Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
admeen LOB MEMBER już nie hybrid :) Gdańsk/Elbląg | 2008-07-02 22:25:22
...ale 24 mm na srednicy i 2 mm na grubosci za free. |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-07-02 22:29:35 do tego wiekszy zacisk, co daje wieksza powierzchnie hamowania. Co do wielkosci i wagi samej tarczy, to przez to powoduje wieksza energie kinetyczna i moment obrotowy, co przeszkadza przy hamowaniu, ale za to pomaga przy maksymalnej Jednak lepsze zaciski na pewno to ladnie rekompensuja |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-07-02 22:52:33 a co to jest moment hamujacy tarczy?? |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-07-02 23:03:29
Jest to iloczyn siły wywołującej hamowanie tarczy hamulcowej (czyli np sumaryczna siła tarcia klocki-tarcza) wyrażona w N (newtonach) do odległości środka działania tej siły i środka obrotu koła hamowanego (środek piasty), wyrażona w m (metrach). Czyli na chłopski rozum, im dalej od piasty umieścisz zacisk (większe tarcze) tym większy moment hamujący wywołasz. Na bardziej chłopski rozum, jest to zasada dźwigni [ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-07-02 23:05:22 ] |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-07-02 23:19:48 dziekuje za wyczerpujace, chlopsko-rozumowe wyjasnienie pojecia |
ericsson LOB MEMBER Opel Omega 3000 24v Sopot | 2008-07-03 11:21:59 A z czego dobrane są tarczki? Mnogość otworów wynika z walki z wagą czy dobraniem rozstawu śrub?
Nice shit! |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-07-03 17:27:37 No Dan widzę, że zaprzęgłeś technologię, którą dysponujesz. Efekt znakomity. |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-07-03 20:17:53 Jako, że zainteresowanie jest duże, a pytania o zaciski i tarcze powtarzają się często:
Zaciski BREMBO pochodzą z BMW serii 7 ( E38 ) w niektórych wersjach silnikowych (trzeba szukać). Tarcze 323x30mm są z AUDI A8/S8/S6, również w różnych wersjach silnikowych. Tarcze trzeba troszkę przerabiać, jak również przetaczać seryjne piasty z omegi. No to tyle dla ciekawskich Szukać, łowić, kupować, przerabiać. Powodzenia [ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-07-03 20:18:09 ] |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2008-07-03 20:31:13 Fajne grzebanko...
Tutaj zacisk przedni z BMW 750 E38 (2 tłoczkowy): Zacisk BMW E38 750 Popatrzcie na tarcze... W E32 750 jest coś takiego (zacisk 4 tłoczkowy): E32 zacisk ps. pytanie z innej beczki, do praktyków: mogę do amortyzatora przedniego w omie przyspawać blachę 3 mm? Chodzi o to, czy spawanie sprawnego gazowego amorka może spowodować jego uszkodzenie? Będą to 2 lekkie muśnięcia migomatem przy 40A... Dużo się nie nagrzeje ale zawsze coś... Muszę przespawać uchwyt przewodu hamulcowego i ABS (blacha). Edit: Kupiłem taki zestawik do omci... niestety sprzedano mi 2 prawe amorki, szkoda czasu i kasy na odkręcanie tego. Amorek lewy/prawy różni się umiejscowieniem blachy do mocowania przewodu hamulcowego/ABS [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2008-07-03 20:39:44 ] |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-07-04 15:42:36 Hej
Zaciski z E32 wyglądają na mniejsze, z kolei ten 2-tłoczkowy z E38 jest żeliwny - czyli ciężki. Dzisiaj zamontowałem tarcze z S8 i jest po prostu rewelacja Hamulce jak żylety, do tego nie potrzeba już dystansów na koła (zacisk przesunął się bardziej do zewnątrz). Między zaciskiem a felgą od strony bieżnika zostało ok.5mm czyli mniejszej felgi jak 17" nieda się założyć... Oto fotka przy montażu, cacuszka na miejscu : I efekt końcowy: Jest jeszcze mała ciekawostka, którą zauważyliśmy z Mr_Bryan'em, otóż nawet po ostrym hamowaniu zaciski nie są gorące. Są ciepłe, ale można je dotknąć ręką Może tak powinno być |
dan-cnc LOB WETERAN Opel Omega 3.0 sedan Nakło | 2008-07-04 15:54:42 jakiego cacuszka, poprostu kawałek PA-9
a poważnie cieszę się że jesteś zadowolony, teraz tylko założyć obręcze 19 cali, no i nie pogadasz |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2008-07-04 15:56:37
jak to nie, cacuszko jak ta lala, mialem okazje wczoraj ocenic i pomacac, az zal bylo sie rozstawac |
dan-cnc LOB WETERAN Opel Omega 3.0 sedan Nakło | 2008-08-06 10:17:11 WITAM
Powracam do tematu wzmocnienie przedniego układu hamulcowego w omedze tak jak poniżej opisywał iklu Jeśli jest ktoś zainteresowany to zbieram chętnych na jarzma z aluminium stop PA-9, koszt uzależniony jest od liczby wykonanych jarzm Więcej informacji dla osób zainteresowanych na priva |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2008-08-06 10:53:05 Ilku jakie wymiary mają tarcze z S8 ? i jak poradziles sobie z otworami? Tam jets chyba 5x112 ?
Kiedys męczyłem ten temat ale pogubiłem dane. [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-08-06 10:53:34 ] |
profil-usunięty | 2008-09-17 21:58:06
Na aucie wyglądają 5x lepiej |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-09-17 22:05:36 Wszystko ocenimy na zlocie.
Niestety tak jak wspominałem, niestety kolor czarny mocno ogranicza możliwości tych zacisków. Wynika to z mniejszego albedo tej farby oraz innych obiektywnych czynników. No ale lepsze czarna jak żadne P.S. Biały napis trochę poprawia albedo |
profil-usunięty | 2008-09-17 22:11:20 Zdaję sobie sprawę że w czarnych chodzi tylko 1 tłoczek i to na pół gwizdka ale to i tak lepsze niż seria
Zaciski pierwotnie miały być wiśniowe, ale ostatecznie koncepcja black-stajl wygrała z albedo-stajl |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-09-17 22:14:41 Tak czy owak, stara tradycja mówi, że trzeba wypić na zlocie 1 browara za każdy tłoczek...
Łatwo nie będzie |
Mr_Brayan LOB MEMBER MV6+LPG/CBR900RR Płozy/Szczytno | 2008-09-17 22:22:23 Rodzina Brembo rośnie w siłe... |