Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2014-12-12 09:37:12
LUBIETO Chłopaki - napiszcie sobie kto jest kim a nie za avatarami się chowacie i tajemnice wielkie robicie - incoguto. Mam wrażenie, że nikt z udzielających się tu nie ma się czego powstydzić a reszta przyglądających się ludzi nie będzie miała wrażenia że to wojenka gimbazy. Dyskusja moim zdaniem jest cenna - skoro udało się zrobić taki cykl jak MT (który moim zdaniem działa na w miarę normalnych zasadach) to dlaczego nie drążyć??? Jak to było w klasyku: "Cierpliwość młody palcem dół wykopie" |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2014-12-12 10:23:50 Chłopaki - napiszcie sobie kto jest kim a nie za avatarami się chowacie i tajemnice wielkie robicie - incoguto.
Może zacznij pierwszy |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-12-12 10:33:53 To może i ja coś skrobnę.
Mirek, tym oszołomem ,się nie przejmuj. Młode to i bez doświadczenia, kultury osobistej, zafascynowane Torem Poznań Bo YtP, było oblegane, ale głownie autami wyprodukowanymi po 90 roku, nie mającymi nic wspólnego z autami historycznymi. Te auta, które według niego spełniają wymogi bezpieczeństwa, to mu sie tylko tak wydaje - zamontowanie klatki, robionej u szwagra pod płotem, bez atestów, niestety nie spełnia tego wymogu. U niego wysoki poziom, kończy się na YTP, lub Kjs na małej pętli kartingowej w poznaniu. Ale oki. Wydaje mi się, że najprostrzym rozwiazaniem jest wyjaśnienie, jakie minimalne wyposażenie takie auto powinno mieć. Okręsla to od razu stopień zaangażowania, finasowego w tę zabawę. Bo jeżeli musi mieć t osamo co w RSMP ,czyli otuliny na klatkę, kombinezon, kask, hansa, fotele z aktualną homo i pasy. O klatce nie wspominam, bo to rozumie się samo prze się. To koszt oscyluje w granicach 6-10 tyś, to na początek. System gaśniczy - kolejne 1500-2000 tysie. jeżeli ma być w tym roku klasa histroyczna w RSMP, to może połączyć te cykle.??? Warunkiem startu, mają być opony ze znaczkiem E, czy typowo do sportu? To też określa imoje wydatki jakie będę musiałponieść. Czy ma być to cykl oparty o takie przepisy jak w czechach? Bo to są podstawy - podniesienia ręki przez zainteresowanych. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2014-12-12 11:03:36
Ja się nie wtrancam w te dyskusję - nie ganiałem się, nie ganiam, stare fiaty lubię to wszystko. |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2014-12-12 13:52:16 Wszystki przepisy to temat do dogadania.
Zawody rangi mistrzostw Polski nigdy nie pojada na zabezpieczeniu rodem z KJS. TO NIE JEST SPORT DLA BIEDAKÓW!!!! Ja tylko jestem wyjątkiem-moze nie tyko ja- znam paru podobnych. Są ludzie co robotą dorobili sie pierwszej wyścigówki/rajdówki. Potem jakos poszło. Stary nie jestem ale były to czasy kiedy robienie wozu zaczynało sie od zejścia pod blok i roboty na krawęzniku a nie zapytania na necie :ile zciąć głowice w 126p??? Zazdroszcze teraz czasem jak tato ze mną rozmawia o wozie dla synka u mnie było niestety odwrotnie. Tylko że potem w wiekszośc ci synkowie nie dają sobie rady bez taty. Polecam sie zastanowic nad tematem bo w innych rajdach terzeba teraz mieć min evo x a dobra ośka kosztuje 40 euro. Rajdy historyczne to dobry sposób na ściganie. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-12-12 14:23:30 Kto nie ma miedzi - ten w domu siedzi.
