D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 24

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2021-03-08 09:22:01, Iza_m pisze:
P1670


Zapytaj mechanika czy ustawil pompe na znaki.
Kod P1670 uszkodzony obwod rezystora korekcji wtryskiwacza.
W tym silniku sa wtryski 4 pinowe dwa piny we wtyczce to cewka druga para to opornik ktorego rezystancja zastepuje kod nabijany w pozniejszych wtryskach dwu pinowych.
Trzeba pomierzyc ktory wtrysk ma uszkodzony opornik lub uszkodzona instalacja od wtrysku do komputera. Wartosci korekcji 30 do 9600 ohm


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-03-08 22:45:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-03-08 22:47:38 ]
  
 
Dzień dobry wszystkim.
Posiadam Toyotę Awensis . Od kilku dni mam problem z mocą. Auto do około 2500-3000 obrotów rozpędza się normalnie. Potem mam uczucie jakbym jechał bez turbiny. Czasami ta granica potrafi się przesunąć lub problem na chwilę przestaje występować. Zaworki SCV wymieniałem około 6-mcy temu.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Slawek1307 dnia 2021-03-14 20:07:10 ]
  
 
Cytat:
2021-03-08 22:21:27, Bigelektron pisze:
Zapytaj mechanika czy ustawil pompe na znaki. Kod P1670 uszkodzony obwod rezystora korekcji wtryskiwacza. W tym silniku sa wtryski 4 pinowe dwa piny we wtyczce to cewka druga para to opornik ktorego rezystancja zastepuje kod nabijany w pozniejszych wtryskach dwu pinowych. Trzeba pomierzyc ktory wtrysk ma uszkodzony opornik lub uszkodzona instalacja od wtrysku do komputera. Wartosci korekcji 30 do 9600 ohm [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-03-08 22:45:55 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-03-08 22:47:38 ]



Pytałam, twierdzi że ustawił. Będzie oddawał regenerowane wtryski do ponownego sprawdzenia, czy zostały dobrze zregenerowane.
  
 
Cytat:
2021-04-13 08:49:51, Iza_m pisze:
Pytałam, twierdzi że ustawił. Będzie oddawał regenerowane wtryski do ponownego sprawdzenia, czy zostały dobrze zregenerowane.


Poco?? Trzeba zmierzyc rezystancje na kazdym wtrysku jezeli ok to instalacja moze byc uszkodzona.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2021-04-16 01:16:45, Bigelektron pisze:
Poco?? Trzeba zmierzyc rezystancje na kazdym wtrysku jezeli ok to instalacja moze byc uszkodzona.



Dobre pytanie, tylko kurczę ja się na tym zupełnie nie znam, oddałam samochód do mechanika, wierząc że ogarnie problem. Niestety samochód od lipca jest w jego rękach i chyba go przerósł a ja osobiście straciłam cierpliwość. Nie wspominając o tym, że straciłam mnóstwo kasy na jego nowe pomysły np kupno pompy wtryskowej, "bo może to jest to". Check jak się świecił , tak się świeci a samochód dalej nie ogarnia jazdy, tak jak powinien, czyli bez niespodzianek w postaci straty mocy.

Łaskawie w końcu pomierzył wartości o których pisałeś i rzeczywiście jeden wtrysk jest walnięty.
Nie do końca wiem, kto powinien to teraz ogarnąć, ponieważ pan od regenaracji wtrysków polecił mi kupienie kolejnego używanego wtrysku, żeby z dwóch sklecić jeden. Kurcze, przecież wcześniej to robił i mam wrażenie, że powinno być to teraz zrobione w ramach gwarancji.
Sorki za moje wylewanie żalu ale szukać pomocy na forum też w sumie powinien mechanik a nie właścicielka samochodu.
  
 
Cytat:
2021-04-21 14:33:35, Iza_m pisze:
Dobre pytanie, tylko kurczę ja się na tym zupełnie nie znam, oddałam samochód do mechanika, wierząc że ogarnie problem. Niestety samochód od lipca jest w jego rękach i chyba go przerósł a ja osobiście straciłam cierpliwość. Nie wspominając o tym, że straciłam mnóstwo kasy na jego nowe pomysły np kupno pompy wtryskowej, "bo może to jest to". Check jak się świecił , tak się świeci a samochód dalej nie ogarnia jazdy, tak jak powinien, czyli bez niespodzianek w postaci straty mocy. Łaskawie w końcu pomierzył wartości o których pisałeś i rzeczywiście jeden wtrysk jest walnięty. Nie do końca wiem, kto powinien to teraz ogarnąć, ponieważ pan od regenaracji wtrysków polecił mi kupienie kolejnego używanego wtrysku, żeby z dwóch sklecić jeden. Kurcze, przecież wcześniej to robił i mam wrażenie, że powinno być to teraz zrobione w ramach gwarancji. Sorki za moje wylewanie żalu ale szukać pomocy na forum też w sumie powinien mechanik a nie właścicielka samochodu.


