[Zawieszenie tylne] - [resory] - zmiana i wymiana - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-11-17 17:28:57, Athrarvan pisze:
co znaczy ekstremalne?


Wsadził teściową i resory nie dały rady
Ja mam utwardzone i wyklepane ale jeszcze za krótko by coś sensownego o nnich napisać. Co do prowadzenia to nie zauważyłem żadnych negatywów. Fakt że jeszcze nie miałem okazji przetestować w zakrętach "ekstremalnych" ale w normalnej jeżdzie ładnie jedzie


[ wiadomość edytowana przez: majchal dnia 2004-11-17 22:19:00 ]
  
 
czy resory 3 piorowe zmieszcza sie w mocowanie do "okragego" mostu fiata 125p? chodzmi mi o to czy po zalozeniu sruby mocujacej resor do moztu bedzie odpowiedni luz miedzy gornym piorem a dnem tego ganizda na resor?
  
 
podczepiam sie
Resor mi sie urwal i wie ze trza go wymienic jednak tu nasywa mi sie pytanko. Czy jak wymienie piora z jednej strony to czy nie bedzie krzywo stal?? czy musze wymienic obydwa?? bo jak by nie patrzec to obydwa byly juz troszkie sprasowane... Z gory thx for attenszyn and answers
  
 
Cytat:
2005-01-07 23:30:17, Voy pisze:
podczepiam sie Resor mi sie urwal i wie ze trza go wymienic jednak tu nasywa mi sie pytanko. Czy jak wymienie piora z jednej strony to czy nie bedzie krzywo stal?? czy musze wymienic obydwa?? bo jak by nie patrzec to obydwa byly juz troszkie sprasowane... Z gory thx for attenszyn and answers



wymienia sie parami... .. niestety.

na 80% bedzie krzywo stał jesli wymienisz jeden
juz lepiej kupić używane na szrocie ale pare
  
 
Cytat:
2005-01-07 23:30:17, Voy pisze:
podczepiam sie Resor mi sie urwal i wie ze trza go wymienic jednak tu nasywa mi sie pytanko. Czy jak wymienie piora z jednej strony to czy nie bedzie krzywo stal?? czy musze wymienic obydwa?? bo jak by nie patrzec to obydwa byly juz troszkie sprasowane... Z gory thx for attenszyn and answers


jak mi pękł to tez mialem taki dylemat. koleś na szrocie miał 3 piórowy. pytam sie czy nie bedzie krzywy jak zaloże zamiast 2 piór. a on mówi: -patrz pan na mojego poldka, krzywy?
no i w sumie miał racje, jak nie jest obciążony to nie widać różnicy.
  
 
Cytat:
2005-01-09 01:40:48, psemcio pisze:
jak mi pękł to tez mialem taki dylemat. koleś na szrocie miał 3 piórowy. pytam sie czy nie bedzie krzywy jak zaloże zamiast 2 piór. a on mówi: -patrz pan na mojego poldka, krzywy? no i w sumie miał racje, jak nie jest obciążony to nie widać różnicy.


jak nie widać różnicy to po co przepłacac ? Swietne !
Własnie obnizyłes bezpieczeństwo poruszania sie swoim autem, w sposób znaczny. Wiesz jaką ma strzałkę ugięcia i odbicia resor 3 piórowy w porównaniu do 2 piórowego ?
Wyobraź sobie sytuacje ze przy wiekszej prędkości na ostrym zakrecie koło po której stronie bedziesz miał 3-piórowy resor wpadnie w niewielką dziurę, co przy słabych amorkach wyrzuci Ci karoche jak z procy, nawet przewalając ją na bok.
A gdy poboczem bedą własnie wracały dzieci ze szkoły? albo matka prowadziła wózek z dzieckiem ? Weź sie zastanów. Rzygać sie mi chce jak takie rady czytam !!
  
 
Któraś książka obsługi 125p (chyba Kowal) podaje że resory powinno dokręcać się do nadwozia dopiero po uprzednim pełnym dociążeniu auta (4-5 osob na poklad), co ma niwelowac jakies niekorzystne napiecia w tych miejscach. Pytanie czy ktokolwiek stosuje się do tych sugestii...?
  
