Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-01-05 22:48:52 nie wiem jak w bisie, ale w maluchu normalnym są dwie tulejki. W tym jedn a właśnie przy rozruchu... |
![]() -TOMMY- Balice | 2012-01-06 19:47:30 No to jednak nie jest ze mną aż tak źle bo tak mi się właśnie wydawało ![]() |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-01-06 20:16:22 jak się kiedyś dwa razy dziennie zrucało silnik i wkładało to jednak coś zostaje ![]() |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-01-07 08:31:09 Chyba Bis stał się modny.
Znajomy chce tym startować i nabył jakąś sztukę. Bedziem dłubać. Generalnie proponuję kupić na szrocie z CC 700 kilka silników, dla bloku i ró.znych innych gratów. Tylko tych co były na Weberze, czyli z pierwszych kilku lat produkcji. Wychodzi po 100-150 zł , a zdażają się naprawdę fajne. Bo nowy blok to 800 zł. ![]() |
KordosMichal Wadowice | 2012-01-07 10:35:21 U nas nowe bloki są po 280zł ![]() |
![]() grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2012-01-07 14:27:40 Niestety, mam wszystkie tulejki centrujące. To raczej nie będzie przyczyną.
Podrównąłem pilnikiem ząbki na kole bo są strasznie brzydkie i z profilu przypominają już co raz bardziej trójkąt. Po założeniu rozrusznika skończyło się tym że myślałem, że to żeczywiście wał bo silnik się zablokował. Zrobił tak jak zwykle kawałek obrotu ładnie i stanął. Jak się okazało bendix wciął się w koło zamachowe. Muszę spróbować założyć jakieś inne koło zamachowe. Przypuszczam, że tary rozrusznik dawał rade bo wirnik miał straszne luzy i jakoś tym kołem kręcił chociaż też strasznie rzęził. Po wymianie tulejek już nie mógł "oszukać" koła zamachowego i skończyło się oberwaną głowiczką. Opiłków w silniku nie ma, luz na wale jest tylko osiowy ale ledwo co wyczuwalny.
Nie dziwie się, że BISiaki stają się coraz bardziej modne. Ludzie zapomnieli o czymś takim i jest tego strasznie mało. W Krakowie znajde prędzej po ulicach malce na cytrynkach niż BISa. Ostatnio widziałem BISa w Krk jakieś trzy lata temu. A taki BIS robi szał na prakinku a zwłaszcza jak się otworzy bagażnik. ![]() Ludzie pytają czy to sam przerabiałem, czy silnik jest z przodu a nawet jaka to marka he he. ![]() A z tym kupnem silnika z CC 700 na części to dobry motyw. Muszę coś poszukać, zawsze coś się podpasuje do bisa. ![]() |
![]() grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2012-01-12 01:19:07 Otóż okazało się, że winowajcą cierpień rozruszników jest koło zamachowe. ![]() Niestety nie nacieszyłem się zbyt długo autem. Po trzech dniach poszła prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Objawy są następujące: -zagotowało wode(borygo różowe), -notoryczne zapowietrzanie się układu chłodzenia, -"falowanie" temperatury silnika między 100 a 130 stopni, -elektrowentylator chłodnicy nie załącza się, -termostat wg termometru otwiera się z opóźnieniem, -ogromne ilości masła na korku oleju, -ledwo wyczuwalne ogrzewanie, -po otwarciu zbiorniczka wyrównawczego unosi się dymek, -no i chmury pary z wydechu. Eh... W ogóle nie mam kiedy zająć się autem od strony estetycznej typu polerka, odkurzanie czy coś pomodzić przy wyglądzie. Co znajdę trochę wolnego czasu to się go naprawia zamiast pieścić. ![]() ![]() |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2012-01-12 03:51:45 Nie załamuj się - to jest auto o które trzeba dbać - zrobisz wszystko co zapuszczone i będzie jeździł. |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-01-12 09:27:31 A ja proponuję zamiast zajmować sie duperelami, czyli polerką,
szarpnij motor, rozbież, włóż konkretny wałek. Zrobić głowicę i dolot. Nie ruszaj koła zamachowego, niech zostanie seria. I Potem dopiero reszta. |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-01-12 11:59:07
niestety nie bez kozery bisy uchodziły za najbardziej awaryjne maluchy ![]() CC 700 to też jest masakra, tyle że mniej awaryjna, jak można tak to oceniać.... |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2012-01-12 13:42:34 Uchodziły za najbardziej awaryjne bo jako "nowoczesniejszy" samochod chłodzony wodą wymagał pewnych czynności których nie wymagał zwykły maluch - przez co jest mniej odporny na zaniedbanie co zdarzało się w 90% samochodów w Polsce. |
![]() grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2012-01-12 16:56:51 Dobra, komplet uszczelek zamówiony. Dziś jeszcze postaram się wytargać silnik a jutro rozbiórka. Dokupi się odpowiednie pierścionki, możliwe że panewki chodź były robione na bank.
