Jak programować centralke KME BINGO S? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-06-30 15:53:40, Danek pisze:
.... Może w takim razie Wiesz co to ta bezwładność TPS. Ja podejrzewam, że jest to rodzaj filtra niwelującego drobne skoki napięcia podczas przyspieszania, żeby komp LPG nie świrował, ale nie pisałem o tym bo to już moja mocno naciągana teoria. No i te zaawansowane ustawienia krokowego, jeśli możesz to podziel się wiedzą. Bo jak na razie to naprawdę boję się, że ludzie mogą mieć do mnie pretensje, że im głupoty wypisuję i silniczki wariują.



sorki nie zagladałem tu - bezwładność TPS najlepiej widać na jałowym, czyli na wolnych musisz popatzreć na odczyty z TPS jeśli np. pokazuje 0,4V do 0,6 V to znaczy że bezwładność TPS jest 0,2V. Czyli jak taką wartość ustawisz to dopiero jak zmiana napięcia z TPS przekroczy 0,2 V komp od gazu da sygnał do att. żeby się otwierał. Mam nadzieję, ze to jest jasne, jak by co wal będe pisał .
  
 
Dzienks, tak też myślałem, że jest to bardziej tolerancja ścieżki rezystora niż dosłowna bezwładność.
  
 
Hej wszystkim
mam interfejs do bingo,program, itd
czytalem instrukcję
mam pytanie co do autoadaptacji sterownika, mianowicie napisano,że

Naukę nalezy przeprowadzić przy pewnej wartości TPS(nie na biegu jalowym)

czyli jak? ile ma wynosić ta wartośc i czy "naukę" mam przeprowadzić podczas jazdy? do tej pory gaziarze włączali nauke,kazali na 3 tys przytrzymac przez parę sekund i wsio,ale z tego co czytam wynika calkiem co innego

dzieki
pozdrawiam
  
 
Grzesiek, ta autoadaptacja to tylko wstępne ustawienie PWA silnika krokowego LPG. I Twoi gazownicy zrobili to zupełnie poprawnie. Włączasz "nauka" (oczywiście silnik ma pracować na LPG), dajesz 3000 i za chwilę na ekranie kompa pojawi się komunikat "nauka zakończona" (albo coś w tym stylu). Potem dopiero wsiadasz do auta z laptopem i w czasie jazdy sprawdzasz jak się zachowuje instalka i ewentualnie korygujesz parametry w programie, oraz doregulowujesz parownik (jeśli zachodzi taka konieczność).
  
 
czyli to takie buty
dzieki

szkoda że u mnie nie sprawdzali parametrów w czasie jazdy
poczytam jeszcze i może samemu jakoś dojdę
  
 
Witam!

i proszę o odpowiedź.... arturo_soda

Wszystko rozumiem, przeczytałem wielokrotnie Bardzo Dobry opis regulacji instalacji, i jaki wyczerpujący BRAWO!

Mam tylko uwagę jedną... bo tego nie rozumiem jak można trzymać silnik na obrotach nie wciskajac pedału przyśpieszenia ?, cyt:
"3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przełączasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĆ BUM!) "

i w jaki sposób fizycznie powinno się wykonać "dziewicze" przełaczenie na gaz...("dziewicze"tzn.podczas nauki.)

Pozdrawiam
GasBoy

[ wiadomość edytowana przez: GasBoy dnia 2006-02-08 18:27:32 ]
  
 
Jakie macie zaawansowane ustawienia pracy silnika krokowego?

Ja mam

korekcja szybkości otwierania silnika na biegu jałowym -6
korekcja szybkości zamykania silnika na biegu jałowym -6
korekcja szybkości otwierania silnika przy dużym obciążeniu 0
korekcja szybkości zamykania silnika przy dużym obciążeniu 0

czy ktoś ma podobne?

Pozdrawiam Wszystkich
  
 
Irekmat, osobiście darowałem sobie zabawę z tymi ustawieniami. Bardzo trudno znaleźć optymalne ustawienie bez hamowni podwoziowej, a próby ustawiania tak jak mają inni mija się z celem bo każdy silnik i instalka (nie mówiąc o samochodzie) są inne i dla każdego indywidualnie należałoby ustawiać te parametry. To raz, a dwa, że skutki kiepskich ustawień są bardziej negatywne niż nieaktywowanie tej opcji.
  
 
Dziękuję za radę tak zrobię dam sobie z tym spokój autko narazie jeżdzi na gazie bez problemów. Udało mi się usunąć gaśnięcie silnika podczas pierwszego przełączania po dłuższym postoju (wydłużyłem czas nakładania się faz do 1.7 sek) więc nie ma sensu zmieniać więcej ustawień

Pozdrawiam Irek
  
 
jeszcze jedno pytanie

Emulacja sondy: u mnie jest odłączona czy może tak być? (Fiat Siena 1.2 wielopunktowy)

Pozdrawiam Irek
  
 
Niestety to pytanie do bardziej doświadczonych w praktyce użytkowników. Ja nie wiem jak należy ustawić emulację w sienie. W audi ma być "masa" lub "odłączona", w poldzie - "przebieg", z tego co wiem w VW też "masa", w Oplach w zależności od typu "masa" albo "przebieg".
Myślę, że w Twoim wypadku ustawienie na "odłączona" jest najbezpieczniejsze ze względu na mniejsze negatywne skutki ewentualnych błędów ECU. Gdyby ECU przy ustawieniu "przebieg" nałapał błędów to myślę, że - jak w wielu przypadkach - spowodowałoby to o wiele gorszą pracę silnika na benie.
Kamil_H poruszał problem ustawienia właściwej emulacji sondy, ale jakoś nikt się nie kwapił do odpowiedzi .
  
