darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | Pozwolę sobie naprostować to wszystko co tu przeczytałem, bo mimo, że temat stary jak to forum to nadal pełno tu domysłów.
Skoro siedzi u Ciebie komp z 1.8 to na razie go po prostu zostaw i nawet nie dotykaj. Będzie Ci dużo łatwiej diagnozować ewentualne problemy gdy będziesz wiedział, że elektryki nie ruszałeś. Tak orientacyjnie na silniku 2.0 pod kompem z 1.8 RKC powinieneś mieć 190Nm w okolicy 4500RPM i co ważniejsze to jakieś 160Nm w okolicy 2000RPM. Oczywiście jak założysz słabsze wtryski albo wydech czy dolot mniejszy niż ten w 2.0 to spodziewaj się gorszego wyniku.
Kompa to sobie możesz zmieniać jak już będziesz miał auto, które odpala i jeździ.
Co do kolektorów dolotowych to nie ma żadnej szkoły wsadzania kolektora z Escorta 1.8 RKC 115KM, bo ten kolektor wsadza się tylko do Fiesty gdzie ściana grodziowa jest 3cm bliżej silnika niż w Escorcie. Wsadzając 2.0 do Escorta wsadzasz je razem z kolektorem z 2.0, bo mieści się bez żadnego kłopotu. Mam oba te kolektory i escortowy ma naprawdę sporo chudsze kanały.
W twoim przypadku w grę wchodzą kolektory od następujących silników 2.0 Zetec:
NGA (Mondeo MK1 i MK2 do maja 1998 ) - tego szukaj w pierwszej kolejności najlepiej w zestawie z przepustnicą, krokowcem, kompletną listwą paliwową i wiązką wtryskiwaczy (inna wtyczka krokowca)
pod przepustnicą 3 przyłącza podciśnień
Od biedy może też być z blacktopa, ale nie wiem jak tam z listwą paliwową
NGB, NGC, NGD (Mondeo MK2 od maja 1998 )
2 podciśnienia pod przepustnicą i inną flanszę od przepustnicy
EDBA, EDBB, EDBC, EDBD (Focus 2.0)
3 podciśnienia i jeszcze inną flanszę przepustnicy (wydaje mi się, że są jeszcze inne)
EDDB, EDDC, EDDD, EDDF (Cougar 2.0)
4 podciśnienia pod przepustnicą
Każdy z powyższych wygląda na pierwszy rzut oka tak samo i tak samo dobrze pasuje do głowicy.
Na każdy z nich będzie pasowała aluminiowa przepustnica z silvertopa NGA i takiej szukaj. Wszystkie przepustnice z Escorta będą za wąskie, natomiast wszystkie przepustnice z blacktopa będą Ci robiły problem z TPSem, który będzie się objawiał opóźnieniem reakcji silnika na wciśnięcie gazu. Niestety trzeba na tą przepustnicę przełożyć sobie mechanizm linki gazu z Escorta, bo w Mondeo są inne przełożenia i jak tego nie zrobisz to będzie Ci się otwierać tak mniej więcej na 70% przy pedale wcisniętym w podłogę.
[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-01-18 03:01:46 ] |