Poprostu remont, dla świętego spokoju.
gregor125 nie kuś, nie kus. ![]() Gdyby to jescze było tak ,że pójde na shrot wezmę silnik od BISa to OK. Ale patrząc po dostępności części to tak średnio chce. Wole mieć utrzymaną serie z odpowiednim lekkim tuningiem optycznym który już postąpił w okresie jak pojeździł trz dni. ![]() Może coś pofoce dziś w garażu i wrzucę. ![]() |
![]() -TOMMY- Balice | 2012-01-13 09:45:42 "tuningiem optycznym" No to rób te zdjęcia bo użyłeś określenia wzmagającego czujność i wprowadzającego w fazę gotowi do ataku
![]() |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-01-13 12:26:56
I wyjdzie kupa..z tym tuningiem... ![]() zrobić tuning Bisa, to jak pomalować słonia na różowo, a potem go nadmuchać, i martiwć sięże nie lata ale dobra zawsze można się pośmiać. |
![]() grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2012-01-13 17:02:16 Oj tam oj tam, nie widzieliście i już narzekacie. ![]() Silnik wytargany i rozebrany. Kmpl uszczelniaczy, rozrząd i pierścienie obecne. Panewki są OK, ktoś je musiał niedawno grzebać. Wał jest w stanie bardzo dobrym, nagar nie jest obecny w zbyt dużych ilościach. Wałek rozrządu jest ok, ale na krzywce napędzającą pompe paliwa jest wytarty dość głęboki rowek. Idę zrobie zdjęcia BISowi dla świętego spokoju. Pochwale się TUNINGIEM. ![]() |
![]() grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2012-01-13 18:58:58 ![]() ![]() ![]() Mam dwa korki oleju. ![]() Jak widać zagościły emblematy. W sumie nie kupowałem żadnego, miałem wszystkie. ![]() Teraz sprostowanie na temat TUNINGU OPTYCZNEGO. Założyłem alusy 12', żółte żaówki i przedni emblemat od FSM Niki. Po paru postach domyślam się, że spodziewaliście się ławki na dachu, pługów zamiast zderzaków, wlotów w przednim bagażniku, oczojebnych aludekli "dżej-teka" z TESCO, alu dywaników, misiowatej tapicerki, białej ala skóry w środku, rynny nałożonej na końcówke wydechu, fioletowych postojówek, "but Luke i'm your father", białych lamp tylnich które świecą na biało i innych agrododatków przykręconych wkrętami do drewna. Ja nawet nie przepadam za hasłem "TUNING OPTYCZNY", bo kojarzy mi się z tym co wymieniłem w poprzednim zdaniu. Wole określenie: "dodatki z epoki". Napisałem tak jak napisałem, gdyż czytając to forum od dłuższego czasu wiem, że jest ostoją ładnych rajdowo-klasycznych Fiatów i rozpocznie się zamieszanie. ![]() ![]() ![]() I prawdopodobnie wiem co było przyczyną szarpania przy ruszaniu. Dwie śruby imbusowe które trzymają łape silnika przy bloku były na tyle odkręcone, że dziwne, że nie wypadły. ![]() [ wiadomość edytowana przez: grzesiol dnia 2012-01-13 19:07:33 ] |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-01-14 09:03:27 Wyjmij chłodnicę, i wymyj , wypłucz itp.
Jak bedziesz mia łzdjętą czapkę, planuj około 2.5 mm. Gaźnik - są luzy? na ośce? Wymyć karburator, wyregulować, zrobić dobre podciśnienie, podciągnąć drugi przelot, od 2/3 pierwszego. Poszukaj hydrauliki zaworowej, od ostatnich wersji 700 CC. Bardzo upraszcza sprawę. I zastanów się nad wałkiem. 350 zł to nie pieniądze, a wysyłasz swój do Świątka i masz cały zregenerowany i lekko dłubnięty - tak na 278 stopnia, max 285. Mocniejszego nie rób, bo stracisz dół. Jak wszystko ładnie poskładasz, dostroisz, to będzie ![]() No i zawias. Koniecznie, sprężynki i resor. |