Piotrek ,oczywiscie, że masz rację Bo sam zaczynałem w ten sposób. Czy istnieje szansa, realna - na start w klasie historycznej RSMP z zabawkami z utraconą homo? Czy w tej zabawie, co proponuje Mirek - potrzebne będą dodatkowe nakłady na bezpieczeństwo, czy będzie to odpuszczone. Tak jak napisałem wyżej? Dlatego moje pytanie o czechy. Pozycja wyjściowa 12 000 zł bezpieczeństwo (a można max za 5000) + auto przygotowane + opony ( jakie ) ? I zaraz zrobi się stówka. |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2014-12-12 19:31:58 A ja ze swojej perspektywy patrząc wnioskowałbym o możliwe "zaniżenie" kosztów startu do tego co faktycznie niezbędne i wpływające na bezpieczeństwo , bo nie każdy "biedak" (jak ja) jest beztalenciem (tu znów ja) i można by odkryć jakiś talent na miarę najlepszych w tym fachu. Nie uważam że sztuką jest wygrać dobrym autem , sztuką jesst walczyć 'zwykłym' samochodem z topowymi "regulaminowymi" autami. Żeby było jasne,nie leżą mi jakieś szczepany z nowoczesnymi silnikam jadący w klasie historycznej.
Dajmy szansę ludziom spróbować , zachęćmy niezdecydowanych i przerażonych ogromem wszystkiego co się wiąże z motorsportem - nie każdy jeździł na rajdy mając kilka lat - co nie znaczy że nie moze mieć talentu i/lub miłości do kółka. |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2014-12-13 00:16:49
No to po kolei , odpowiadając/pytając akapitami: Czyli rozumiem że dalej będą akceptowane diody w kabinach , felgi a'la kołpaki z tesco , kolorowe obrotomierze z sziftlajtem - a które pięknie zakłamują historię - tą samą która występuje w nazwie projektu? Moje auto nie przechodzi , a śmiem twierdzić że jest zgodne z zakładanym przez Ciebie regulaminem (chwilowo bez pasów i stołków z homą ) , więc będzie kłopot i tłumaczenie sędziom co odbierze przyjemność w udziale w tego typu imprezie Licencja NIE GWARANTUJE niczego !! Jak nie masz w głowie, to czy masz licencję, czy nie ,nic to nie zmieni. Jest to tylko kolejny egzamin (np. niby po egzaminie na prawo jazdy umie się jeździć, zna zasady reanimacji itp...) który nic nie wnosi - dopiero doświadczenie daje,ale jak je zdobyć ? Może wystarczyło by szkolenie przed każdą imprezą z podpisem odpowiedzialności. Zapytam z ciekawości na co idzie wpisowe w wysokości 1kzł? Co za to ma zamiar zapewnić organizator , jakie trasy , bedzie to impreza własna, czy podpięta pod któryś cykl/puchar ? |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-12-13 08:00:43 Fajne tu rzeczy piszecie aż czasem mi wesoło, jak widzę że mocno stawia się na oklejenie auta wg oryginalnego wzoru, czyli nie sport ma tu znaczenie ale polansować się jak się dużo kasy wydało na auto, a już mnie mega rozśmieszyło dyskretne schowanie shtft light-a bez urazy ale mam wrażenie że ten cykl nie będzie dla ludzi którzy chcą jeździć w rajdach tylko tych którzy chcą się pokazać.
Co do licencji to MT miało podobną sytuacje, by zachęcić ludzi pierwszy rok było lajtowo ale bez licencji spinania się nad każdym szczegółem auta, każdy kto chciał wystartował (nawet Ja) i poznał co i jak wygląda, czego się będzie oczekiwać jaka jest atmosfera. Było na początku troszkę spięć ale wszystkie zostały wyjaśnione i żyję z osobami które to rozkręciły w dobrych stosunkach ale finalnie jednak mi bardziej do rajdów niż wyścigów więc odpuściłem sobie temat, choć popatrzeć fajnie jak chłopaki gonią łady. Podobnie powinno się rozpoczynać każdy cykl, pierw zachęcić ludzi. Dać możliwość start autem które nie koniecznie jest w 100% zgodne z wymogami wg danej homologacji, np. lepsze hamulce, nie orginalny gaźnik, inne felgi opony czy klapy, maski z laminatu. Oczywiście wszystkie względy bezpieczeństwa jak kubły pasy ciuchy powinny być, sam latam w homo pasach i kuble, klatka też jest więc dużo z tych podstawowych elementów jest. Ale jak od razu żądasz każdego detalu by był idealny to sorka, prawie nikogo z tego