Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - 2016 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oto Ona.
Nr.35 Tatra 613 W sprzedaży od: 13.01.2016

Nr.36 Wartburg 311-2 Cabrio W sprzedaży od: 27.01.2016

Nr.37 Syrena 105 W sprzedaży od: 10.02.2016




[ wiadomość edytowana przez: Stachu19 dnia 2016-01-09 08:26:09 ]
  
 
Ja tak zapytam znawców.
Jakie są główne zmiany w wyglądzie między Syreną 105 vs 104 poza inaczej otwieranymi drzwiami ?



[ wiadomość edytowana przez: Biały dnia 2016-01-09 21:13:00 ]
  
 
Aktualizacja wozow policyjnych:

nr.27 Suzuki Samuraj

nr.28 Chevrolet Bel Air

nr.29 Ford Cortina Mk V
 
 
Dodaje fotki

nr.27 W kioskach od : 27.01.2016

nr.28 W kioskach od : 10.02.2016

nr.29 W kioskach od : 24.02.2016
  
 
Cytat:
2016-01-09 10:13:08, szymcio190 pisze:
Hehe mamy dublet Ja tak zapytam znawców. Jakie są główne zmiany w wyglądzie między Syreną 105 vs 104 poza inaczej otwieranymi drzwiami ? [ wiadomość edytowana przez: szymcio190 dnia 2016-01-09 10:14:17 ]


Poza inaczej otwieranymi drzwiami 105 - tka miała powiększone boczne okna z tyłu nadwozia i w drzwiach przednich. Były również wykorzystane klamki zewnętrzne i wewnętrzne z Fiata 125p. Poza tym jakichś istotnych zmian sobie nie przypominam. Miałem w swojej karierze dwie Syrenki: jedna to 103 z 1964 roku, druga to 105 z 1974 roku, z biegami pod kierownicą. Wówczas w sklepach prywatnych z częściami rzemieślniczymi można było dostać zestaw do przerobienia na biegi sterowane dźwignią w podłodze. Konstrukcja odbiegała od oryginału sposobem przełączania biegów i jakością wykonania. Wkrótce po dokonanych modyfikacjach Syrenkę sprzedałem. Jako ciekawostkę dodam, że w mojej Syrence zamontowałem prototypową nakładkę deski rozdzielczej z tworzywa,/ wykonaną w niewielkiej ilości przez nasz FSO-wski zakład filialny w Elblągu/, z którego wykonywano deski do Fiata 125p i Poloneza, a która nigdy nie weszła do seryjnej produkcji. To tyle, co pamiętam.
  
 
Witajcie.
Byłem dziś w Media Markt w Częstochowie i uzupełniony został koszyk z modelami do pełna.
  
 
Cytat:
2016-01-08 17:45:55, Historyk1985 pisze:
A co to za ciężarówki w KIK? tzn jakiej marki jest podwozie i kabina? Czy nie jest to np z tej serii, co Man-y z Auchan? Bo bardzo mnie tym zainteresowałeś! Dzięki za info - jakby co



Rik & Rok - Camion Truck - cena 29,99 ZŁ
  
 
Cytat:
2016-01-09 18:44:46, Cadi pisze:
Poza inaczej otwieranymi drzwiami 105 - tka miała powiększone boczne okna z tyłu nadwozia i w drzwiach przednich. Były również wykorzystane klamki zewnętrzne i wewnętrzne z Fiata 125p. Poza tym jakichś istotnych zmian sobie nie przypominam.

Cadi a czy jesteś w stanie potwierdzić te różnice:
- klamki boczne drzwi w S 104 od Warszawy a w S 105 od Fiata 125p mod. 68 (wymieniłeś)
- szyby boczne są mniejsze w Syrenie 104 (wymieniłeś)
- mocowanie tylnego znaczka typu w 104 i w 105 w różnych miejscach - nie tak samo
- znak fabryczny w przycisku klaksonu w 104 w kierownicy ze znaczkiem FSO, w 105 z FSM
- odblaski tylne w 104 uproszczone, w 105 bardziej profesjonalne
- lampka oświetlenia wnętrza w 104 z Warszawy, a w 105 w lusterku od Fiata 126
- popielniczka w 104 od Warszawy a 105 z Fiata 126p
- deska rozdzielcza w Syrenie 104 bez otworu na radio a w Syrenia 105 czarna zaślepka otworu na radio
- błotnik przedni - w Syrenie 105 drzwi w miejscu zetknięcia z błotnikiem są kanciaste a w 104 zaokrąglone.
- różnica w pasie tylnym
- tylna półka miała w Syrenie 104 chromowane listwy
  
 
cieszę się z tej pomarańczowej "rudej" Syrenki 105 w "ZK".
Nie wiem, czy w takim kolorze były fabrycznie produkowane, ale w takim właśnie identycznym kolorze (jak ta z ZK) pamiętam Syrenkę 105 cabrio (z uciętym kątówką dachem), która stała na pewnym podwóreczku w Dobrodzieniu około 1995 roku... Bardzo malowniczy widoczek...

