DZIAŁ ---- OMEGA - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-12-11 18:39:32, wolniak pisze:
Panowie, musimy częściej pisać coś o naszych omesiach, bo spadamy w tym oknie na sam dół!!! Nie pozwólmy na to!!



I jesteśmy na przodku
  
 
To tak profilaktycznie napisze coby nie spaść na dół
  
 
Witam!

Mam do Was Omegowcy male pytanko co jest wart silniczek 2.5 diesel w Omedze B rocznik 95? jakie wytrzymuje przebiegi? jak sobie radzi z tym autem? na co przy nim zwracac uwage? co sie najczesciej psuje? jakie sa koszta eksploatacji? jednym slowem wszystko co wiecie i co wyszlo podczas kozystania z tego auta...

Z gory dzieki za odpowiedz!
  
 
Sąsiad ma taki motorek w swoim Caravaniku '98, przejechane ma już 320kkm i jak do tej pory program pompy wtryskowej mu siadł, wryreguowanie ok. 800 PLN. Silnik jest z BMW i to wszystko tłumaczy, zero problemów mechanicznych. Co do spalania to od 5.5 na trasie do 12 w mieście przy ostrej jeździe a jeździć to ona potrafi naprawdę dobrze, do 170 km/h idzie tak samo
  
 
Cytat:
2003-12-21 11:46:37, Skee pisze:
Sąsiad ma taki motorek w swoim Caravaniku '98, przejechane ma już 320kkm i jak do tej pory program pompy wtryskowej mu siadł, wryreguowanie ok. 800 PLN. Silnik jest z BMW i to wszystko tłumaczy, zero problemów mechanicznych. Co do spalania to od 5.5 na trasie do 12 w mieście przy ostrej jeździe a jeździć to ona potrafi naprawdę dobrze, do 170 km/h idzie tak samo




hehe no to ladnie musi sie jezdzic...tylko pytanie moje nastepne co do silnika w BMW byl 2.5 TD i 2.5 TDS! ktory jest w tej Omie? bo jesli TDS to naprawde mozna by bylo przemyslec sprawe...
  
 
Wydaje mi się że TDS bo oficjalnie to jest Omega B 2.5 TDS..........
  
 
Witam
Pomykam sobie takim właśnie caravanikiem 2,5 tds-ikiem, bo to właśnie ten model silnika. No cóż jak że to bmw to iść to to musi. Co prawda mam ograniczenie do 200, ponoć jak mnie poinformował Czenko, bez problemu do zdjęcia, ale i 200 mi wystarzcza, a ponad 1600 kilowa bestia spokojnie łapie 2 paczuszki. Szkoda że tak daleko od Łukowa mieszkasz (lubelskie) bo byś sam zobaczył jak to pracuje.
Spalanie. To no nie wiem czy sąsiad Skee był uczciwy. Moja przy normalnej jeździe (no napewno jest inna od mojego ojca, ale bez przesady) spala ok 8 na trasie. Prędkość śrenia z jaką jeżdżę to 140-150 km/h. Czasmi też przyspieszam, ale wtedy słychać wiry w baku, więc noga jest lżejsza. Po mieście spalo teraz zimą ok. 10. Jak by chcieć zaoszczędzić to latem przy 120 może do 6,5 by zeszło na trasie. Moc jest wyczówalna.
Biegi:
1 - 50
2 - 80
3 - 110
4 - 145
5 - 200
Oczywiście może możnaby go jeszcze deko przeciągnąć, ale to dieselek i nie chcę go wkręcać aż na tak wysokie obroty.
Czy jedziesz sam czy z 4 pasażerów i pakunkiem nie robi to serio żadniutkiej różnicy, a przynajmniej nie jest ona wyczówalna.
Przebieg. Moja mam 200 tys. (właśnie wczoraj świętowałem równiutkie 200 000 no i co??....nic! Zamiast paska jest tu łańcuszek, więc ponoć do miliona nie powinno być problemów Klimy w spalaniu też nie czuje zbytnio. No części są drogawe. Co prawda jeszcze nie wymieniałem nic konkretnego, ale wiem że jest to kosztowne. Sam napinacz paska od wspomagania i ładowania (wspólny), a w sumie to takie małe urządzonko, kosztuje 400 zeta. Jak chcesz to napisz co Cię więcej interesuje, to Ci odpiszę.
  
