Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A mnie zaciekawiło takie coś. Zdjęcie pochodzi z okładki "Budowa, eksploatacja, naprawa, Poloneza" Pana Morawskiego. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś prototyp, nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Na polonezie znajduję się tablica rejstracyjna starego wzoru. Te tablice wydawane były do 1976r (włącznie), później już tylko wszystkim dobrze znane czarne blachy z trzema literami.



  
 
W książce Morawskiego, nawet w jej najnowszym wydaniu z 2003 roku znajduje się wiele historycznych zdjęć. Np. to podpisane jako demontaż drzwi od Trucka, przedstawia Poldka 3D lub Coupe. Tak przy okazji: w/g książki resory są dwupiórowe, moje fabryczne też takie są. To dlaczego w Morawskim i na rysunkach i na fotce resory są trzypiórowe?
  
 
Cytat:
2005-01-23 04:20:09, Grzech pisze:
W książce Morawskiego, nawet w jej najnowszym wydaniu z 2003 roku znajduje się wiele historycznych zdjęć. Np. to podpisane jako demontaż drzwi od Trucka, przedstawia Poldka 3D lub Coupe. Tak przy okazji: w/g książki resory są dwupiórowe, moje fabryczne też takie są. To dlaczego w Morawskim i na rysunkach i na fotce resory są trzypiórowe?



Chyba we wszystkich instrukcjach polskich autek w ich późniejszych wydaniach (aż do współczesnych) powtarza się wiele zdjęć/rysunków z I wydania...
(kolejnym przykładem jest zdjęcie, w książce Kaim'a "Naprawa samochodów FSO 125P", przedstawiające: "Tylny most i zawieszenie tylnych kół w samochodzie"(typu Yugo) - gdzie widać jeszcze stare oryginalne tłumiki (szczególnie ostatni z charakterystycznym pionowym ustawieniem)
To samo dotyczy rysunków nadwozia.
Często rysunki z I wydania są retuszowane na nowsze...
etc.
  
 
mnie zastanawia fotka z Morawskiego przedstawiajaca numery zawieszenia przedniego.Widzimy na tej fotce silnik od dolu,belke,natomiast filtr olejujest wkrecony besposrednio w blok silnika i jest ustawiony w poziomie.
Jesli ktos ma mozliwosc to niech wzuci ną fotke aby kazdy mogl to zobaczyc.
  
 
takie usytuowanie filtru oleju jest w polonezie 3d z norblina
  
 
POLONEZ z 1977r nr.seryjny 00003
PROSZE O POMOC W TRANSPORCIE

Krecilem sie za ta gablota od roku i zazynam sie by ja splacic sa to koszty znacznie przekraczajace moje mozliwosci mozna by kupic za to z 10 borkow pozadluzalem sie ale nie odpuszcze tej okazji
PROSBA
musze gablote przewiezc z Bygoszczy do Warszawy i to na dniach bo mam ostateczny termin do polowy lutego
auto jest po blacharce i przed lakierem , stoi na dworzu i strasznie koroduje trzeba go kurwa ratowac zabrac z tamtod i wstawic do garazu bo zgnije robota za 2.5tysiaca !!!
Szukam ludzi ktorzy pomogli by mi z tamtad zabrac i ocalic zabytek a trafi w dobre rece i wkrotce bedzie jak nowy
jezeli ktos z Szanownych Panow ma lawete, tira albo znajomosci to bede naprawde b wdzieczny chodzi o kwote ponizej 500zl
jakbyco walcie jak w dym 24/h
stalkerx 506997888
peenowiec@op.pl
"jezeli pomozecie to cel ten uda nam sie wspolnie osiagnac
-no wiec jak pomozecie?.."
  
 
I jaki jest znaczek licencja?


[ wiadomość edytowana przez: xyz1qwered dnia 2005-02-05 16:45:07 ]
  
 

Znalazłem numer gazety "Giełda Samochodowa" nr35 z 1 września 1994r są tam do sprzedania 2 Polonezy Coupe , jeden przerobiony na Caro.
Pierwszy ten przerobiony na Caro ma silnik 2.0 pisze że jest z 94r fioletowy metalic , al felgi , przebieg 2tyś (Jest małe zdjęcie ale wygląda na szeroki most i chyba ma nowe podszybie). Jest do sprzedania w Łodzi na ulicy Srebrzyńskiej.
Drugi jest normalny z 83r zielony jest w Głogowie Małopolskim w woj Rzeszowskim na ulicy Klonowej

Pewnie te osoby już ich nie mają ale jak ktoś jest zainteresowany mogę podać adresy i numery z tej gazety
  
 
jeszcze raz dzieki za zainteresowanie trzecim polonezem
kolegom security i race d mam nadzieje podziekuje osobiscie
w niedziele bede w norblinie gdzie odbieram transport silnika nr 007
nie wiem jeszcze gdzie zostawie pna sa z tym klopoty mialem garaz u starych pod warszawa w ktorym trzymalem 3drzwiowke ale od 3lat mieszkam w kraku ,znajoma sie obrazila i fura wyladuje pewnie gdzies pod ostroleka w stodole przykryta sianem
takie zycie... ale 30 honorowych rundek po petli na zeraniu na XXX lecie poloneza w piekny 1majowy dzien blyszczacym pnem .. czuje ze to jest warte zachodu i zdrowia za te przejscia
dam znac jak to sie skonczy i jeszcze ta fuckin sesja..
  
