[126]1.2MPI-in progress: 5speed,F444->rally white - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dobre podejscie do roboty, niewiele tu takich robót przy maluchach. Dobra droga.
  
 
Tybek; jeśli wyjeżdża przód samochodu to jest podsterowność nie nadsterowność u nas w aucie nie trzeba żadnych dodatkowych balastów a przód prowadzi się jak po sznurku. Kwestia przede wszystkim opon i kątów w zawieszeniu (lekki minus na pochyleniu koła, auto dosyć zbieżne).

Z doświadczenia wiem, że jeśli odcinek jest szybki to leją nas nawet sejki... Ale kiedy jest bardziej techniczny to wszystkie, powtarzam wszystkie FWD wyjeżdżają przodem a niby nie powinny. Jak już pisałem w innym wątku seryjnie zawieszenia w FWD są robione jako podsterowne. Na krętym odcinku trzeba żeby auto skręcało tam gdzie chce kierowca toteż w naszym przypadku auto prowadzi się stosunkowo dobrze w porównaniu z pozostałymi.
Pamiętajmy też że uciekający przód zawsze można zdusić hamulcem albo szarpnąć za rękaw i zarzucić tyłem.

Do autora; jeśli już robisz konserwacje to używaj środków do tego przeznaczonych. Baran Bolla 2w1 nie jest preparatem do konserwacji, jedynie do ozdoby. Za twardy i pęka na łączeniach blach. Boll ma w swojej ofercie materiały stricte do konserwacji więc je trzeba było użyć.

  
 
Mi chodziło o rozkład mas używając słowa nadsterowny/podsterowny, ale ja tam nie jestem w tym kierunku wykształcony. No i wydaje mi się, że jedno i drugie może wyjechać przodem. Według mnie to kwestia przede wszystkim kierownika, a reszta to kąty, zawieszenia, lekka dupa, ciężki przód, cięzka dupa, lekki przód itp....
  
 
kolego widziałem foto w temacie ze piaskowałem Fele małym recznym pistoletem punktowym i jak to daje rade ? jaki kompresor do tego miałeś ?
  
 
Cytat:
widziałem foto w temacie ze piaskowałem Fele małym recznym pistoletem


Jak piaskowałeś to chyba wiesz...
  
 
skad ogarnales wlepy bilsteina? bo tez musze je poczyscic i zabezpieczyc
dobry wozek!
  
 
z tymi naklejkami na amorki to bym tak się nie spieszył, moje właśnie pod nimi miały największą korozje i po malowaniu sobie odpuściłem
  
 
Cytat:
kolego widziałem foto w temacie ze piaskowałeś Fele małym recznym pistoletem punktowym i jak to daje rade ? jaki kompresor do tego miałeś ?



Mała literówka kolego się wkradła
  
 
Naklejki na bilsteiny zrobił mi wg wzorca orginału brat mojej dziewczyny. On ogarnia troche takie sprawy. Moge sie spytać ile by chciał za pare sztuk. Sprzedawac tego mi nie dam bo zaraz na allegro pojawi sie wysyp nowych bilsteinow (czytaj pomalowanych na zolto zwyklych amorkow z naklejkami) .

Moje mialy rdze w miejscu gdzie ktos je chwycil kluczem do rur i zdrapał lakier .

A piaskowanie takim pistolecikiem idzie marnie. Nie wiem jakiej wydajnosci mam kompresor, bo jest to dosyc stary sprzet, zbiornik 270l i daje obecnie ok. 6,7 bara + odwadniacz i odolejacz CKD .

I idzie marnie - waski strumień piasku i mały jego wydatek jest.

Pistolet ten na zdjeciu jest firmy GAV. Z tego co widzialem w specyfikacji w porownaniu do innych ma on naprawde duze zapotrzebowanie na powietrze . Moze z tego to wynika ze do niego trzeba miec BARDZO mocny kompresor. Moze inne te pistolety lepiej sie sprawuja...nie wiem.
  
 
Powoli kompletuje czesci ... :



Nowe wiatraki chlodnicy - fabrycznie nowe - tanie nie byly . Ale stwierdzilem ze starych smietnikow pchac nie bede, szczegolnie ze zaden ze sprzedawcow nie gwarantował mi ich nalezytego stanu.
Wiatraki w sumie wymieniłem juz w grudniu.





Nowe odpowietrzniki, uszczelki i kilka spinek do zacisków 125p.



Nowa sonda lambda Magneti Marelli.
  
 
Sonda troche krotkima przewod i dlaczego bez wtyczki?
  
 
z doswiadczenia tą sondą sie nie nacieszysz, marne sa :/
  
 
Na elektrodzie mi ja polecili ... do wyboru mialem jeszcze ntk uniwersalna za 80 zl (cos chyba za tanio jak na ntk ? - w moim domysle smierdzi podroba) i jakas niby francuska z wtyczkami gotowa za 105zl. Wybralem w koncu Golden Lodge z polecenia kogos kto wygladal na kumatego na elektrodzie...

Sonda uniwersalna, aczkolwiek dedykowana m.in do punto 1.2 dlatego przewody sa "do przylutowania" . Juz zamontowana.
  
 
mialem 3szt takie w sumie, wszystkie sie bardzo szybko skonczyly
  
 
Jedyne prawomyślne zdatne na zamianę to Bosch i NTK. Trzeba zwrócić uwagę czy sonda może mieć zwarty ujemny przewód sygnałowy z obudową(są sondy które mają to zwarte), np. część sterowników Magneti Marelli musi mieć sondę właśnie z pełną separacją i wtedy sonda musi być Bosch ew. specjalna wersja NTK.
  
 
W ramach zimowego małego serwisu wpadły Nowe swieczki Denso + przewody MagnetiMarelli:

Na dole widac stare swieczki...



I jeden ze starych przewodów - akurat ten najgorszy - na niego spadała woda z deszczów.



A takze nowe cewki FAST.



I nowy czujnik temperatury powietrza zasysanego.


Kontynuuje takze kolekcjonowanie potrzebnych do spełnienia moich zwiazanych z samochodem planów części. Ostatnio udało mi sie kupić przedni zderzak FL w idealnym stanie i brakujaca zwykla prawa szybe . Teraz szukam najbardzeij tylnego zderzaka FL.




pozdro





[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2012-02-15 19:57:28 ]
[ powód edycji: podmiana fotek ]
  
 
A co z zaciskami jakie masz zamiar założyć z CC przód tył jaki?
Ręczny hydro czy linki??
  
 
Niespodzianka .

Co do recznego to bedzie taki wynalazek :



Zawsze chciałem mieć takie coś .
  
 
Jeszcze szybkie pytanko : czy klapa przednia z BISa jest identyczna jak w FLu ?
  
 
tak.
Fajna łycha