...Teren między kamienicami przy ul. Mickiewicza zarośnięty krzakami 1,5 metra. Z tyłu drewniana szopa, obok wrak rozbitej błękitnej Syrenki 104 i Syrena 105 właśnie w takim rudym kolorze... Niestety obie Syrenki skończyły na złomie w Herbach
Później ten "malowniczy" placyk zaorano i wybudowano budynek hotelu...

...z racji na tamte wraczki chyba kupię tą rudą 105-tkę


Różnica między Syreną 104 a 105 jest też taka, że drzwi od 104 i 105 miały zupełnie i totalnie różną konstrukcję. Nie tylko inne klamki, ale też i totalnie inne podnośniki szyby (w 104 podnośniki "nożycowe" a w 105 podnośnik "linkowy" - taki, jak w 125p lub Polonezie).
Przednia krawędź drzwi odmienna w 104 i 105, a co za tym idzie błotniki przednie w Syrenach 104 i 105 nie były zamienne. Podobnie z drzwiami - inny kształt otworu drzwiowego = brak możliwości zastąpienia drzwi w 104 drzwiami od 105. Po zdjęciu tapicerki było też widać, że te drzwi od "kurołapek" miały zupełnie inne "ożebrowanie".
Dzisiaj, jak ktoś remontuje "kurołapkę" to ma z tego właśnie powodu problemy, bo najczęściej spotykane są blachy od 105, które za chiny ludowe nie pasują. Podobne problemy mieli blacharze w PRL - toteż zdarzały się przypadki wymiany całego nadwozia w Syrenkach 100 - 104 na nowsze od 105 (Znam Syrenę 101 z Opola, która dostała w PRL budę od 105)

Tylne odblaski w modelach 104 były okrągłe i były pod tylnymi lampami - tzw. "wykrzykniki". W modelu 105 FSM (bo te z 105 WSM "przejściowe" miały jeszcze okrągłe) były już odblaski większe prostokątne i w innym miejscu.

Okienka tylne - owszem bardziej "panoramiczne" pojawiły się w 105 i przez to wóz miał ciut "lżejszą" sylwetkę...


Obok dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego była też różnica z kontrolkami kierunkowskazów, ale nie wiem w którym roku wprowadzona (czy już nie w czasie produkcji modelu 105). W starszych Syrenkach było wycinane takie prostokątne okienko pomiędzy wskaźnikiem paliwa i wody. Później nie wycinano go w tym przetłoczeniu, a w pulpicie wiercono okrągły otwór pod okrągłą kontrolkę uniwersalną w innym miejscu
  
 
Co do ciężarówek z KIK - nie są to przypadkiem te same, co były w listopadzie 2014 roku w sklepach Auchan?

W tym temacie - post kolegi Piotra1-60 z 25 listopada 2014 roku są zdjęcia Manów z Auchan:

Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014

ta sama firma: Rik & Rok

Jeśli to te same, to jestem zainteresowany uzupełnieniem TIR-ów z NEW RAY tymi z Rik & Rok

W pierwszych są Man-y F2000 ze starą kabiną, w drugich są Man-y z nową kabiną produkowane współcześnie

[ wiadomość edytowana przez: Biały dnia 2016-01-11 01:47:40 ]
  
 
Oprócz tych które podlinkowałeś widziałem też lawetę.

---------------------------------------------------------------------------------------

Cytat:
2016-01-07 16:13:55, szymcio190 pisze:
Już działają. Nic się nie zmieniło. DeA na Fb poinformowała o wprowadzeniu nowej kolekcji.... https://www.facebook.com/DeAgostiniPolska/ [ wiadomość edytowana przez: szymcio190 dnia 2016-01-07 16:17:25 ]



Nowa kolekcja wystartowała:
Strona kolekcji
  
 
Cytat:
2016-01-09 21:44:07, Piotr1-60 pisze:
Cadi a czy jesteś w stanie potwierdzić te różnice: - klamki boczne drzwi w S 104 od Warszawy a w S 105 od Fiata 125p mod. 68 (wymieniłeś) - szyby boczne są mniejsze w Syrenie 104 (wymieniłeś) - mocowanie tylnego znaczka typu w 104 i w 105 w różnych miejscach - nie tak samo - znak fabryczny w przycisku klaksonu w 104 w kierownicy ze znaczkiem FSO, w 105 z FSM - odblaski tylne w 104 uproszczone, w 105 bardziej profesjonalne - lampka oświetlenia wnętrza w 104 z Warszawy, a w 105 w lusterku od Fiata 126 - popielniczka w 104 od Warszawy a 105 z Fiata 126p - deska rozdzielcza w Syrenie 104 bez otworu na radio a w Syrenia 105 czarna zaślepka otworu na radio - błotnik przedni - w Syrenie 105 drzwi w miejscu zetknięcia z błotnikiem są kanciaste a w 104 zaokrąglone. - różnica w pasie tylnym - tylna półka miała w Syrenie 104 chromowane listwy