 
Kiedyś w chyba w starym "Motorze" pisało że Kolumbia kupiła Polonezy na radiowozy.
  
 
No właśnie, ja też coś pamietam o eksporcie Poldków do Ameryki południowej. Ale to było strasznie dawnooooo temu.
  
 
moja trzydzwiowka jest powiecmy wirtualna poniewaz rozebralem ja i od 1,5roku jest w czesciach i czeka na dawce i sponsora najlepiej z arabii saudyjskiej a powroci na polskie autostady w pieknym stylu za pare lat..., jak wtygladala... mam tylko film video z przed 5lat ale od kolegi pudla z krakowa dosalem wiadomosc ze ma zdjecia mojego 3dra ;byl u mnie kiedys swoim pomaranczowym/orzechowy plomien coupe i duzo pstrykal .stan w jakim byla nadawal by sie do umieszczenia fot w tym konkursie z wrakami 'umierajace auta" najwazniejsze bylo ale auto czeka na swoja druga mlodosc z tym ze juz jako "132PN "czyli tak jaki moglby byc w najlepszej wersji spotykam sie z uwagami typu aaaaaa to juz nie oryginal ;wiem o tym ale robie go 100% pod siebie i nie zamierzam inaczej a mam juz sporo super czesci, materialow i pomyslow w bani glownie na srodek i podzespoly chodzi o to zeby to dobrze jezdzilo dlatego bude robie od 0
inaczej wyglada sprawa 0003 tu juz nie ma mowy o fantazji z wyjatkiem miodowych szyb z wersji hiszpanskiej mam tez watpliwosci co do wisniowego wnetrza bo nie jestem na 100%pewien czy bylo przed 80r
to tyle
  
 
tak dodam dla sprostowania kolega Podel ma kupete w kolorze szarym natomiast pomaranczowo orzechowy plomien nalezy do Adamusa
  
 
Cytat:
2005-02-08 20:48:13, Trool pisze:
tak dodam dla sprostowania kolega Podel ma kupete w kolorze szarym natomiast pomaranczowo orzechowy plomien nalezy do Adamusa



A ja dla sprostowania dodam że adamusowa Qpeta była kiedyś Pudlowa
  
 
Przepraszam ale nie mam skanera, zrobiłem fotkę fotce.
Tak wyglądało kolegi 3d w lutym 2002


  
 
zgadza sie bralem go z Lodzi
posiadaczy fotografi mojego czelendżera prosze o podeslanie na maila albo kontakt tel bo mam rozjeb komputer
  
 
swietnie wkoncu jakas 3d sie ukazala na to wyglada ze jest ich mniej niz coupe
  
 
Po pierwsze to serdecznie witam wszystkich miłośników polskiej motoryzacji... Ale przejdźmy do sedna sprawy w moim mieście(Wieluń pomiedzy Sieradzem a Częstochową) kręci się bardzo dziwny polonez. Jest on koloru pomarańczowego, ale wygląda bardzo schludnie i nie moge powiedziec czy jest to fabryczny lakier czy nie. Ten polonez ma całą linie klasycznego borewicza, ale ma cały tył przejściówki. Na tylnych słupkach posiada mnie osobiście bardzo zastanawiajaće napisy cier, które wyglądają jak fabryczne. Jeśli moge Was prosić o osąd w tej sprawie. Czy jest to jakaś fabryczna wersja czy inwencja właściciela (ale właścicielem jest stary dziadzio) z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich użytkowników i wielbicieli FSO
  
 
z naklejkami tez ciekawy temat tez spotkalem sie kilka razy z takimi sa glownie pozne borewicze z 85-89 to chyba pomysl osrodka FSO ktory zajmowal sie reklama i wymyslali tam rozne takie ozdobki moze byc tak ze robili to wtedy prywaciarze tak jak nakladki na halogeny plastikowe kapsle na kola ,owiewki na tylnie szyby czy naklejki Cibie ...?
  
 
Mam pytanie odnośnie kolorów....
Czy w borewiczach i akwariach były dwa typy szarego koloru,tzn L-54(taki jak w coupe) i jakiś inny,czy tylko L-54?
Pytam się bo mój dziadek miał borewicza,szarego i wydaje mi się że był troszkę jaśniejszy od akwarium które jeździ po moim mieście