 
Jest to mądra rada na nowe resory zwłaszcza na 3-piórowe, na taśmie produkcyjnej resory z mostem są unoszone przez siłowniki hydrauliczne. Ale jeśli resory są już klapnięte to nie warto go jeszcze bardziej dociążać.
  
 
Ja mam rowniez do wymiany resorki...zastanawiam sie nad szytwniejszymi.... wziasc 3 czy 2 piorowe??? Czy szytwniejsze sa w pick-upie czy w kombi? Oczywiscie mowa o 125p
Pozdrwionka
  
 
Ja wymieniłem resory obydwa we wrześniu. Założyłem dwupiórowe od kombi, innych zresztą w hurtowni nie było bo sie nie sprzedają. Efekt bdb. Koszt około 130 zł sztuka. Poprzednie oryginały pozwalały już na zamiatanie chlapczami jezdni
  
 

Obciazanie samochodu przed dokreceniem zawiechy ma na celu zwiekszenie zywota tulei met-gum


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-19 14:35:25 ]
[ powód edycji: Porządki ]
  
 
ma ktoś może fotke jak mają być wyklepane resory 3 piórowe żeby po założeniu było lekko niżej niż seria?
  
 
Nie mam niestety fotki Ale u mnie bylo to robione tak ze zdjeli resory, wyklepali, zalozyli, bylo krzywo i za wysoko, zdjeli, znow wyklepali i juz bylo ok Krotko mowiac - metoda prob i bledow - nikt inaczej Ci tego nie zrobi porzadnie...
  
 
ja zawsze do swoich fiacików i poldków robiełm sam resory brałem jakieś stare ucianałem uszy i wkaładałem jako 2 pióro z początku fakt dupa stoi wysoko ale jak powozi sie jakiś ciężar to wszystko się układa i nigdy nic mi nie pękło anie niewyminiałem
  
 
Ja chce mieć odrazu niżej bo po założeniu DOHCa tył mi poszedł troche do góry ,a jak bym dołożył to już wogóle wstyd jezdzić będzie.
  
 
Ciekawostka.... w Fiacie z 83 roku który sobie kupiłem jest "okrągły" most i resory trzypiórowe, ale jakieś takie cienkie i miękkie. Do DOHCa za miękkie. No i tył mi strasznie pływa co objawia się co chwile tarciem opon o plastikowe nadkola.
  
 
Cytat:
2004-11-18 12:24:09, Samael pisze:
czy resory 3 piorowe zmieszcza sie w mocowanie do "okragego" mostu fiata 125p? chodzmi mi o to czy po zalozeniu sruby mocujacej resor do moztu bedzie odpowiedni luz miedzy gornym piorem a dnem tego ganizda na resor?


Powinno się zmieścić. Ja mam yugola i trzypiórowe.
  
 
Dobry wieczór.
Wczoraj żona usłyszała odgłos uderzenia ( puknięcia ? ) pod spodem z prawej strony, a dziś zobaczyłem że auto jest przechylone z tyłu w prawą stronę. Resor ( trrzypiórowy ) był dość
wyprostowany, ale nie jestem narazie w stanie ocenić na ile to jest wynikiem ostrego skrętu w lewo w momencie parkowania, a na ile ewentualnym uszkodzeniem ( pęknięciem ) pióra ?
Mam pytanie w związku z tym, czy można jeszcze kupić resory do poldka - najlepiej oryginalne - ile one kosztują i ile wyniesie ich ewentualna wymiana ?
  
 
Dziś przed południem zajrzałem dokładnie pod spód no i niestety resor z prawej strony jest pęknięty. Ułamał się w połowie odległości między przednim mocowaniem i mostem. Ile mogą kosztować nowe i montaż ? Nie chcę żadnej prowizorki, bo auto jeżdzi bardzo często do Łodzi i z powrotem, z kompletem pasażerów.
  
 
tu zobacz, ceny zblizone do cen sklepowych.

edit: wpisz sobie "resor"




[ wiadomość edytowana przez: santi dnia 2007-07-01 16:34:56 ]