16 Niestety żaden z RSów nie zagadał z Fordiagiem... Zostaje wybadanie co się dzieje na PCB... Może piny są nie wyprowadzone... |