Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
art722 Płock | 2006-07-01 11:42:04 BYlem u gazownikow . Wprowadzili mi nowe dane i samochodzik chodzi
|
stop1990 Warszawa | 2006-09-29 17:12:38 Witam, mam chyba problem z centralką KME Bingo S.6. Mianowicie najprawdopodobniej centralka Bingo blokuje mi wtryski, tak, ze auto nie chce zapalic na benzynie (sprawdzalkem juz czy dochodzi benzyna itp.). Postanowilem wiec podlaczyc kompa do Bingo S i odpalic auto na gazie w trybiue awaryjnym. Niestety nie moge wlaczyc trybu awaryjnego w Bingo S (opcja caly czas nieaktywna...moze ktoś wie jak ja uaktywnić?). Ale wpoadlem na pomysl aby zalac benzynki do kolektora ssacego i odpalic autko i szybko przerzucic na gaz. I tak sie udalo zapalic moje auto, szybko przerzucilem na gaz (zmienilem ustawienia aby przerzucal juz przy 1500 obrotow i wylaczylem warunek temperatury) no i okazuje sie iz na gazie bardzo zle pracuje....w zasadze ledwo chodzi...LAmbda caly czas wykazuje "Uboga", Aktuator na maxa caly czas.... Postanowilem więc ze wlacze tryb "Nauka" ... i wyskakuje komunikat, ze "Błąd Lambda .. " ?? Dodam, że tryb nauka przeprowadzalem w zakresie obrotow 2000-2500 bo nie moglem stabilnie utrzymac jednakowych obrotow a na nizszych od razu mnie gasnie auto.
No i w koncu moje pytanie: czy to moze oznaczac ze sonda Lambda sie popsula? czy moze centralka sie popsula? A moze cos innego?? Bardzo watpie aby sie cos w instalacji paliwowej popsulo bo by wtedy przynajmniej na gazie normalnie pracowal....?? p.s. Gaz mam od 3 lat, chodzil bardzo dobrze w moim aucie tj. Mercedes 1988 r. W124 3.0 benzyna (wtrysk k-jetronic) Serdecznie prosze o wsparcie Pozdrawiam |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-09-30 14:03:40 Dziwna sprawa, bingo w K-jetroniku?! (nie wykorzystany emulator wtryskiwaczy). Myślę, że wtrysk paliwa wymaga przyjżenia mu się.
Może ktoś mądrzejszy się wypowie? |
klapelek opole | 2007-02-04 14:14:25 Szukam ustawien centralki LOVATO LOV ECO dla samochodu Fiat Siena1,6 16V.Wymienilem uszkodzona centralke na inna tego samego typu ale byla w innym autku(wymontowana na szrocie)prosze opodpowiedz jakie wprowadzic ustawienia aby dzialalo wmiare poprawnie. |
moras Bydgoszcz | 2007-06-03 15:57:57 ma BINGO-M w ASTRZE C16NZ ale mam ptroblem z TPS. W programie po podłączeniu interfejsu nie mam odzczytów z TPS, zmieniałem już ustawienia dla TPS na różne typy i ciągle jest to samo. Auto chodzi dobrze, bnatomiast funkcja CUT-OFF włącza mi się poprostu po przektroszeniu obrotów dla których ustawiony jest próg, i obdcina dawkę paliwa również przy przyspieszaniu. Co może być przyczyną , czy kto się z tym spotkał ? |
omegolotC30NE Czerwin | 2007-06-03 16:09:48 a jak masz ustawione odcięcie max rpm dla gazu??? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-03 18:57:26 Moras, coś Masz pochrzanione albo w ustawieniach w sofcie, albo w podpięciu TPS-u, albo i to i to. Podejrzewam, podobnie jak Omegolot, że to co opisujesz jako cut-off to próg odcięcia zasilania gazem, a nie cut-off. Funkcja cut-off może działać tylko i wyłącznie przy prawidłowym podpięciu TPS-u. sterownik na podstawie wskazań TPS-u wie czy przepustnica została zamknięta czy nie. Jeśli nie masz wskazań TPS-u to funkcja cut-off powinna pozostać nieaktywna. Natomiast cut-off z samej zasady działania nie odcina zasilania paliwem przy otwartej przepustnicy. |
moras Bydgoszcz | 2007-06-03 21:33:27 no i wlasnie odciecie mam ustawione na 6200rpm, a w sofcie cut-off ustawilem na 1300 i zubozenie mieszanki o 30% od PWA. i jak w czasie jazdy probnej przyspieszalem to zubazal mieszanke powyzej 1300 rpm auto zamulalo i szarpalo, wiec cut-off deaktywowalem narazie, ale z tego co wiem to jak sie atywuje to mniejsze jest spalanie (wiadomo dlaczego). a co do TPS to wie ktos jaki typ ustawic w oprogramowaniu BINGO dla ASTRY 1.6 C16NZ rok 93 ?? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-04 09:10:06 Z tego co mi wiadomo to w tym silniku jest zastosowany TPS 0-5V liniowy. Sterownik LPG należy podpiąć pod piny B i C, pin B to "masa". |
tomek-brava brava warszawa | 2007-06-18 13:46:30 witam !!
