Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-03-30 17:57:35 Ostatnie testy mojego autka na trasie o łącznej długości ponad 1000km wykazały co następuje:
Vmax na V'ce - ok 158-160 km/h (~4600obr/min) Vmax na IV'ce - nie miałem sumienia sprawdzać (bo 158 to by było ok 5700obr) dla przypomnienia: most 4,1 skrzynia model po'93 (I-3,830 II-1,971 III-1,321 IV-1,000 V-0,806) |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2005-03-30 22:38:34
Seryjnie w polonezach nie bylo napewno takich mostow, ale moze to bylo szykowane do jakis rajdow albo nie wiem co. W kazdym razie jest nowka sztuka przekladnia o takim wlasnie przelozeniu. |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2005-03-30 22:39:08 Przełożenie 8/43 istniało w wersjach eksportowych Trucka na Bliski Wschód i do Kolumbii. Oprócz tego jak pamiętam to było używane w rajdowych Poldkach 2000. |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2005-03-31 00:06:17 witam
a kwadratowy most z Żuka? z zewnatrz wyglada bardzo podobnie jaszcze jadna sprawa czy do seryjnego mostu mozna zapakowac w łatwy sposób łożyska od trucka lub kombi? czy do trucka można załozyc tarcze zamiast bebnów? jakie łożyska półosi ma Lada? dwubiezniowe? |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-31 15:14:56
Nie bardzo, są nieco większe |
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2005-03-31 22:19:50 ja mam tak ze mi na:
II - 90km/h III- 130 km/h IV- 170 km/h V- hehehe poki co nie mam |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2005-03-31 22:23:16 Most kwadratowy Żuk/Lublin ma dłuższe półosie, inne piasty- 5 śrób, inne bębny hamulcowe, inne mocowanie resorów i amorów, inaczej przetłoczony dekiel, i oczywiście inaczej dobrane przełożenia. Nie znaczy to, że nie da się założyć takiego mostu do Poloneza. Na pewno da się do trucka widziałem rok temu takie rozwiązanie i trzeba przyznać że kolo który to zmontował miał łeb na karku. |
MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-03-31 22:30:47 A mógłby mi ktoś napisać różnice pomiędzy mostem dwudzielnym a trójdzielnym w Warszawie |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2005-03-31 23:17:50 W pełni zgadzam się z Walezym mój silnik 1500 zbierał się ładnie od dółu i wolne obroty były stabilne. Sportowy wałek pozwała na poprawę momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów i podnosi moc o około 20 %. Inna sprawa z wałkami wyczynowymi tam rzeczywiście trzeba kęcić silnik bardzo wysoko i moc i moment dostępne są w wąskim zakresie obrotów. Wówczas potrzebna jest krótka przekładnia w moście. Też polecam 4,55. Łatwo dostępna i pozwala zachować względnie dużą prędkość maxymalną. Przy okazji slnik 1500 na wałku wyczynowym innych przeróbkach osiągał moc 130 km przy 7000. Mój 1500 miał ich 95 i przyzwoity moment już od 3000 obrotów. To zupełnie wystarcza do dynamicznej jazdy. |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-04-01 00:36:56 Co do mostu to polecam 4,55 no ale to jak ktos lubi przyspieszenie, a najlepiej to kupic szpere, wtedy auto prowadzi sie owiele lepiej i mozna polda pieknie kontrolowac w zakrecie.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-03-18 00:40:39 ] [ powód edycji: porządki ] |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-04-01 00:47:31 A gdzie mozna dostac szpere? Mowa chyba o Ladowskiej, ktora jak juz pisales da sie do DF zaadaptowac. Odkad sie przejechalem Giulietta kuzyna to jestem przekonany, ze musze miec szpere |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-04-01 02:07:31 szpere mozna kupic do poloneza tez, z lady da sie przerobic zeby weszla do poldka. uzywane szpery chodza od okolo 1 do 3tys zl nowe sa duzo drozsze. nowe mozna kupic z colotti na www.colotti.com ale kosztuja okolo 2,5tys euro, jesli chodzi o ładowskie szpery to nalezy szukac szper plytkowych a nie tych wegierskich ktore sa wykonane przez przerobienie seryjnego dyfra, to calkowicie co innego. |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-04-01 03:19:57 To widze, ze na szpere musze poczekac... Jest warta wiecej niz moj DF w momencie kupna, ale coz... moze bede mial |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2005-04-01 11:39:27
Czy ktos jest mi w stanie mniej wiecej okreslic jak by sie jezdzilo na tak krotkim moscie? Jak bardzo poprawilo by sie przyspieszenie i zmalala by predkosc maksymalna? |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-04-01 13:17:21
oto to co mi wyszło obr I II III IV V 6000 34 66 98 129 161 co do przyspieszeń to nie nadążył być w poldku zmieniac biegów no chyba że ruszać będziesz z II |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2005-04-01 23:17:28 Jeśli na 8/43 osiągnę roverkiem 160 to będę zadowolony. Chcę takie przełożenie! |
Bugaj Katowice | 2005-04-08 11:32:11 Mam pytanie. Co nieco wyczytałem, ale teraz konkretnie. Czy da się założyć do 125p poszerzany most z poloneza?? Czy ten szerszy most ma szerszy rozstaw mocowań resorów?? Czy należy dokonać jakiś przeróbek w nadwoziu, bądź moście?? A jeżeli nie ma problemów z założeniesz poszerzonego mostu, to w jaki sposób zwiększyć rozstaw kół przednich?? Pomijając zakładanie dystansów pod felgi. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-04-08 13:26:39 Most szeroki ma takie sam rozstaw mocowan resorow - z zainstalowaniem nie bedzie problemu. Slyszalem jednak, ze moga byc problemy z ocieraniem kol o wneki nadkoli, ale to juz musza sie wypowiedziec praktycy.
Pozdrawiam Adamus |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-04-08 15:38:38 na 80% będziesz musiał wyjąć plastikowe wkłądki nadkoli...
ale to zależy także od tego jak wysoki masz tylni zawias... u mnie było na tyle nisko że nawet na wąskim moście miałęm wyszlifowane boki opon i włąśnie wkładki... ale jeśłi w pozycji neutralnej (na pusto, ew ze std obciążeniem) masz krawędź nadkola ponad oponą to nie powinno ci trzeć... a co do przodu to pomijając dystanse lub zmianę felg to chyba jedynie przekładka z szerokiego poldka... ale jak to się ma w praktyce to nie wiem... |