 
siena 1,2 napewno ma emulacje sondy na mase
  
 
Dziękuję za informacje
w chwili obecnej autko pali mi poniżej 10 litrów gazu na setkę, pozbyłem się gaśniecia silnika po dłuższym postoju więc narazie zostawię to tak jak mam poustawione jedynie co to może poeksperymentuję jeszcze z ustawieniem CUT-OFF obecnie mam 18% i obroty na 1800 (narazie nie szarpie)

Pozdrawiam Irek
  
 
Witam
Mam fiata siene 1.2 HL na wielopunkcie centralak BINGO.S
Mam powazny problem z LPG
Walcze juz od pol roku z tym problem i z baranami od gazu ktorzy nic nie potrafia
A wiec..........
Silnik pracujac na LPG nagle spada z obrotow prawie gasnie , szarpie .Po wylaczeniu silnika i po ponownym uruchomieniu jest ok przez okolo 10 minut i znowu to samo
Jezdzilem do gazownikow , zmienili mi centralke, czyscili silnik krokowy bylo ok przez 3 dni i znowu to samo
Pojechalem do ASO i gosc powiedzial ze ta centralka jest za slaba i parametry pracy ulegaja zmianie rozjezdzaja sie (kazal zwiekszyc poziom modulacji lub wymienic centralke na inna)
Wiec majac juz dosc BOSA GAZOWNIKA i jego ciaglego zawodzenia ze to sonda , swiece , kable wszystko tylko nie instalka LPG
Postanowilem sam pobawic sie w ustawianie
Moze ktos wie co zmienic programem a czego nie ruszac
i jakiej wersji programu uzyc

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: art722 dnia 2006-06-02 17:49:29 ]
  
 
A czy przypadkiem nie przymarza Ci parownik? Co miał na myśli gość z ASO mówiąc o modulacji? Czy może chodziło o emulację sondy lambda? Jeśli tak to niestety jak dotąd metoda prób i błędów Cię czeka, ale jakoś mi to nie pasuje do objawów. No ale w Fiatach to ja za mocny nie jestem.
Co do ustawień kompa to nie radzę ruszać (ani włączać) zaawansowanych ustawień krokowego, oraz bardzo ostrożnie z cut-off. Próg sondy powinien być ustawiony na 0,46V. Resztę Masz już opisaną w tym wątku.
  
 
MOze opisze objawy szczegolowo
Odpalam silnik na benzynie przelanczam na LPG i sobie jezdze
Po okolo godzinie jezdzena w miescie (korki itp) , nagle
silnik na luzie traci obroty spada do 500 obrotow i nizej
Dodaje mu gazu ale nie ma zadnego efektu (tak jakby brakowalo gazu , wchodzi na 1000 obrotow i spada)
Wylanczam zaplon , odpalam silnik i jest ok
Po okolu 10 minutach znowu to samo
Co do emulacji to chodzilo o sonde-mechanik sugerowal zwiekszenie mudulacji
Dziwne ze te objawy znikaja jak jest chlodno na dworzu albo rano
Czyzby spaliny byly az tak gorace ze sonda glupieje i podaje zle dane??


Aha podlaczony byl komputer w chwili gdy tak glupiala
Szpec od LPG zrobil duze oczy i powiedzial ze nagle silnik dostaje uboga mieszanke--ALE NIE WIE CZEMU



Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: art722 dnia 2006-06-03 11:55:07 ]
  
 
Sprawdzaliście czy parownik nie zamarza, kiedy to się dzieje? Co prawda powinien wtedy raczej zalewać silnik, a nie odwrotnie, ale różne cuda się zdarzają .
Sonda od gorących spalin nie zgłupieje raczej (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo).
Niestety chyba nic tu nie wymyślę, przykro mi. Może rzeczywiście ECU dostaje świra i otwiera na maksa zawór biegu jałowego (czyli krokowy od beny). No nie wiem, niech się lepsi szpece wypowiedzą.
  
 
Cytat:
Niestety chyba nic tu nie wymyślę, przykro mi. Może rzeczywiście ECU dostaje świra i otwiera na maksa zawór biegu jałowego (czyli krokowy od beny). No nie wiem, niech się lepsi szpece wypowiedzą.


Pozdro
Specem to ja nie jestem, ale miałem bardzo podobną sytuację - ok. godzinki jeżdżenia i huśtawka. A na benzynie wszystko ok. I okazało się, że nie to instalacja gazowa tylko cewka miała przebicie. I jak się nagrzała to ECU głupiał. Może to to?
  
 
Cytat:
2006-06-04 01:56:26, bowitek pisze:
Pozdro Specem to ja nie jestem, ale miałem bardzo podobną sytuację - ok. godzinki jeżdżenia i huśtawka. A na benzynie wszystko ok. I okazało się, że nie to instalacja gazowa tylko cewka miała przebicie. I jak się nagrzała to ECU głupiał. Może to to?



A czy ta usterka bylaby widoczna na kompie??
Mozliwe ze to jest to musze sprawdzic
  
 
Nie, właśnie że ani na kompie ani na testerze nic nie pokazywało, w zasadzie dobry sprzęt. Dopiero taki gostek "w stodole" wyniuchał, że w jednym z cylindrów jest bardzo wysoki poziom spalania stukowego (czy coś takiego) No i zaczął węszyć dlaczego tak jest. I padło na cewkę. Wymieniłem i problem zniknął.