 
Sąsiad jeździ raczej spokojnie, na trasie ok. 90 km/h wiec takie spalanie jest teoretycznie możliwe a co do mocy to holowaliśmy kiedyś Uno i momentami robiliśmy 160 km/h, jakie było zdziwienie innych kierowców

Wolniak a o co chodzi z tym ograniczeniem do 200 ?


[ wiadomość edytowana przez: skee dnia 2003-12-26 12:38:03 ]
  
 
Witam
Jak już moi przedmówcy powiedzieli to jest to silnik BMW, jednak pomimo tego że wzbudził on uznanie włodarzy GM to zdecydowali się oni na ograniczenie mocy do 130 KM w stosunku do 143 w BMW. Nieoficjalne źródła mówią też o nie tak wysokiej jakosci wykonania jak solników skierowanych pod maski BMW. W BMW jest to motor bardzo udany, który pokonał złą opinię posiadaczy starszych silników 2,4.
Tu pokusze się o mały cytat z APG "Sprawny TDS chodzi jak mała rakieta. Silnik ochoczo wkręca się na obroty, pracuje b. kulturalnie a więc kusi do ostrej jazdy. Taka maszynka w nieodpowiedzialnych rękach szybko kończy swój żywot..."
A więc wiele zależy od sposobu w jaki traktowano silnik...
"Jeżeli auto jest eksploatowane z rozwagą-jeździ długo i przyjemnie. Co ciekawe dbając o rozgrzewanie silnika przed jazdą i jego studzenie przed wyłączeniem nadzwyczaj długo działa turbina - do regeneracji przejeżdża nawet 300 tysięcy km."
To są uwagi z gazety ale mam kolesia z BMW z takim sercem i jest zadowolony. W OKP i na motonews jest też kilku z takimi silnikami więc do nich skieruj priva czy co...
PZDR Vincent
  
 
Z tego co wiem to mam fabrycznie wstawione ograniczenie prędkości do 200km/h, a dokładniej do 197 bo jest to kombi i taką powinoo osiągać prędkość max. Rozmawiałem z Czenko i mówił, że zdjęcie tej blokady to kwestia minut, ale ja nie znam się na tym. Jeżeli chcesaz wiedzieć więcej na ten temat puść mu priva. Może byłbym tym zainteresowany, jednak to samochód ojca....
  
 
Dzięki Wolniak
  
 
szczerze mowiac nie wiedzialem ze silniki diesel w tej Omie sa z Betki moim zdaniem to ogromny plus..ale wciaz nie wiem co wybrac duzo sie zastanawiam...Ome zlapac w sedanie z dobrym wypasem z tds jest naprawde nie latwe a z kolei Betke w tds z dobrym wypasem jest o automat za duzo... no nic zobaczy sie co oferty przyniosa...
  
 
Czesc!!!!!
Mam do was takie pytanie czy wymienialiscie to uzadzenia ktore ja nazywam odkurzaczem a wlacza sie ono jak jest zimny silnik w zimie???? bo mnie od 2 dni zaczal cos glosniej pracowac i wydawac dziwne dzwieki i mam takie pytanie cz jest to czesc rozbieralna czy raczej trzeba kupi cala oraz jak drogie jest to ustrojstwo??? A poza tym czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica ale poczekam z tym do wiosny oby wytrzymala bo narazie jeszcze nie cieknie az tak bardzo ale mala kropke po nocy zostawia a przejechane ma 200tys tak poza tym to wszystko dziala w jak najlepszym porzadkui jestem zadowolony czekam teraz tylko na snieg zey znow mozna troszke poszalec

