Brembo w omedze - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2008-07-02 21:55:31, fatboy82 pisze:
a waga tarcz? cos mi sie zdaje ze to co uzyskales na zaciskach stracisz na tarczach.


...ale 24 mm na srednicy i 2 mm na grubosci za free.
  
 
do tego wiekszy zacisk, co daje wieksza powierzchnie hamowania. Co do wielkosci i wagi samej tarczy, to przez to powoduje wieksza energie kinetyczna i moment obrotowy, co przeszkadza przy hamowaniu, ale za to pomaga przy maksymalnej Jednak lepsze zaciski na pewno to ladnie rekompensuja
  
 
Cytat:
...ale 24 mm na srednicy i 2 mm na grubosci za free.

27mm

Cytat:
2008-07-02 22:29:35, fatboy82 pisze:
do tego wiekszy zacisk, co daje wieksza powierzchnie hamowania. Co do wielkosci i wagi samej tarczy, to przez to powoduje wieksza energie kinetyczna i moment obrotowy, co przeszkadza przy hamowaniu, ale za to pomaga przy maksymalnej Jednak lepsze zaciski na pewno to ladnie rekompensuja

Zwiększona bezwładność większej tarczy jest pomijalnie mała w porównaniu z zyskiem momentu hamującego tej tarczy Dokładając potężniejsze zaciski + wieksze klocki mamy różnicę conajmniej klasy w jakości hamowania
 
 
a co to jest moment hamujacy tarczy??
  
 
Cytat:
2008-07-02 22:52:33, fatboy82 pisze:
a co to jest moment hamujacy tarczy??


Jest to iloczyn siły wywołującej hamowanie tarczy hamulcowej (czyli np sumaryczna siła tarcia klocki-tarcza) wyrażona w N (newtonach) do odległości środka działania tej siły i środka obrotu koła hamowanego (środek piasty), wyrażona w m (metrach).
Czyli na chłopski rozum, im dalej od piasty umieścisz zacisk (większe tarcze) tym większy moment hamujący wywołasz.
Na bardziej chłopski rozum, jest to zasada dźwigni


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-07-02 23:05:22 ]
  
 
dziekuje za wyczerpujace, chlopsko-rozumowe wyjasnienie pojecia
  
 
A z czego dobrane są tarczki? Mnogość otworów wynika z walki z wagą czy dobraniem rozstawu śrub?

Nice shit!
  
 
No Dan widzę, że zaprzęgłeś technologię, którą dysponujesz. Efekt znakomity.
  
 
Jako, że zainteresowanie jest duże, a pytania o zaciski i tarcze powtarzają się często:
Zaciski BREMBO pochodzą z BMW serii 7 ( E38 ) w niektórych wersjach silnikowych (trzeba szukać).
Tarcze 323x30mm są z AUDI A8/S8/S6, również w różnych wersjach silnikowych. Tarcze trzeba troszkę przerabiać, jak również przetaczać seryjne piasty z omegi.
No to tyle dla ciekawskich
Szukać, łowić, kupować, przerabiać. Powodzenia


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-07-03 20:18:09 ]
  
 
Fajne grzebanko...

Tutaj zacisk przedni z BMW 750 E38 (2 tłoczkowy):

Zacisk BMW E38 750

Popatrzcie na tarcze...

W E32 750 jest coś takiego (zacisk 4 tłoczkowy):

E32 zacisk

ps. pytanie z innej beczki, do praktyków:

mogę do amortyzatora przedniego w omie przyspawać
blachę 3 mm? Chodzi o to, czy spawanie sprawnego gazowego
amorka może spowodować jego uszkodzenie?
Będą to 2 lekkie muśnięcia migomatem przy 40A...
Dużo się nie nagrzeje ale zawsze coś...

Muszę przespawać uchwyt przewodu hamulcowego i ABS (blacha).

Edit:

Kupiłem taki zestawik do omci...



niestety sprzedano mi 2 prawe amorki, szkoda czasu i kasy na odkręcanie tego.

Amorek lewy/prawy różni się umiejscowieniem blachy
do mocowania przewodu hamulcowego/ABS

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2008-07-03 20:39:44 ]
  
 
Hej
Zaciski z E32 wyglądają na mniejsze, z kolei ten 2-tłoczkowy z E38 jest żeliwny - czyli ciężki.
Dzisiaj zamontowałem tarcze z S8 i jest po prostu rewelacja
Hamulce jak żylety, do tego nie potrzeba już dystansów na koła (zacisk przesunął się bardziej do zewnątrz).
Między zaciskiem a felgą od strony bieżnika zostało ok.5mm czyli mniejszej felgi jak 17" nieda się założyć...
Oto fotka przy montażu, cacuszka na miejscu :

I efekt końcowy:

Jest jeszcze mała ciekawostka, którą zauważyliśmy z Mr_Bryan'em, otóż nawet po ostrym hamowaniu zaciski nie są gorące. Są ciepłe, ale można je dotknąć ręką
Może tak powinno być
  
 
jakiego cacuszka, poprostu kawałek PA-9


a poważnie
cieszę się że jesteś zadowolony,
teraz tylko założyć obręcze 19 cali, no i nie pogadasz
  
 
Cytat:
2008-07-04 15:54:42, dan-cnc pisze:
jakiego cacuszka, poprostu kawałek PA-9 a poważnie cieszę się że jesteś zadowolony, teraz tylko założyć obręcze 19 cali, no i nie pogadasz



jak to nie, cacuszko jak ta lala, mialem okazje wczoraj ocenic i pomacac, az zal bylo sie rozstawac
  
 
WITAM

Powracam do tematu wzmocnienie przedniego układu hamulcowego w omedze tak jak poniżej opisywał iklu
Jeśli jest ktoś zainteresowany to zbieram chętnych na jarzma z aluminium stop PA-9,
koszt uzależniony jest od liczby wykonanych jarzm
Więcej informacji dla osób zainteresowanych na priva
  
 
Ilku jakie wymiary mają tarcze z S8 ? i jak poradziles sobie z otworami? Tam jets chyba 5x112 ?
Kiedys męczyłem ten temat ale pogubiłem dane.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-08-06 10:53:34 ]
  
 
Cytat:
2008-06-29 17:01:23, ilku pisze:
Klub "BREMBO" się powiększa Następni klubowicze też działają

We Wrocławiu modny jest ostatnio black-stajl



Na aucie wyglądają 5x lepiej
 
 
Wszystko ocenimy na zlocie.
Niestety tak jak wspominałem, niestety kolor czarny mocno ogranicza możliwości tych zacisków. Wynika to z mniejszego albedo tej farby oraz innych obiektywnych czynników.
No ale lepsze czarna jak żadne
P.S. Biały napis trochę poprawia albedo
  
 
Zdaję sobie sprawę że w czarnych chodzi tylko 1 tłoczek i to na pół gwizdka ale to i tak lepsze niż seria

Zaciski pierwotnie miały być wiśniowe, ale ostatecznie koncepcja black-stajl wygrała z albedo-stajl
 
 
Tak czy owak, stara tradycja mówi, że trzeba wypić na zlocie 1 browara za każdy tłoczek...
Łatwo nie będzie
  
 
Rodzina Brembo rośnie w siłe...