czy ktoś mógłby mi podpowiedziec jakie parametry poustawiac w mojej centralce bingo-s auto to fiat brava 1,6, . Po podłaczeniu i zrobieniu nauki PWA - ustawiło się na 143 , emulacje ustwioną mam na masę , sonda pracuje ale na wolnych obrotach jest na polu zółtym , dodam jeszcze że autko pali do 14l w mieście przy takich ustawieniach .będę bardzo wdzięczny za pomoc pozdrawiam Tomek |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-18 20:06:38 Sprecyzuj czego nie wiesz. Na początek ustaw próg sondy na 0,48V. Sprawdź jak teraz pracuje sonda. Podejrzewam, że Masz za ubogo na wolnych obrotach i przy obciążeniu (na podwyższonych obrotach ale bez obciążenia jest jeszcze w miarę poprawnie) z powodu za małej czułości reduktora. Może o tym świadczyć dość wysokie PWA. Zwiększ czułość reduktora i ponownie wykonaj adaptację (nauka). Postaraj się tak ustawić czułość reduktora, żeby PWA ustaliło się w okolicach 100. Parametry minimalnego i maksymalnego otwarcia krokowego możesz na razie zostawić na domyślnych. Jeśli po ponownej adaptacji krokowy (PWA) ustawi się w okolicach 100 sprawdź jak się teraz zachowuje sonda w całym zakresie obrotów. Wskaźnik sondy ma "latać" w tą i z powrotem ładnie po całej skali. Jeśli dalej w jakimś zakresie obrotów spada na ubogo, a krokowy ustawi się w maksymalnym położeniu to zwiększ zakres maksymalnego otwarcia krokowego o 20 kroków dla obu zakresów obrotów i znowu sprawdź mieszankę. Jak już na postoju będzie ok. To kolegę za kierownicę, lapek na kolana i sprawdź zachowanie instalki w czasie jazdy. Jak jest ok. to po sprawie jak będzie się coś jeszcze działo to pytaj, tylko opisz dokładnie co i kiedy się dzieje, bo nie widząc tego na bieżąco trudno jest doradzać. |
tomek-brava brava warszawa | 2007-06-18 21:10:52 tylko jak mam wyregulować czułośc reduktora dziiś troszeczkę regulowałem srubą na reduktorze i znowu adaptacja wynik PWA 133 więc prosze o wyjasnienie jak mam wyregulować tą czułośc przynajmniej spróbować ją wyregulować(chodzi mi czy wkręcać śrubę czy wykręcać) [ wiadomość edytowana przez: tomek-brava dnia 2007-06-18 21:18:00 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-19 07:44:16 I znowu kryształowa kula potrzebna. A skąd mam wiedzieć jaki masz reduktor? W większości reduktorów wkręcanie śruby czułości powoduje zmniejszenie czułości, a odkręcenie jej zwiększenie. Tak więc zakładając, że masz typowy reduktor (np. lovato, tomasetto), musisz tą śrubę odkręcić. Tylko nie pomyl śruby czułości z bypasem. Jak nie wiesz która jest która, to zajrzyj do archiwum. Może być też tak, że w Twoim reduktorze jest tylko jedna śruba regulacyjna i jest to regulacja czułości. |
tomek-brava brava warszawa | 2007-06-19 09:56:37 przepraszam , posiadam parownik BIGAS i jest tam jedna śruba do regulacji .Podsumowując to aby PWA po adaptacji miało niższe wartości tj. około 100 kroków to ja muszę wykręcić śrubkę regulacyjną na parowniku -czy dużo muszę ją wykręcić
pozdrawiam Tomek [ wiadomość edytowana przez: tomek-brava dnia 2007-06-19 10:27:07 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-19 12:35:49 Możesz zrobić to prościej. Jednocześnie od razu będziesz wiedział jak wpływa regulowanie reduktora na mieszankę. Niestety nie znam Bigasa, więc nie powiem na pewno czy wykręcenie śruby zwiększy czułość.
