Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-09 06:20:39
no to wiec kolego sie troszke mylisz... mam sporo znajomych ktorzy jezdza przerobionymi autkami wlasnie z VR-kami .jak nie golf 1 czy 2 oo CORSA z silnikiem 2.0 od calibry itp. i jezdza na codzien nimi i jakos nic nie jest. jezeli mechanik wszystko zrobi tak jak powinien a wiem ze tak zrobi bo jest to zaufany juz mechanik i ten silnik zna na wylot to nie powinno byc zadnego problemu.a z tego co sie dowiedzialem to najprawdopodobniej osie,przeguby itp beda pasowaly z forda galaxy. ktory tez byl wyposazony w VR-kee ![]() [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2009-03-09 06:21:09 ] |
![]() Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-09 06:27:56
no wiec nie ukrywam tego i wiem ze tez tak moze byc ze nie bedzie VR6-ki. tak jak juz wszystko pisalem to zalezy od tego jak bardzo bede musial konstrukcje budy przerabiac. a co do tej sprawy to chce jak najmniej ja tknac.ale narazie jestem dobrych mysli i wstepnie mysle ze nie bede mial az tyle problemow z przeobkami karoseri co kolega z fiesty FR6 ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-03-09 07:41:50
O czymn wy gadacie z tym ciezarem?? Dajcie juz spokuj,ile ten silnik jest ciezszy?? o i le wogole jest , 30kg?? Wsadzac i jezdzic - fajny projekt i zadnej filozofii nie ma ![]() |
![]() Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-09 09:00:06
no wiec ja zdaje sobie sprawe ze bedzie sporo problemow... wiem ze nie bedzie to latwe itp.ale tak jak pisalem ja tym sie nie bede zajmowal bo sie poprostu na tym az tak nie znam.Od tego jest mechanik i eletryk ![]() |
![]() Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2009-03-09 12:07:40 Wlasnie po tym jak piszesz, ze wszystkim ma sie martwic mechanik, a do tego koszt robocizny ma wyniesc ok 2000zl, to albo gosciu powkladal setki roznych silnikow do aut zupelnie im nie przeznaczonych i jest filantropem entuzjasta, albo nie ma bladego pojecia co go czeka... W tym przypadku modle sie dla Ciebie o pierwsza opcje... |
![]() ArekCLX Sympatyk FEFK BMW E34 525I 24v/Sca ... Bydgoszcz | 2009-03-09 14:21:46
![]() ![]() Nie przejmuj sie Andre niektórymi wypowiedziami! Trzymam kciuki za ten projekt! |
![]() Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2009-03-09 14:28:39
Widzisz kolego. Ja za takiego swapa to nizej 5000zl bym po prostu nie wzial. Moze dlatego, ze doskonale sobie zdaje sprawe w co sie pakujesz. I z pewnych powodow nie musze sobie szukac mechanika. Domysl sie jakich. |
![]() Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-09 17:44:40
dzieki za te pliki o vr-ce. troche poczytalem i sporo sie dowiedzialem ![]() ![]() |
jozwa_maryn Będzin | 2009-03-10 10:03:07 hehe ostatnie 2 strony tego wątku naprawde rozbawily mnie ![]() ![]() ![]() co do masy silnika to 30kg nad przednia osią to bardzo dużo, w kwestii prowadzenia auta! bo tu nie chodzi stricte o mase,ze auto bedzie szorowalo po ziemi czy sprężyny się połamią. Chodzi o jego prowadzenie, bo niektórzy tego chyba nie zrozumieli. IMO ten pomysl ze swapem VR6 to bezsens. Sprzedaj tego paska, bierz hajs z ubezpieczalni i ładuj profi turbo, dobrze podsuszony 1.8 bedzie w essim duzo lepiej jezdzil niz ten caly vr6, ktory nie jest jakims wybitnym silnikiem by go aż tak celebrować. No i auto nie straci wlasciwosci jezdnych. A koszty bedą niewiele wyższe i nie będzie jakiejs chorej rzeźby. Tym niemniej kibicuje temu projektowi, jeśli go zrealizujesz to wysyłam Ci kurierem kratę najlepszego browaru ![]() [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-03-10 10:22:33 ] |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-03-10 10:50:54
2500 mechanika silnika, czy całość (zawieszenie, wydech, heble...)? Elektryka wcale nie będzie tania, nie wspomnę o blacharce... Gdyby to były koszta jak piszesz, to połowa essów nie rzucałaby się na swapy na RS, tylko od razu na Vr6....bo widać koszta podobne wg Ciebie... ![]() |
![]() Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-10 11:49:12
no wiec samo zamontowanie silnika.do tego elektryka plyny i jakis drobiazgi.wiec u mechanika wiecej niz 3.5tys zl raczej koszt by nie wyniusl.takie jest moje zdanie.fakt ze potem trzeba popracowac nad hamulcami i zawieszeniem i to sa dodatkowe koszty ale mowa caly czas jest o samym montazu silnika zeby auto ruszylo... |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-03-11 07:35:53