Witaj Piotrze! Potwierdzam Twoje spostrzeżenia w temacie zmian , określiłbym "kosmetycznych" między Syreną 104 a 105. Podczas wprowadzenia modelu 105 nastąpiła tzw. fiatyzacja Syrenki i w tymże modelu wykorzystano masę elementów od Fiata 125p, które bez trudu można było do niej zaadoptować. Ja skoncentrowałem się na bardziej widocznych różnicach. Oczywiście przednie błotniki były wzdłuż słupka z zawiasami bardziej proste, co wynikało z konstrukcji, ale także tylne błotniki były krótsze, co gołym okiem nie było już tak bardzo dostrzegalne. W każdym razie błotnik tylny od modelu 104 można było po odpowiednich adaptacjach zamontować do 105, ale odwrotnie nie było to mozliwe, gdyż był o kilka centymetrów za krótki... Przednie raczej nie pasowałyby bez dużej ingerencji dobrego blacharza jako wzajemne zamienniki... Pozdrawiam
  
 
Witam, Czy ktoś orientuję się czy Warszawie albo okolice, gdzie mogą być dostępne modele?

[ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 00:02:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 00:03:12 ]
  
 
Cytat:
2016-01-12 00:00:29, xoxsc pisze:
Witam, Czy ktoś orientuję się czy Warszawie albo okolice, gdzie mogą być dostępne modele? [ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 00:02:24 ] [ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 00:03:12 ]


Zależy, jakie Cię kolego interesują. Jest kilka sklepów modelarskich, są kolekcjonerzy, którzy także pozbywają się części swoich kolekcji, działa również Giełda Modeli Samochodów raz na kwartał. Jeśli sprecyzujęsz, co Cię interesuje, na pewno coś podpowiemy. Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu wymarzonych modeli.
  
 
Cytat:
Nowa kolekcja wystartowała: Strona kolekcji



To co panowie? Zaczynamy sztrykowac Kazdy po cichu liczyl na kolekcje z jakimis modelami a tu mamy robotki domowe
 
 
Cytat:
2016-01-12 00:45:31, Cadi pisze:
Zależy, jakie Cię kolego interesują. Jest kilka sklepów modelarskich, są kolekcjonerzy, którzy także pozbywają się części swoich kolekcji, działa również Giełda Modeli Samochodów raz na kwartał. Jeśli sprecyzujęsz, co Cię interesuje, na pewno coś podpowiemy. Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu wymarzonych modeli.



Ja to szukam FSO Polonez Caro numer 168, kolor lakieru jasny seledynowy. Oczywiście od Kultowe Auta PRL'u. Sprawdzałem na stronie Deagostini i nakład wyczerpany. Przejrzałem też na alledrogo i tam od 50zł i cena idzie w górę. Tylko że raz takiego znalazłem, ale egzemplarz był bardzo wadliwy.

[ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 13:23:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: xoxsc dnia 2016-01-12 13:24:43 ]
  
 
Miałem jednego tylko ze źle założonym elementem dołu drzwi z jednej strony ale poszedł na OLX za 15 zł nowy w opakowaniu

[ wiadomość edytowana przez: szymcio190 dnia 2016-01-12 13:55:25 ]
  
 
Cytat:
2016-01-11 20:47:12, Cadi pisze:
także tylne błotniki były krótsze, co gołym okiem nie było już tak bardzo dostrzegalne. W każdym razie błotnik tylny od modelu 104 można było po odpowiednich adaptacjach zamontować do 105, ale odwrotnie nie było to mozliwe, gdyż był o kilka centymetrów za krótki... Przednie raczej nie pasowałyby bez dużej ingerencji dobrego blacharza jako wzajemne zamienniki... Pozdrawiam



o kurcze - o tym nie wiedziałem. Dzięki za to info bo mi się przyda podczas prac przy Syrence 1:1

a jeszcze był jeden "kosmetyczny" drobiazg
W starszych Syrenkach w pokrywie bagażnika było od środka przetłoczenie i lampka oświetlająca wnętrze bagażnika zamocowana na środku klapy bagażnika. W modelu 105 nie było już śladu po tej lampce (brak przetłoczenia na szkielecie klapy)

Zamek i zawiasy przedniej maski były inne w starszych Syrenach (103, 104) niż w 105 - porównuję tu blachy Syrenki z 1969/70 roku z maską od Syreny 105 WSM z 1972 roku.

Jeśli będziecie malować wnętrza Waszych modeli Syrenek, to w starszych Syrenach (np 102 z 1963 roku) była obudowa prędkościomierza wytłoczona z blachy i pomalowana na szaro. W Syrenach 105 był identyczny element, ale z czarnego błyszczącego plastiku...
  
 
Ciekawe, czy Sroczka ma jakieś wieści. Dawno się nie odzywał.
  
 
A ma ktoś model ZK Syreny 104 i 105 z KAP i wykonałby takie porównanie? Chętnie bym takie zobaczył jak jesteśmy w temacie różnic.



[ wiadomość edytowana przez: szymcio190 dnia 2016-01-12 21:03:50 ]