Zrób tak: Ustaw w parametrach krokowca maksymalne i minimalne otwarcie krokowca dla wszystkich zakresów na 50 kroków. Teraz przełącz się na podgląd parametrów i regulując reduktor obserwuj zachowanie krokowego. Każda zmiana położenia śruby spowoduje za chwilę zmianę średniego położenia krokowca. W ten sposób dowiesz się czy zwiększasz czułość - położenie krokowego spada, czy zmniejszasz czułość - krokowy się podnosi. Spróbuj tak ustawić reduktor by uśredniając (bo będzie na pewno lekko "pływał") krokowy na wolnych obrotach miał ok. 100 kroków. Teraz dopiero włącz opcję nauka i sprawdź jak się ustawiło PWA. Jak się już nauczy i ustawi w okolicach 100 zobacz jak się zachowuje w całym zakresie obrotów tzn. jak mocno się wychyla krokowy. Teraz ustaw parametry krokowego na podstawie tych obserwacji tzn. np. jak na wysokich obrotach wychylił się do 120 kroków to ustaw mu max otwarcie dla wysokich na 40 kroków. Analogicznie pozostałe wartości zawsze dodając ok. 30% więcej, żeby krokowy miał nieco więcej swobody. Regulując reduktor uważaj, żebyś tej śruby za mocno nie wykręcił (żeby Ci nie wypadła np.) Próbuj po ćwierć albo pół obrotu i sprawdzaj, jeśli jeszcze mało, to znowu ćwierć itd. Jak nie dasz rady zejść do 100 to jest duże prawdopodobieństwo, że Masz za dużą średnicę miksera i za bardzo nic z tym więcej nie zrobisz, w takim układzie ustaw PWA na 130 i zwiększ zakres pracy krokowca po 50 kroków dla każdego zakresu. [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-06-19 12:37:53 ] [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-06-19 12:40:32 ] |
tomek-brava brava warszawa | 2007-06-19 13:44:12 ślicznie dziękuję napewno skorzystam z tych rad rozumiem ze pisząc 50 masz na myśli +50 pozdrawiam .
p.s.a co zrobic jak by sie okazało że mikser jest zaduzy |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-06-19 19:22:24 Pisząc 50 miałem na myśli ustawienie +50 i -50 kroków dla biegu jałowego oraz +50 i -50 kroków dla podwyższonych obrotów. Chodzi o tzw. widełki pracy krokowego, przykładowo przy PWA=100 krokowy będzie miał możliwość otwarcia do 150 i zamknięcia do 50 kroków dla obu zakresów pracy (jałowy i podwyższone). Odpowiednio dla PWA=130 będzie to 180 (otwarcia) i 80 (zamknięcie) dla jałowego i podwyższonych.
Co zrobić jak jest za duży mikser to już napisałem, ustaw PWA na 130 i daj dla wszystkich zakresów po 50 kroków. Jak będzie za mało tj. np. krokowy otworzy się maksymalnie, a mieszanka będzie jeszcze za uboga to ustaw 60 kroków i sprawdź. Ogólnie już pisałem jak to "obliczyć" i więcej nic Ci nie doradzę, resztę musisz zrobić sam z lapkiem w ręku. |
tomek-brava brava warszawa | 2007-06-20 16:06:22 dodam jeszcze ze teraz auto pali 16l gazu |