No po pierwsze to trzeba szukac mechanika ktory ma przynajmniej blade pojecie o marce ktora przyjdzie mu naprawiac. Ale fantastow niestety nie brakuje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron, chciałam Ci bardzo podziękować za pomoc. To był strzał w dziesiątkę, mechanik uporał się w końcu z tematem.
Mam jeszcze pytanie. Co to znaczy, że wykasowuje się błąd na stałe?
  
 
Cytat:
2021-05-24 19:38:49, Iza_m pisze:
Bigelektron, chciałam Ci bardzo podziękować za pomoc. To był strzał w dziesiątkę, mechanik uporał się w końcu z tematem. Mam jeszcze pytanie. Co to znaczy, że wykasowuje się błąd na stałe?


A to nalezy zapytac tego kto uzyl takiego sformulowania i w jakim kontexcie.... Niewiem co autor mogl miec na mysli.
Kiedy komputer zapisuje blad w pamieci i usterka wystepuje teraz. To bledu nieda sie wykasowac lub sie da skasowac i zaraz znow sie pojawia w zaleznosci czego dotyczy. Jezeli usterka wystapila i samoistnie zniknela to blad przechodzi do pamieci history np kontrolki nie swieca ale mozna go odczytac testerem.
Jest tez pamiec pending kodys gdzie np testerem mozna odczytac a jeszcze kontrolka nie swieci dopiero po potwierdzeniu zapala kontrolke. Programisci pisza tzw algorytm detekcji bledu czyli jaka usterka jaki priorytet na jak dlugo musi wystapic i w jakim czasie lub w ilu cyklach pracy musi sie potwierdzic. To wszystko jest zapisane w karcie diagnostyki sterownika i to jak sterownik ma zareagowac. I tak kazdy komputer reaguje inaczej. Niewiem co mial chlop na mysli

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzień dobry.

Jako, że miałem ostatnio w mojej RAV 4 2.0 D4D, klasyczny problem ze spadkiem mocy powyżej 2000 obrotów, wraz z błędem P0627, postanowiłem się zarejestrować na forum i podzielić, co u mnie było przyczyną powyższego problemu, tym bardziej, że chyba w tym wątku, poniższa przyczyna w ogóle nie była poruszana.

Otóż chwilowe 'przytykanie' się mocy w aucie, przy próbach przyspieszania (niezależnie od biegu), obserwowałem już od dłuższego czasu. Pewnego razu postanowiłem zatankować paliwo czyszczące silnik, to z Orlenu, no i się zaczęło. Po niedługim czasie, auto całkowicie straciło moc powyżej 2000 obrotów. Mechanik zaczął od podmiany zaworków potem 'przepływki', co oczywiście nie dawało żadnego rezultatu. Ostatecznie, problemem okazały się, stałe, smoliste cząstki, które prawie całkowicie zapchały, prostokątne sitko przy samym zbiorniku paliwa oraz miedziane sitko, do którego dostęp jest pod tylnym siedzeniem. Moja ravka ma około 193 tyś. przebiegu, nalanie do niej czyszczącego paliwa, spowodowało wytrącenie się smolistych śmieci w baku, gromadzących się tam przez kilkanaście lat, i prawie całkowite zablokowanie drożności przewodu paliwowego. Po oczyszczeniu powyższych sitek oraz zlaniu z dna baku, części paliwa z resztą smolistego syfu, autko śmiga jak rakieta.





