Krzysioslaw Lada 2102 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Trochę bruździ to że 2101/2102 ma sporo krótszy ryjek niż seria 2104/05/07. Czyli miedzy pasem przednim i silnikiem jest znacznie mniej miejsca. Ale powinno się dać upchać
  
 
Czy ja wiem? Moim zdaniem komory są podobne, natomiast w 03/06 jest gorzej, bo przeszkadzają dość mocno zawiasy od maski.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2019-02-03 15:26:47, SzokoLada pisze:
Tutaj masz jak wygląda układ podzespołów w klasyku



Dzięki Szoko całkiem zgrabnie to wygląda tylko u mnie o tyle gorzej że sie wspomagania zachciało

Cytat:
2019-02-03 16:53:55, andrzej_krakow pisze:
Trochę bruździ to że 2101/2102 ma sporo krótszy ryjek niż seria 2104/05/07. Czyli miedzy pasem przednim i silnikiem jest znacznie mniej miejsca. Ale powinno się dać upchać



Tak jest trochę mniej miejsca jak tak porównałem kiedyś 07 i 03 to tak na oko jakoś tak jest lepiej od 01 ... no i te błotniki wewnętrzne jakoś na moje mają więcej poziomu przez co jakoś tak się wydaja ta powierzchnia szersza ?? No ale co zrobić podoba mi się 02 wiec muszę jakoś to wcisnąć
  
 
Elegancko wygląda ten silnik 1.7 na pełnym wtrysku

Metalowe przewody hamulcowe pasują długością do nowego serwa czy musisz kłaść nowe ?
  
 
Albo nowe przewody, albo łączniki i przedłużki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ładnie Krzysiu! Powiedz mi :

1) po co Ci takie wielkie otwory w ścianie grodziowej? Jak demontowałem wspomaganie z Nivy wydawało mi się, że to mniejszy otworek... jeszcze do tego kołnierzyk gumowy był, no i inne pedały. 2) kierownica z 02 nie pasuje na wieloklin z kolumny wspomagania?
3) kanapę montujesz z powrotem z vau weee? bo wtedy kumam po co ścianka bagaznikowa STD kanapę ciężko położyć, silnik mi raz już przytarabanił i nie klapnęło kanapy

Mam nadzieję, że tym razem trafimy się gdzieś na trasie!
  
 
Też myślałem, że to są wielkie otwory, ale po powiększeniu zauważyłem, że to chyba tyłka czarna farba.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2019-02-04 08:33:57, glod pisze:
Ładnie Krzysiu! Powiedz mi : 1) po co Ci takie wielkie otwory w ścianie grodziowej? Jak demontowałem wspomaganie z Nivy wydawało mi się, że to mniejszy otworek... jeszcze do tego kołnierzyk gumowy był, no i inne pedały. 2) kierownica z 02 nie pasuje na wieloklin z kolumny wspomagania? 3) kanapę montujesz z powrotem z vau weee? bo wtedy kumam po co ścianka bagaznikowa STD kanapę ciężko położyć, silnik mi raz już przytarabanił i nie klapnęło kanapy Mam nadzieję, że tym razem trafimy się gdzieś na trasie!





Tak to wygląda z bliska kołnierz gumowy nie wejdzie bo pedał hamulca będzie obcierał ... to jeszcze jest w fazie analizy . Kierownica pasuje od 02 więc będzie gitarka. Tak kanapa i fotele przód VW musi być a ściana grodziowa za fotelami wpłynie tylko na poprawę bezpieczeństwa i nie będzie wadzić
  
 
Łada z powodzeniem przeszła pierwsze testy drogowe , hamulce działają bardzo sprawnie ... muszę przyznać, że hebel jest bardziej przewidywalny niż to było wcześniej . Wspomaganie daje rade, przynajmniej wreszcie nie ma problemu z manewrowaniem na ciasnym podwórku .



Pod maską jest spory bałagan ale grunt że śmiga. Kupiłem na allegro za 40zł tester pod OBD pod bluetooth i wreszcie nie trzeba zgadywać jaki problem jest z autem, na wstępie wyszło, że przepływka była uszkodzona dlatego auto nagle gasło po rozgrzaniu się do temperatury roboczej.