forum nie zainteresujesz. Jedziesz pierwszy raz wytykamy na BK co nam się nie podoba, co na pewno musisz zmienić do kolejnej eliminacji i każdy się z czasem dostosuje. Niech to pierw ruszy a za 2-3 lata zrobi się prawdziwym historycznym cyklem, życzę powodzenia. ps. patrząc że Twoi koledzy maja auta za pół bańki to chyba mocno pomyliłeś forum tutaj pewnie nie znajdzie się auta które kosztowało 1/10 tego by my kochamy stare fiaty itp. ale to że są i jakie są i że można nimi nacieszyć się latając przed publiką która szaleje na taki widok... jeszcze raz powodzenia w organizowaniu takiej imprezy chętnie przyjadę popatrzeć bo wymogów nigdy nie spełnię choć by z powodu nieważonej gęby |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-12-13 08:29:59
Mar, to nie jest tak jak piszesz. Jest dokładnie tak jak napisał Mirek poniżej. Poza tym w Twoim przypadku, powinieneś już spokojnie zrobić ta licencję. Możesz na razie jej nie odbierać
Wygłupianie się, a szybkie podróżowanie ,to dwie inne sprawy. Przykład - Rajd Żubrów - widać , kto zapier...ala, historykiem , a kto jedzie tak aby tylko , tylko nie zarysować. Szybko jadą goście z za granicy , na ogół Te kwoty które podałeś , dotyczą tylko onanizatorów, typu T.Jaskłowski Tomek Szczęsny i inni, którzy jeździć za bardzo - tego no nie idzie im to za bałdzo. A auta stojąw szkalnym garażu i to sie nazywa u nich startowanie w rajdzie, ale najlepiej po suchym, gładkim jak stół asfalcie itp. Nikt przy zdrowych zmysłach , w pierwszym roku startów, nie wywali 20 tysi na silnik DOHC. NA ogół będą to silniki sprawne, delikatnie zmodyfikowane, ale bez awaryjne, które zniosą właśnie zapierdalanie po odcinku. I druga sprawa. Jestem w stanie zrozumieć intencję tego typu startów, powiem więcej trzymam kcuki, i na pewno wystartuję w takich zawodach. Czy będzie, to auto zgodne z malowaniem z epoki???, na pewno nie. Czy będzie miało aktualne reklamy sponsorów - napewno tak. Bedzie miało klatkę i wszystkie elementy wyposazenia - niezbędnego i wymaganego. Ale to wszystko. No bo tak naprawdę w RSMP jeździły teżnormalne A-grupowe fiaty 125 z silnikiem OHV, w róznych malowaniach nadwozia. Również białym, czystym. I to też są auta z epoki |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-12-13 08:57:03 Oto kilka przykładów:
Rajd Żubrów 2014 Totalna amotorka To są przykłady, że można sobie zrobić rajd, z gównianym zabezpieczeniem, bez klatek itp. Gdzie nie ma żadnych zasad ,poza jedną, musisz być starszy od węgla A gdzie drwa rąbią tam wióry lecą NA pierwszym filmie widać, kto prostuje prawą nogę . Czyli można historykiem szybko i efektywnie (efektownie). [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2014-12-13 08:57:59 ] |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2014-12-13 11:01:56 Z uwagi na to co przeczytałem w powyższych wypowiedziach faktycznie dochodze do wniosku że moje rozumienie i oczekiwania rajdu dla historyków są zupełnie inne niż Twoje.
Wydaje mi się że zapomniałeś lub nigdy nie widziałeś jak wyglądały dawne rajdówki ze znaczkiem Polski Fiat lub logiem FSO. Najważniejsze jest że , cyt. z jednych zawodów na których byłem : "puchar dla najszybszego Abartha dostaje (jedyna) załoga jadąca Fiatem Abarth." Trzymam jednak kciuk i mam nadzieje że mimo wszystko zachęcicie swoimi startami (które powinny/mogą byc bardziej medialne niż RSMP) niezdecydowanych właścicieli replik starych rajdówek. |
fuso (M) Furious Moderator 125Rally / ImprezaWR ... Gdynia | 2014-12-13 11:38:51 Ja tak śledzę temat i na początku myślałem sobie fajna sprawa, ale coraz bardziej mnie to odrzuca.
Jeżeli miałbym zbudować auto zgodne ze wszystkimi wymogami, co będzie kosztowało dużo lub bardzo dużo, do tego jeszcze w jednym z ori. malowań, to już nie mam jak jechać, bo nikt nie wyłoży mi kasy na start ,jeżeli auto nie będzie nośnikiem jego reklamy, a za swoje to mogę co najwyżej pomarzyć o starcie. |