Cytat:
|
2012-12-31 08:55:57, Clipper_skce pisze:
W swoim 1.6 16V miałem trochę zmienione... Zamiast kolektora aluminiowego i reszty dolotu został założony ten z RKC. Do tego przepustnica i przepływka z 2.0 16V. Komputer oczywiście również z dwóch litrów. Wałki nie były ruszane, natomiast wydechowy jest z Focus'a i reszta wydechu z RKC. Samochód dużo lepiej się zbiera, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, a i zużycie paliwa spadło. Ale ile koni przybyło to nie wiem, bo auto nie było hamowane. Do setki wyszło około 8,5-9sek mierzone stoperem (kilka prób i obliczona średnia).
|
|
Bez wałków to w sumie żadna zmiana, bo one najbardziej ograniczają napełnianie i opróżnianie cylindrów (większy skok krzywek). Do 100 wierz mi że nie zeszłeś poniżej 10s bez wałkow, tym bardziej stoperem, to żaden pomiar. Na takim setupie jak piszę może do 9s by zeszedł.
Ja miałem u siebie lżejsze koło z CVH, wydech z większą średnica z CVH, brak kata, usunięty APS, Dolot zimnego powietrza centralnie do puszki plus do tego rura zasilania do filtra 80mm alu no i cały setup wałki, dolot, kolektor, przepustnica i przepływka. Tak że wierz mi że tą sekundę urwać to trzeba się narobić.
Zużycie paliwa nie spadnie, może nieznacznie ale są to dosłownie setki.
I najważniejsze, komputer z 2.0 nie ma sen su, gdyż cała elektronika jest z 1.6/1.8 a z 2.0 nie bardzo to współpracuje.
Założ wałki z MDO i wydech z CVH to dopiero poczujesz że auto jedzie.
Chociaż ta przeróbka w 1.8 RDA to trochę lepsza zmiana.