Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-20 22:38:20
Liczy też się koszt wytworzenia... |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-21 15:48:58
alu można polerować |
Chouna Sympatyk FEFK Fiesta MK3 Białystok | 2012-02-21 19:11:36
zwykle wkładają .... [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:13:43 ] [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:14:06 ] |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-02-21 20:58:55
Ja po prostu nie lubie jak mi jakieś rury nad silnikiem idą |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-25 18:12:44 Kolejne pytanie do tej przeróbki, chciałem przełożyć przepustnice z 2.0 na mój kolektor alu od 1.8.
Widzę różnice w sterowaniu przepustnicą, same korpusy są bardzo podobne. Czy muszę przekładać sterowanie i czy pasuje ono plug and play? (optycznie takie sprawia wrażenie) Temat z forum fiesty na poprzedniej stronie czytałem. Jednak wydaję mi się, że ktoś tam nie do końca to dobrze zrobił. Szczególnie mocowanie linki, chyba można zostawić oryginalne...? Czekam na podpowiedzi. |
--KULEK-- Sympatyk FEFK Ford Escort Mk7 Jarocin | 2012-02-25 18:37:09 Bodajże motylek do przeróbki i linka od plastiku musi być. |
Chouna Sympatyk FEFK Fiesta MK3 Białystok | 2012-02-25 21:29:37 Uchwyt linki mógłby pasować ale trzeba upiłować kawałek obudowy przepustnicy. Nie wiem czy otwory pod śruby też pasują. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2012-12-30 22:31:16 Jeśli chodzi o temat ze swapem wałków, przepustnicy i reszty, to w sumie przerobiłem to chyba całkowicie.
Komputer z RQB nie daje nic a na pewno nie polepsza pracy, sprawdzone, gdzieś tu jest opis kolegi, to samo wtryski, są takie same jak w 1.6 sam tez chciałem zmieniać. Co do plastiku to w żadnym wypadku nie poprawia dołu, generalnie ta modyfikacja poprawia bardzo górę od 4 tys do końca, dół sie niestety nie poprawia, nawet może minimalnie jest słabszy. Jesli ktoś pisze że przeróbka nie warta w 1.6 to powiem tyle ta przeróbka obcina z serii na już nie pamiętam dokłądnie ale lekko ponad 9,5s do 100km/h. Mierzone programem do tego typu zabaw w serii wychodziło 12 lub 12 z groszem generalnie wychodziły książkowe parametry. W Vectrze samym kolektorem udało się obciać do równych 10s, jednak escort do 100 miał ciut lepszy sprint. Zmiana na kolektor z Mondeo nie podejdzie, gdyż kolektor ten jest większy i nie idzie go wcisnąć miedzy silnik a ściane grodziową. Również opisane na forum. Najlepiej od RKC, ze względu na brak nagrzewania sie kolektora i dolotu do pokrywy zaworów jak to ma miejsce przy alu kolektorze. Przepustnica pasuje z 2.0 z tym że mocowanie linki trzeba przełożyć ze starej. |
Clipper_skce Sympatyk FEFK FORD FOCUS MK1 FL SKIERNIEWICE | 2012-12-31 08:55:57 W swoim 1.6 16V miałem trochę zmienione... Zamiast kolektora aluminiowego i reszty dolotu został założony ten z RKC. Do tego przepustnica i przepływka z 2.0 16V. Komputer oczywiście również z dwóch litrów. Wałki nie były ruszane, natomiast wydechowy jest z Focus'a i reszta wydechu z RKC. Samochód dużo lepiej się zbiera, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, a i zużycie paliwa spadło. Ale ile koni przybyło to nie wiem, bo auto nie było hamowane. Do setki wyszło około 8,5-9sek mierzone stoperem (kilka prób i obliczona średnia). |
iglaxr3i Sympatyk FEFK ford escort Ze wszad | 2012-12-31 16:17:00 Snuffy napisze Tobie tak ,ja w swoim 1.8 mam kolektor od 2.0 z mondeo i sie zmiescił normalnie cud nie ,przepustnica podeszła od rqb tak samo wałki ,przepływomierz od 2.0 z elektronika od rda
aha komp jest od rqb i jest róznica w pracy silnika a ten kto mi napisze inaczej to wciska tobie bzdure. A kolektor wydechowy jest od rs-a ,wszystkie zmiany robiłem sam z pomoca Grega, co do komputerów rda cisnie z dołu do 4 -4,5 tys bardzo mocno natomiast komp z rqb zaczyna wzbudzac silnik dopiero od 2,5 tak ze mozna sie pobawic. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2012-12-31 17:03:28
Bez wałków to w sumie żadna zmiana, bo one najbardziej ograniczają napełnianie i opróżnianie cylindrów (większy skok krzywek). Do 100 wierz mi że nie zeszłeś poniżej 10s bez wałkow, tym bardziej stoperem, to żaden pomiar. Na takim setupie jak piszę może do 9s by zeszedł. Ja miałem u siebie lżejsze koło z CVH, wydech z większą średnica z CVH, brak kata, usunięty APS, Dolot zimnego powietrza centralnie do puszki plus do tego rura zasilania do filtra 80mm alu no i cały setup wałki, dolot, kolektor, przepustnica i przepływka. Tak że wierz mi że tą sekundę urwać to trzeba się narobić. Zużycie paliwa nie spadnie, może nieznacznie ale są to dosłownie setki. I najważniejsze, komputer z 2.0 nie ma sen su, gdyż cała elektronika jest z 1.6/1.8 a z 2.0 nie bardzo to współpracuje. Założ wałki z MDO i wydech z CVH to dopiero poczujesz że auto jedzie. Chociaż ta przeróbka w 1.8 RDA to trochę lepsza zmiana. |
Clipper_skce Sympatyk FEFK FORD FOCUS MK1 FL SKIERNIEWICE | 2012-12-31 17:08:12 Mam już założone koło zamachowe od CVH i wycięty katalizator, a środkowy i ostatni tłumik z RKC. Wałków nie będę wkładał (mimo, że był taki plan), bo na przeszczep czeka NGA z Mondeo. Dlatego napisałem, że mierzyłem stoperem, bo wiadomo, że taki pomiar nie będzie dokładny.
[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2012-12-31 17:09:21 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2012-12-31 17:17:15 A no to co Ty się bawisz w tuning jak masz do przekładki 2.0 |
Clipper_skce Sympatyk FEFK FORD FOCUS MK1 FL SKIERNIEWICE | 2012-12-31 17:18:56
Przeróbki zaczęły się zanim pojawił się 2.0 |