Pozdrawiam Piotrek
  
 
W Omie mam 2.0i + LPG czyli teoretycznie 115 kobyłek. Wczoraj wkoncu miałem czas i mozliwosc przetestowania jej mozliwosci. Wyszło mi cos takiego.
1-50 km/h
2-90 km/h
3-130 km/h
4-160 km/h
5-175 km/h
??s 0-100 km/h (jeszcze nie miezyłem)
Co o tym sadzicie ?? czy to nie jest troche za mało ?? Jechałem oczywiscie na gazie, ale przy maksymalnej przełaczyłem na benzyne i dalej wskazówka stała w miejscu. silnik ma zrobione nie pamietam dokładnie ale cos 170-180 tyś. I te spalanie, pochłoneła mi nie wiem dokładnie ile ale jechałem przez 20 km powyrzej 160 km/h i zjarała mi 1/4 zbiornika z gazem a jest to 40 litrowy zbiornik
  
 
cos mala ta Vmax to autko mozna rozkrecic do 220 na lpg (bez odcinacza - ale nie polecam tego robic) no i okolo 210 na benie pozniej odcinacz

aha na dwojce odcina przy 94 a dalej to musialbym sprawdzic

Cytat:
W Omie mam 2.0i + LPG czyli teoretycznie 115 kobyłek


napewno nie masz nawet na benie masz jakies 10 kucy mniej
  
 
I to mnie własnie martwi. Nie ma pojecia co jest ?? i na benie przy róznych predkosciach obrotowych są takie dziury w mocy, a jak sie przebije dalej to juz jedzie. Dzisiaj wymieniam olej i pasek rozrządu moze jest zle ustawiony ?? albo cos !! zobaczymy.
  
 
Cytat:
Czesc!!!!!
Mam do was takie pytanie czy wymienialiscie to uzadzenia ktore ja nazywam odkurzaczem a wlacza sie ono jak jest zimny silnik w zimie???? bo mnie od 2 dni zaczal cos glosniej pracowac i wydawac dziwne dzwieki i mam takie pytanie cz jest to czesc rozbieralna czy raczej trzeba kupi cala oraz jak drogie jest to ustrojstwo??? A poza tym czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica ale poczekam z tym do wiosny oby wytrzymala bo narazie jeszcze nie cieknie az tak bardzo ale mala kropke po nocy zostawia a przejechane ma 200tys tak poza tym to wszystko dziala w jak najlepszym porzadkui jestem zadowolony czekam teraz tylko na snieg zey znow mozna troszke poszalec

Pozdrawiam Piotrek



No i po klopocie wyjalem cale urzadzenie i jak sie okazalo jest to nierozbieralny element tzn ten silnik (odkurzacz). Ja kupilem uzywany zaplacilem 340 zl + nowka filtr bo to tez jest czesc nierozbieralan a stary sie po prostu wysypal teraz calosc chodzi super tak cicho ze musialem sie nachylic nad kolem zeby go uslyszec moim zdaniem kupilem za rozsadne pieniadze bo nowka kosztuje cos kolo 1200 zl zupelnie nie wiem dlaczego az tyle??

Pozdrawiam Piotrek




[ wiadomość edytowana przez: zawa dnia 2003-12-28 00:10:15 ]
  
 
mam omegę 2.0i próbowałem ją na gazie, nie mam obrotomierza , ciągnęłem ją do końca , wtedy miałem koła 185/65/15
I-nie zmierzyłem (za szybko się rozpędza)
II-90km/h
III-130km/h
na IV wierzcie albo nie ale poszła mi 200km/h,(nie mam obrotomierza więc może było 7000obr/min)
V-215-220
to wszystko na gazie
na serio na IV poszła mi 200
  
 
mam omegę 2.0i próbowałem ją na gazie, nie mam obrotomierza , ciągnęłem ją do końca , wtedy miałem koła 185/65/15
I-nie zmierzyłem (za szybko się rozpędza)
II-90km/h
III-130km/h
na IV wierzcie albo nie ale poszła mi 200km/h,(nie mam obrotomierza więc może było 7000obr/min)
V-215-220
to wszystko na gazie
na serio na IV poszła mi 200
  
 
Witam
Na gazie nie ma odcięcia i obrotomierz kręci jak może...
Ja na benzynie rozpędziłem swego Caravana do prawie 220 na liczniku (deklarowane przez fabrykę jest 195) zaś na gazie dochodzę do 200 i dalej nie pójdzie....choćbym nie wiem ile dusił
PZDR Vincent