Arek, nikt mu nie broni, ale już nie raz były takie pomysły i nic z tego nie wyszło. Po prostu takie życie...łatwiej kupić lepsze-mocniejsze autko seryjne, niż ładować wielokrotnie większą kasę w coś niepewnego. To dobrze, że ludzie mają marzenia, ale jesteśmy realistami i jeśli ktoś zaczyna od rozmów, a nie od czynów, to z reguły kończy się kilkoma stronami spamu... Gdyby kolega powiedział, że ma wolne 10tk pln (i sporo wolnego czasu), to byłoby więcej entuzjazmu, bo jest to bliższe właściwej kwoty. Myślę, że większość kibicuje takiemu projektowi, ale zdaje sprawę z kosztów... Dodam, że autko musi jeszcze przejść badania techniczne, co w tym przypadku nie jest prostą sprawą... |
![]() koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2009-03-11 08:50:36 Ibiza vr6
Wydaje mi sie ze Ibiza jest mniejsza od Escorta a tez zmiescili tam VR6. Z drugiej strony on ma tylko 174KM i 235NM to z silnika 2,8 litra zaden wyczyn tyle osiagnac - wiec czym sie zachwycacie ? procz tego ze to silnik vw ![]() |
PawBur Sympatyk FEFK mondeo mk3 Gdańsk | 2009-03-11 09:16:44
Poprzestańmy na tym, ze ktoś go do fiesty wsadził. Ibiza to ten sam koncern, wiec pewnie jest nieco prościej. Poza tym mimo rozmiaru ibiza ma dość dużo miejsca pod machą - możliwe że więcej od essa - brat miał taką 2.0, fakt że silnik OHC, ale dużo luźniej niż w escorcie 1.6 pod machą. |
jozwa_maryn Będzin | 2009-03-11 11:14:16
jezdziles kiedys golfem VR6 ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-03-11 11:25:31
Wez pod uwage,ze stary Vr serii nie trzyma ... Biore RSa ,robie go jak nalezy (za duzo mniejsze pieniadze niz wstawienie VR ) i mam serie,a po paru modach ktore praktycznie nie kosztuja nic mam wiecej niz serie... Nastepnie VR ma moment przy 3500 chyba - wynik swietny i wiadomo jak to Vka - rzedowka nie przeskoczy tego. Ale ile sa warte te ulamki sekund?? ![]() Co do momentu RSa - nie widzialem wykresu VRa ,ale do RSa przyczepic sie tez nie mozna ma z 90% momentu juz po przekroczeniu 2000 obr co tez jest swietnym wynikiem ![]() Tak jak pisalem nizej - kolega ma zespol napedowy - bawilbym sie. Mialbym wszystko kupic - nie ma to sensu. |
PawBur Sympatyk FEFK mondeo mk3 Gdańsk | 2009-03-11 14:09:06
Żeby było jasne, zanim ktoś napisze czego, czym nie wyprzedzał to wrzucę osiągi fabryczne takiego passata: prędkość maksymalna (km/h) 224 przyspieszenie (0-100km/h) 8.7 Jak widać max speed od RS lepsza, ale przyspieszenie gorsze. Oczywiście w przypadku Corraddo lub Golfa 3 z VR6, RS (pisze o stanie fabrycznym i tym czym się chwalą producenci) nie ma większych szans. |
![]() ArekCLX Sympatyk FEFK BMW E34 525I 24v/Sca ... Bydgoszcz | 2009-03-11 14:24:02
Rozumiem Surec, ale wszyscy wskoczyli na Andre z góry zakładając ze to sie nie uda, że to kolejny wątek z serii sience fiction których sam sie tutaj naczytałem. Wiem że bardziej opłacalnym interesem jest sprzedać paska i kupić inne - GOTOWE - mocne auto i ja sam tak właśnie zrobiłem ale jeśli ma sie chęci i czas na zabawę to dlaczego nie można zabrać sie za przekładke silnika vr6 do essa, Andre nie napisał nigdzie, że niema na to pieniędzy. Napisał, że mechanik zrobi to za 2000zł co nie znaczy że niestać go na reszte. Fakt silnik VR6 może niejest jakimś tam super nowoczesnym wynalazkiem i nie jest tak popularny jak silnik Hemi, jakiś czas temu zdziwiłem sie co to za wynalazek w golfie, teraz juz wiem. Co do mocy silników kazdy z was napewno wie że moc silnika opiera sie głównie na momencie obrotowym a nie na koniach mechanicznych, VR6 mając 170KM osiaga moment coś koło 230-250NM a RS niestety tylko 198NM przy 150KM. Jak widać róznica 20KM a momentu ok.40-50NM Ja mając (w serii) 192KM i 245NM momentu chętnie zamienił bym kilka KM na NM bo od tego zależy przyspieszenie. Prędkość maksymalna jest tutaj mało istotna RS czy VR6 bez problemu rozpędzi sie do ponad 200km/h ale mieszkamy w Polsce, gdzie wy chcecie jezdzić z taką predkością?! Andre ja trzymam za Ciebie kciuki i jezeli Twój projekt wypali to sam osobiście przyjadę Ci pogratulować. |