Sztywne przewody hamulcowe - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odgrzewam temat dla potomnych
Właśnie jestem po wymianie kpl. przewodów hamulcowych od pompy do tylnych kół (bez ABS)
Rdza zrobiła swoje więc zawczasu je wymieniłem. (Miałem kiedyś dwa przypadki, że podczas na szczęście warsztatowych prób hamulców pękły przewody)
Prawy miedziany przewód L = 4m (dorabiany) 50zł
Lewy miedziany przewód L = 3,2m (dorabiany) 38zł
Przewód elastyczny 2 x 20zł
Metalowe przewody przy kołach lewy/prawy L = ok. 0,6m (oryginał) 2 x 12zł
Przednich nie wymieniałem bo są w zadawalającym stanie, wymiarów nie znam.
Uwaga!: jeden z przewodów chyba ten 4m przy pompie ma większą końcówkę (żeby nie pomylić połączeń na „krzyż”– lewy przód/prawy tył i prawy przód/lewy tył?)
Wymieniłem przy okazji metalowy przewód od filtra paliwa do przodu auta (oryginał) 55zł, ale już o tym wspominałem w innym poście.
Pozdrawiam
Pasiek
  
 
To ja dorzucę swoje trzy grosze do tematu. W weekend zabrałem się za wymianę szczęk i bębnów hamulcowych, oczywiście okazało się, że cylinderki ciekną lekko, a prawy hamulec zapiekł się, pękł trzpień sprężyny dociskowej i całość w sumie nadawała się do wyrzucenia. Co ciekawe dwa lata temu szanowny Pan mechanik mi robił te hamulce...nie patrzyłem na łapska i pewnie źle złożył bydlak...tak to jest jak im się na łapy człowiek nie patrzy. Skończyło się na odkręcaniu piast i wymianie tarcz kotwicznych, generalnie całości układu hamulcowego z tyłu. Po wszystkim okazało się, że cieknie przewód hamulcowy stalowy doprowadzający ciecz do lewego cylinderka (na łączeniu z cylinderkiem). Zadzwoniłem więc do Autodoktora na Jagiellońskiej-to w końcu serwis Daewoo...) i pytam ile wymina kosztuje, wraz z długimi przewodami od pompy do tylnej belki, a pan mi na to, że 700-750zł...zonk...pytam grzecznie czy te przewody to złocone są czy jak, a on mówi, że nie po prostu miedź. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w warszawie gdzie mi dorobią te przewody i wymienią za rozsądną cenę?

Odradzam jakiekolwiek wizyty w przybytku na Jagiellońskiej/Kotsisa to złodzieje pierwszej wody, szumowiny i zwyczajnie trzeba by ich powiesić dla przykładu...
  
 
producent przewodów hamulcowych
Może tutaj.W wykazie nie ma espero,ale jest Nexia,więc może coś się uda.
Moda zaś proszę o podwieszenie tego url'a, bo kłopotów ze sztywnymi przewodami hamulcowymi jest coraz więcej
  
 
Przeglądając dziś allegro natknąłem się na komplet przewodów hamulcowych sztywnych. Tych, które ciężko było dostać. Wydaję mi się, że cena trochę wysoka Ale przynajmniej obędzie się bez dorabiania.
  
 
Cytat:
2009-01-23 21:48:30, pasiek pisze:
Przednich nie wymieniałem bo są w zadawalającym stanie,



Witam czytam ten wątek i mam jedną uwagę. Wszyscy oceniacie stan przewodów "na oko". Jednak nie jest to dobra metoda zwłaszcza, że większość mechaników sprawdza ich stan pod autem. Mi przy ostrym hamowaniu zdarzyło się że pękły 2 naraz. i to nie w okolicach podwozia, ale pod maską !!!! Nie wiem czym to było spowodowane, ale wszystkie pozostałe ukruszyły się tam w rękach. Może poprzedniemu właścicielowi wylał akumulator i pociekło na te przewody?
W każdym razie dobrze wam radzę: poruszajcie sobie też przewodami pod maską i zobaczcie w jakim są stanie !!

Pozdr.
  
 
Cześć
Przewody muszą mieć tylko takie same końcówki do ich skręcenia w całość.Jak będą za długie to najpierw zwiń nadmiar w krążek. Masz więc wybór nieograniczony poza espero, oplami i czym kolwiek. Pozdrawiam " iskrownik"
  
 
Pozwolę się wtrącić...

Tak sobie ciągniemy ten temat od 2007 r. ale czy ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić ...co to znaczy układ hamulcowy dwuobwodowy i jak to powinno działać ?

Pytam, bo skoro pęknięcie jakiejś rurki, wężyka powoduje CAŁKOWITĄ niesprawność hamulców (pedał wpada w podłogę) ...to ja tutaj czegoś nie rozumiem.

Dla mnie dwuobwodowy tzn. zdublowany: dwie pompy, po dwa zaciski na kołach, podwójne rurki, wężyki itp ...wszystko podwójne.


Chyba, że drugim obwodem jest ...dźwignia "katapulty" ręcznego

No nie no - nie śmieję się - tylko czegoś nie rozumiem...

  
 
Cytat:
2010-12-19 00:07:58, nawigator5 pisze:
...to ja tutaj czegoś nie rozumiem. Dla mnie dwuobwodowy tzn. zdublowany: dwie pompy, po dwa zaciski na kołach, podwójne rurki, wężyki itp ...wszystko podwójne.



