Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sprawdze odrazu jak wroce do domu, a czy od immo moze tez byc taka sytuacja? moze pina jakiegos zle przepiolem ?
  
 
Esseii, a może byś tak opisał co zrobiłeś, co jest grane i co nie działa w osobnym wątku, bo robi się burdel
  
 
sprawa takze dotyczy swapa z 1.6 na 2.0 a problem polega na tym ze paliwo w ogole nie dochodzi do listwy wtryskowej pompa dziala , przewody drozne , jak zdejme przewody od listwy z tych szybko zlaczek to na zaplonie paliwo smialo leci a w listaie go brak . Silnik kreci az milo
  
 
A jesteś pewien, że to nie czujnik położenia wału korbowego? Jeśli komputer nie wie, że wał się kręci to tak wtrysk jak i zapłon będą martwe.

Jeśli natomiast jest coś zatkane to chyba wiadomo co trzeba zrobić.
  
 
Essei, podpiyerdol czujnik bratu - wiemy, że ma sprawny
  
 
Panowie wracajac do tematu silnik właśnie przyszedł do mnie no i od razu zabrałem sie za rozbiórkę wszystkich podzespołów teraz zastanawia mnie jedna rzecz jak to jest z listwa wtryskową a dokladnie z jej podłaczeniem bo są tam kostki ale troche widze z instalacja jest namieszane kolektor z 1.6 nie podejdzie bo bym wtedy cała wiazke swoja wykorzystał chyba ze końcówki na niej wymienie ,i druga sprawa czy koło zamachowe z mondeo zostaje z tarcza czy musze ze swojego przeżucic bo wydaje mi sie ze to nie podejdzie bo tam w skrzyni widziałem że bylo hydrauliczne sprzęglo.
  
 
instalacja zostaje z 1.6 tylko pare kostek przelutowujesz do 2.0 kolo zamachowe sprzeglo przegladasz z 1.6 . wracajac do mojego problemu to paliwo sie juz znalazlo ale teraz brak iskry i wtryski nie smigaja , na cewke przychodzi napiecie czujnik badalem na opornosc i wynosi 399 wiec chyba czujnik jest spoko magnetyzuje takze dla pewnosci podmienie dzis czujnik i zobaczymy co sie bedzie dzialo, piny sprawdzalem sa wszyatko odpowiednio poprzepinane .
  
 
Wcale nie trzeba zmieniać kostek. Wiązkę wtrysków i krokowca weź z Mondeo. Tam jest taki grubszy konektor, możesz ten fragment wiązki wymienić na Mondeo i będzie grało.

Sprzęgło i zamach muszą być Escortowe. Do skrzyni iB5 są do wyboru sprzęgła 220mm i 210mm, więc lepiej żebyś miał to większe. Zamach do obu jest ten sam. Docisk i łożysko podobne, ale oba pasują zamiennie.


Esseii, będę miał bekę jak wsadziłeś czujnik wału w obudowie do automatycznej skrzyni biegów, bo to oznacza masz do zdjęcia koło zamachowe

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-08-19 12:39:57 ]
  
 
nie no gniazdo jest okej xd bo motor wyjmowany byl z mdo z manualem , a xzyns sie rozni wiazke wtryskow od wiazki z esa? bo mam taka wiazke tez i wychodza z niech jakies dwa kable na wsowki i nie wiem co to w ogol jest
  
 
Wiazke wezme jednak z eskorta tylko wymienie te końcówki bo tutaj w mondeo coś jest naknocone przed ta duża kostką, co do kola zamachowego to już dzisiaj je zdjelem tylko zastanawiam się czy dobrze bo mysle ze ten zamach mógł zostać identyczny rozrusznik mam w escorcie i jezeli tam jest ok. to i tu powinno byc dobrze chyba ze tarcza sprzeglowa jest inna i nie podejdzie w to kolo zamachowe.
  
 
jak sie nie myle to kolo zamachowe jest troche wieksze niz w escorcie
  
 
Ciekawe bo rozrusznik mam identyczny w 1.6, także w obwodzie nie może być napewno inne chyba że jest grubsze i nie miesci sie z tarcza w tej skrzyni od escorta .
  
 
panowie czujnik sprawdzony i wymieniony na inny sprawny , piny sa posprawdzane jest ok , co moze byc inna przyczynz ze niema iskry i wtryski nie podaja paliwa ?
  
 
Co do sprzegla miales racje w mondeo jest 240 mm, a escort ma 220 lub 210, tekże jest troche wieksze sprawa jasna, co do Twojego problemu to tak jezęli do cewki idzie napiecie to brakuje tylko impulsu ze sterownika kiedy ma podać iskre chyba ze cos po drodze ja odcina immo normalnie działa, przeswietliłeś przewódy od czujnika do kostki miernikiem moze gdzies sie naderwał i nie daje syganalu do sterownika, czujnik moze być dobry a instalacja uszkodzona.
  
 
dzis prześwietle te przewody , bo na moje jezeli by immo byl aktywny to by nie podawalo napiecia na cewke tak mi sie wydaje , obadam przewody od kostki czujnika az po sam komputer może gdzies tam jest przerwa
  
 
Z tych tematow co czytałem to jak immo jest aktywne to nawet pompa paliwa nie podaje, a u Ciebie pompa podaje dziwny objaw. Sterownika nie wymieniałes na razie tylko sam motor tak?, instalacja została stara? żadnych alarmów nie masz montowanych bo nieraz od nich tez sa takie odcinki, bezpieczniki wszystkie masz ok. nawet te przy akumulatorze? pytam o takie błahostki, ale nie raz człowiek skupi sie na czyms innym a zapomina o podstawach.

Panowie a do koła zamachowego i docisku gdzie siedziała tarcza 210mm , założę tarczę 220 mm, czy musze szukać całego zestawu do 220mm.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-20 09:47:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-20 12:19:30 ]
  
 
stsrownik jest nowy do 2.0 Deep , wiazka jest stara cala okej , bezpieczniki sa dobre przekazbiki tez , pompa podaje paliwo do listwy , napiecie do cewki dpchodzi , wtryski juz nie podaja dalej paliwa bo swiwce sa suche , jakis alarm byl koedys dokladany do auta bo mam i pilota moge go normalnie aktywowac i wylaczac aiec raczej on ten odpada xd
  
 
To ciekawe czy piny pod komputer są w odpowiednim miejscu, slyszałm kiedyś że trzeba jakas kabelkologie zrobić. Zamienić piny, nie masz rozpiski do tego kompa co gdzie powinno być podpiete podejrzewam że tam gdzieś lezy błąd niby są identyczne, podam Ci przyklad pod pin 54 w poprzednim kompie był sygnał z czujnika wału a w tym kompie może być pod pinem 56 i tu jest bląd. Musisz znaleźć rozpiske pinów do tego kompa kiedyś na elektrodzie taki temat widzialem bo mialem problem z odcinką krecil mi tylko do 4500 tyś.

tutaj tej stronce gosciu miał podobny problem tylko ze sterownikiem taki jak ja mam obecnie w aucie, tam jest rozpiska pinów do EEC-V http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1961454.html#9356121

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-20 19:45:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-20 20:33:41 ]
  
 
jeśli nie przekładałeś pinów we wtyczce kompa z 1.6 na 2.0 to masz winowajcę
  
 
piny sa poprzepinane napewno dobrze , sprawdzane 5x ze wzorem moze sterownik uszkodzony?