  
 
Bałagan ?

  
 
Jak wiesz gdzie co masz, to nie bałagan, tylko nieład.
  
 
Cały czas walczę z zawieszeniem . Generalnie jak jadę furą po dziurach to muszę przyznać, że pływa przód i jest mało stabilny. Dla porównania jadąc tą samą trasą 2103 jest zupełnie inaczej ... jakoś tak z kulturą przez duże K . Udało mi się dostać auta na kanał i zrobić pomiary ułożenia wahacza i znalazłem pewne różnice.

Pierwsze zdjęcie to 2103 gdzie widać górny sworzeń jest ustawiony na wprost jak auto stoi normalnie na glebie:



Drugie zdjęcie 2102 jak stoi na kołach już widać że sworzeń jest wygięty ...




Zrobiłem pomiar odległości od tych samych punktów i jest róznica dość spora na moje oko .... tylko nie wiem z czego to wynika ?? Czy dolny sworzeń jest krótszy ??

lada 2102


lada 2103


Jak wyciągnąłem sprężynę i zmontowałem zawieszenie to na sucho bardzo płynnie chodzi a jak zamontuję sprężyny to jakoś tak inaczej to wygląda .... Czy miał ktoś podobne problemy ?
W 2102 są nowe sprężyny na przód ale zwoje tej samej grubości i ta sama liczba zwojów ...
Generalnie jak stoi na sucho to myślę, że prawidłowe ułożenie wahaczy to tak w miarę w poziomie a nie jak u mnie czyli spory skos. I chyba jakoś tak stoi ten przód za wysoko ?



Dodatkowo amortyzator w jednej jest na środku w drugiej już blisko spręzyny ... jakby nie usiadła do końca

lada 2103


lada 2102


Jak by ktoś zauważył błąd lub miał jakieś sugestie to będę wdzięczny
  
 
Krzychu!

Z tego co pamiętam, mogę się mylić ale dolny i górny sworzeń się różnią chyba zakresem pracy.
Czyżby JBJ 137 i 250?
U mnie non stop problemy z złym prowadzeniem. Zobacz ustawienia na 3D swojej 03 i tak samo ustaw 02. Ale jak mniemam .... w 02 masz 15' koła więc to tez będzie miało wpływ
  
 
Cytat:
2020-02-02 18:07:18, glod pisze:
Krzychu! Z tego co pamiętam, mogę się mylić ale dolny i górny sworzeń się różnią chyba zakresem pracy. Czyżby JBJ 137 i 250? U mnie non stop problemy z złym prowadzeniem. Zobacz ustawienia na 3D swojej 03 i tak samo ustaw 02. Ale jak mniemam .... w 02 masz 15' koła więc to tez będzie miało wpływ



Zarówno w 02 i 03 dół jest delphi a góra TRW , a może założyć sprężyny -50 i siądzie niżej ? W kombi felgi mam 14

[ wiadomość edytowana przez: krzysioslaw87 dnia 2020-02-02 18:40:32 ]
  
 
Na 15 będzie lepiej

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Jak nie urok to ...urok . Kolejna jazda próbna i auto zaczyna ściągać w lewo ... okazało się że puścił cylinder przód i zalało klocki z lekka.


Mam tylko nadzieję, że serwo od nivy nie jest zbyt mocne , zacisk będzie zregenerowany a klocki daje już bez tych wygłuszających mat ... które jak by to powiedzieć poucinały się przez tłoczki
  
 
Siemka. Mam pytania odnośnie przewodu paliwowego z miedzi. Jak rozwiązałeś podłączenie pompki paliwa? Czy końcówki na rurce miedzianej masz z orginalnych rurek nivy? A i czy masz zostawioną orginalna miskę olejowa z 1,7 czy zmieniałeś na 1,5? Pozdro
  
 
Załóż miskę z 1500. Ta nivowska strasznie nisko wisi...