Moze chodzi o osobny obwód na tylne i przednie koła?
Mi strzeliły 2 przewody na raz, więc nie wiem czy jak walnie jeden czy całkiem nie ma hamulców

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-12-19 00:14:21, robertkaluza pisze:
Mi strzeliły 2 przewody na raz, więc nie wiem czy jak walnie jeden czy całkiem nie ma hamulców Pozdr.


...to jak się zatrzymałeś ?
  
 
Cytat:
2010-12-19 01:00:35, nawigator5 pisze:
...to jak się zatrzymałeś ?



zorientowałem się po ostrym hamowaniu (próbowałem wyhamować przy zmianie świateł, ale nie dałbym rady, więc dałem gazu i przejechałem na "ciemno-pomarańczowym"
Zaraz potem chciałem dohamować bo zbliżyłem się za bardzo do auta przede mną i pedał wpadł w podłogę. Na szczęście odcinek był lekko pod górkę, więc hamowanie silnikiem +ręcznym i udało się jakoś zatrzymać.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-12-19 00:07:58, nawigator5 pisze:
Pozwolę się wtrącić... Tak sobie ciągniemy ten temat od 2007 r. ale czy ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić ...co to znaczy układ hamulcowy dwuobwodowy i jak to powinno działać ? Pytam, bo skoro pęknięcie jakiejś rurki, wężyka powoduje CAŁKOWITĄ niesprawność hamulców (pedał wpada w podłogę) ...to ja tutaj czegoś nie rozumiem. Dla mnie dwuobwodowy tzn. zdublowany: dwie pompy, po dwa zaciski na kołach, podwójne rurki, wężyki itp ...wszystko podwójne. Chyba, że drugim obwodem jest ...dźwignia "katapulty" ręcznego No nie no - nie śmieję się - tylko czegoś nie rozumiem...

Tak jak pisze Robert zapewne chodzi o przód i tył. Pompa jest jedna, ale w takich przypadkach są na niej dwa zbiorniczki. Nie wiem dokładnie jak to się robi, ale w razie awarii można coś tam zrobić i zamknąć dziurawy obwód, wtedy jedna oś będzie hamować normalnie, a pedał hamulca nie będzie wpadał.
  
 
W esperaku są dwa obwody na krzyż tj. pierwszy - prawy przód i lewy tył oraz drugi - lewy przód i prawy tył.
W pompie są dwa tłoczki zasilane z osobnych komór zbiorniczka i jeśli padnie jeden z obwodów to pedał oczywiście wpadnie głębiej ale powinien jako tako hamować sprawny układ.
  
 
Cytat:
2010-12-19 15:34:16, pasiek pisze:
W pompie są dwa tłoczki zasilane z osobnych komór zbiorniczka i jeśli padnie jeden z obwodów to pedał oczywiście wpadnie głębiej ale powinien jako tako hamować sprawny układ.


Kiedyś podczas odpowietrzania tyłu, pedał zawsze wpadał w podłogę i nie odniosłem wrażenia, żeby ...coś chciało hamować.

I robert też pisze, że ledwo się zatrzymał - własciwie to zahamował ręcznym i biegami



Jakiś shit są te rozwiązania hamulcowe
  
 
Cytat:
2010-12-19 15:34:16, pasiek pisze:
W esperaku są dwa obwody na krzyż tj. pierwszy - prawy przód i lewy tył oraz drugi - lewy przód i prawy tył. W pompie są dwa tłoczki zasilane z osobnych komór zbiorniczka i jeśli padnie jeden z obwodów to pedał oczywiście wpadnie głębiej ale powinien jako tako hamować sprawny układ.

Potwierdzam, w Espero układ jest hamulcowy na krzyż.
  
 
Witam,

Czy ktoś stosował takie przewody?
Czy da się bez uszkodzeń "powyginać" na kształt oryginałów tak aby ich nie uszkodzić i nie "zaklepać"?

[Przewody miedziane

Zastanawiam się dlaczego na instrukcji montażu są trzy długie przewody do tylnych kół...?

Pozdrawiam,
R.
  
 
Z tego co widzę na rysunku ten trzeci jest nieopisany. W związku z tym wydaje mi się że jest to linka do ręcznego.
  
 
Cytat:
2011-05-24 14:57:51, Ravpraca pisze:
Witam, Czy ktoś stosował takie przewody? Czy da się bez uszkodzeń "powyginać" na kształt oryginałów tak aby ich nie uszkodzić i nie "zaklepać"?



Ja dorabiałem sobie przewody i dostałem je właśnie w takiej formie. Bez problemu da się je dogiąć. I dobrze, że się da, bo nie wiem jak mierzyłem stare, ale te nowe dostałem trochę za długie i musiałem je upychać pod maską

Pozdr.
  
 
Okazało się, że instrukcja na zdjęciach Allegro jest od innego auta. Sprzedawca może również zaoferować dwa długie w cenie 102 zł.

Robert - za długie to nie ma problemu gorzej jak przyjdą 5 cm za krótkie

Pozdrawiam,
R.
  
 
Okazało się, że instrukcja na zdjęciach Allegro jest od innego auta. Sprzedawca może również zaoferować dwa długie w cenie 102 zł.

Robert - za długie to nie ma problemu gorzej jak przyjdą 5 cm za krótkie

Pozdrawiam,
R.


PS. Nie wiem co się dzieje - dublują się listy. Proszę moda o interwencję.

[ wiadomość edytowana przez: Ravpraca dnia 2011-05-25 09:15:31 ]
  
 
Właśnie wymieniłem sztywne przewody hamulcowe (Espero z ABS)
Prawy tył miedziany przewód L = 4,30m
Lewy tył miedziany przewód L = 3,7m
Prawy przód miedziany L=1,8m
Lewy przód L=1m