Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-05-21 22:48:41
Bez problemu |
NoBo SC Sporting 1.1 SEICENTOMANIA! | 2003-05-22 09:09:01 HALOOOOO. Użytkuje ktoś KAYAB'y.Niech się podzieli doświadczeniami.Mam dylemat: KAYABY czy Delphi??
|
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-05-23 15:42:54 Amorki przednie wymiana:
Otwieramy maskę (stojąc przed samochodem) lewy amorek odkręcamy od góry trzy nakrętki i od dołu (pod samochodem) jedną nakrętkę i wyciągamy śrubę i wyciągamy amorek górą (lepiej jest to robić przy zdjętym kole albo na kanale) , natomiast prawy amorek odkręcamy następująco, dla ułatwienia lepiej odkręcić pompę hamulcową z dwóch nakrętek i lekko ja odchylić na lewo i dalej tak samo jak lewy amorek. Tylne amorki wymiana: Odkręcamy prawie tak samo jak przednie (lepiej jest to robić przy zdjętym kole albo na kanale) tylko że od środka w bagażniku odchylamy dywaniki z lewej strony i z prawej, są przymocowane od góry na trzy nakrętki i od dołu (pod samochodem) jedna nakrętka i śrubę wyjmujemy. Dodam jeszcze iż jednego amorka wymienia się 15 minut, oczywiście jeżeli nakrętki się dają odkręcić, najlepiej je przed odkręceniem spryskać WD-40, górne nakrętki mogą dać się lekko odkręcić ale może być problem z dolną jak się dolna nie da odkręcić(albo nakrętka da się odkręcić a nie można wyjąć śruby nawet po waleniu młotkiem ) to pozostaje nam piła do metalu (brzeszczot), (ja tak miałem nic przyjemnego 4 h na jednego amorka), należy pamiętać aby przy przykręcaniu amorków nasmarować śruby smarem grafitowym (szczególnie te dolne) aby przy następnej wymianie lepiej się odkręcały. Chyba wszystko napisałem jak nie to dopiszcie. |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-23 16:12:22 a zmienial ktos kiedys w Cargo z tylu amortyzatory ja tam nikdzie nie widze gory amortyzatora a podloga jest plastik :]
pewnie to musi byc jakas fajna przygoda. |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-05-24 23:44:18 Jak miala by wyskoczyc ?? |
Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2003-05-25 09:12:40 normalnie z amorka. Zaklada sie na sprezyne takie specjalne szczeki i skreca sie ja. |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-05-25 12:12:37
Sprężyna nie wyskoczy, nie trzeba jej jakimiś sposobami blokować. |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-05-26 10:24:37 a już na pewno nie w tylnej osi |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-06 19:51:21 Ozywiam temat.
Ostatnio na zawieszenie Cargo+ i zaobserwowalem oczywiscie stabilizator i jeszcze jedna ciekawiaca mnie rzecz... Mianowicie amortyzatory po katem ok 45st zwrocone do siebie nie tak jak u mnie ze sa przy nadkolach. Da sie dokonac takiej przerobki ? Moze ktos juz ten temat przerabial ? Fajnie by bylo miec wiecej miesjca w bagazniku |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-07 00:45:44 Ja wiem? Narobisz sie a zyskasz może 5l więcej przestrzeni - choć fakt ze 10cm w najwęższym miejscu to jednak sporo.
Trzeba wywalić kielichy starych amorków i jakoś zamocować pod podwoziem poprzeczkę z nowymi amorkami. BTW kazde ATU i każdy plus ma tak mocowane amorki. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-09 11:18:30 Byłem ostatnio na badaniach na trzęsiawce. Wykazało mi:
- lewy przód 66% - prawy przód 76% - lewy tył 72% - prawy tył 73%. Dużo jeżdżę autem sam więc lewa strona nieco więcej wybita. POzatym zanim wysiadłem z auta to koleś już zaczął badać mi lewy przedni i przez to może taka duża różnica. Swojądrogą powiedział że nowe mają tłumienie na poziomie 80%. Ciekawe ile miały w takim układzie zaraz po utwardzeniu . Mimo wszystko nadal mam nieodparte wrażenie że tył jest miękki szczególnie przy gwałtowych manewrach. Ma tendencję do pływania. Co poza amorkami trzebaby sprawdzić. No i czy ma to jakiś związek z układem kierowniczym. PS. Za badanie zapłaciłem 10zł a oficjalnie kosztowało 28zł . |
WhitePower warszawa | 2003-07-06 00:34:41 ostatnio zauwazylem, ze cieknie mi z amortyzatorow...czy trzeba wymieniac je na nowe czy da rade je naprawic(skoro sie je utwardza...)?
Ile kosztuja amorki made in Poland?I czy sa jakies twardsze niz seryjne? |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-07-06 01:06:35 Nowe Delphi czyli teraz Krosno, kosztuja cos kolo 80zl na tyl a regeneracja z utwardzeniem kosztuje 35zl za jeden amortyzator.
Co sie orientuje to Delphi nie robi twardszych niz seria |
WhitePower warszawa | 2003-07-06 13:18:02
|
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-07-06 14:03:32 ale uważaj be z regeneracją bywa tak ze mi tydzin po zregenerowaniu oba tylne zaczeły ciec... także zastanów sie czy nowe nie lepsze... nowe to zawsze nowe... |