Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2005-03-29 23:22:44 Z tego co wiem zdarzały się one niemal do końca produkcji 125p. Magazyny opróżniali chyba |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-03-30 08:54:02 Czeczun miał jugola w '89 także nic dziwnego.Miał bo już go zarżnął był,hehe. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-03-30 11:27:53 znajomy ma jugola w ME z 90 roku |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2005-03-30 11:36:36 A co myslicie o przekladni do mostu 8/43 do rovera? |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-03-30 11:44:05 A jest coś takiego ??
Szczerze to do roverka marzy mi sie 4,55 z trucka. Tylko boję sie że spalanie gwałtownie wzrośnie. Na chwilę obecną mam 3,9 i może to mój styl jazdy powoduje że autko za oszczędne nie jest. Ciekawe o ile % mogłoby wzrosnąć spalanie po zmianie z 3,91 na 4,55. A zmienić i tak by już wypadało bo most zaczyna być głośniejszy od radia. |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2005-03-30 11:47:05 Mam dostep do takiej nowej przekladni , tylko zastanawiam sie jakby sie jezdzilo z takim mostem |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-03-30 12:16:38
tak, to jest chyba znany fakt, że montowali to, co akurat leżało najbliżej w magazynie, dlatego po 1976 roku rodzaj zamontowanego mostu to loteria ;] ale niech mi ktoś ten wał wyjaśni, pliiiz, bo ja już pół roku po nocach nie śpię przez niego |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2005-03-30 12:19:33
Nie ma co wyjaśniac w starych 125p był po prostu wał 70mm W Polonezie dla zmniejszenia zuzycia paliwa i lepszego przyspieszenia odchudzili go. Potem wskutek standaryzacji trafiło to do 125, tylko w kombi zostawili stary. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-03-30 12:24:00 aha... to najwyraźniej cóś mi się popierdzieliło
dzięki za uściślenie |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-30 16:41:55
MASZ CAŁKOWITĄ RACJĘ Zauważ, tak jak tu przedmówcy mówili że prędkości maks niektórych samochodów nie wypadają na piątym biegu, ale np na czwartym. Tak jest w Polonezach z silnikami 1,5 skrzynia 5. Dzieje się tak ponieważ silnik nie dysponuje już taką mocą (momentem obr) aby skutecznie rozpędzać samochód na niektórych przełożeniach (w szczególności chodzi o samochody ze słabszymi silnikami), zwłaszcza że jego moment wraz ze wzrostem obrotów powyżej 4500 maleje. Edytowano z powodu błędów technicznych [ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-03-31 20:27:09 ] |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-30 17:11:46
Bo widzisz Cosmo, nie chodziło o zmianę przełożenia i osiągów samochodu ale o wzmocnienie mechanizmów przeniesienia napędu (może niejasno się rozpisałem), co uzyskano przeprojektowując przekładnię (większe zęby na ślimaku) i o zwiększenie ładowności (większe felgi, opony i uresorowanie) Zmiany dokonano bez konieczności przeprojektowywania skrzyni (ta pozostała bez zmian) osiągi też pozostały niezmienione (mniej więcej) [ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-03-30 17:35:00 ] |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-30 17:15:32
Chyba nie było takiej przekładni |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-03-30 17:28:13 Vmax na IV maja autka malolitrazowe, nadrabiajace braki momentu wysokimi obrotami (mala masa ukladu korbowo-tlokowego pozwala bezpiecznie krecic duzo wyzej niz wieksze). Jednak moj DF ma Vmax na V, bardzo zwawo idzie do 140-150 i dalej nie chcialem, bo oponki lewe i w ogole nie do konca sprawny. |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-30 17:31:57
Bo te 5000 to pewnie z wiatrem wykręciłeś popatrz na wykres/charakterystykę Momentu obrotowego w zależności od prędkości obrotowej. Pod wiatr byś pewnie tych 5000 na piątce nie wykręcił. Prędkość max pojazdu zależy od przełożeń skrzyni i mostu a jakże, ale zależy również od oporów toczenia a najbardziej od oporów powietrza, a te rosną z kwadratem prędkości. Silnik musi mieć MOMENT OBR żeby te opory pokonywać na takich przełożeniach a tego momentu przy prędkości 5000 obr/min i wyżej zaczyna brakować. Co udało się na czwórce, na piątce może się nie udać (chyba że z górki). Czemu to pod wysoką górę, albo przy wyprzedzaniu redukujecie z piątki na cztery ? [ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-03-30 17:36:43 ] |
automatic | 2005-03-30 17:34:14
|
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-03-30 17:43:16 Ja mam kwadrata, nie wiem o jakim przelozeniu. Jakos to jednak jezdzi, jak go ukrece to pomysle nad czyms sensowniejszym Ale wolalbym 3,9, zeby Vmax byl pod 200. |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-30 17:45:15
Tak Tu się zgadzam ale ja do swojego bym takiego nie założył. mam most 3,9 i z silnikiem 1,6 GLE sprawuje się znakomicie Nie powiem ile mi się buja (bez autorkleamy) ale jestem zadowolony. |