[ wiadomość edytowana przez: Robelion dnia 2021-09-06 21:25:03 ]
  
 
Witam
I u mnie wystąpił problem z avensisem 2.0 116 km 2003 rok
Trochę czarno z tyłu, więc zmiana wtryskow na drugie po sprawdzeniu, podkładki nowe, trochę głośna praca, ale problem pozostał, w międzyczasie błąd przeładowania ale tylko po długiej jeździe po autostradzie,pojawiac sie błąd p0234wymieniony map sensor i sensor turbiny (używane) problem kopce nią i przy dymi ania pozostał.
Drugi katalizator póki co na miejscu, auto mało dynamiczne z dołu, i kopci na czarno, filtr paliwa nowy ale nie pamiętam firmy.
Gruszka na turbo pracuje, co mogę jeszcze sprawdzić? W wersji po lifcie był filtr przed map sensorem, tu jest chyba wkręcany w kolektor ssący, ale czy to wywołuje blad p0234?
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Bądź też poproszę o namiar na Bigelektron, bo mimo że być to jedyna słuszna droga.
  
 
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post tutaj. Przeczytałem wszystkie 24 strony tego posta zrobiłem masę notatek.

Proszę o pomoc, w szczególności proszę Bigelektron.

Pacjent to Toyota 2.0 D4D 2004r. Około 230tys przebiegu. 116km

Jest to samochod moich rodziców. Od dłuższego czasu miała problem z przyspieszaniem. Po pewnym czasie zerknąłem i okazało się, że pękł wąż idący z zaworu vrv na grusze turbiny. Waz wymieniłem moc wróciła.

Niedawno zaczął wyskakiwać check z kodem p0627. Nie dało się jechać. Mechanik wymienił zawor vrv ale wstawił jakiś z renault, wymienił oleje i filtry (nie wiem jaki jest ani jaki był filtr paliwa) sprawdzę to jak będę u rodziców.

Natomiast samochód wrocil z "naprawy" jedzie ale nie przyspiesza od około 2300 obrotów. Nie miałem jeszcze kabla więc jedyne co to sprawdziłem zawory scv wypinając je po kolei.

I tutaj prośbą o opinie bigelektron bo zachowanie z tego co wyczytałem jest nietypowe.
Po wypięciu czerwonego i zostawieniu zielonego auto przyspiesza normalnie do około 2300 obrotów, później obroty przestają rosnac.
Po wypięciu zielonego zostawieniu czerwonego auto odpala, ale strasznie szarpie, brak możliwości jazdy.
Czy z czymś takim się spotkaliście?

Dodam, że podczas jazdy z obydwojgiem zaworków auto podszarpuje i to tak, że czasami odrywają się plecy od oparcia. Nie jest to bardzo częste ale jednak. Ogólnie auto powyżej 2300 obrotów się powoli toczy...

Czytając forum zrobiłem sobie listę mniej więcej co trzeba zrobić
1. Sprawdzenie Map i CR
2. Czyszczenie egr i przepustnicy
3. Zamówiłem zaworek vrv od regulacji podcisnienia taki jak powinien być i jego podmiana
4. Wizyta w baku i czyszczenie sitek

Natomiast może jest coś co jeszcze może być przyczyną po przeprowadzonych testach zaworków scv i takim zachowaniu?
Proszę o opinie, będę przed świętami u rodziców i będę chciał podjąć rękawice.



[ wiadomość edytowana przez: Murloock dnia 2024-12-04 23:19:13 ]
  
 
Ktoś coś wspomoże jakąś poradą?
  
 
Cytat:
2024-12-04 23:16:26, Murloock pisze:
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post tutaj. Przeczytałem wszystkie 24 strony tego posta zrobiłem masę notatek. Proszę o pomoc, w szczególności proszę Bigelektron. Pacjent to Toyota 2.0 D4D 2004r. Około 230tys przebiegu. 116km Jest to samochod moich rodziców. Od dłuższego czasu miała problem z przyspieszaniem. Po pewnym czasie zerknąłem i okazało się, że pękł wąż idący z zaworu vrv na grusze turbiny. Waz wymieniłem moc wróciła. Niedawno zaczął wyskakiwać check z kodem p0627. Nie dało się jechać. Mechanik wymienił zawor vrv ale wstawił jakiś z renault, wymienił oleje i filtry (nie wiem jaki jest ani jaki był filtr paliwa) sprawdzę to jak będę u rodziców. Natomiast samochód wrocil z "naprawy" jedzie ale nie przyspiesza od około 2300 obrotów. Nie miałem jeszcze kabla więc jedyne co to sprawdziłem zawory scv wypinając je po kolei. I tutaj prośbą o opinie bigelektron bo zachowanie z tego co wyczytałem jest nietypowe. Po wypięciu czerwonego i zostawieniu zielonego auto przyspiesza normalnie do około 2300 obrotów, później obroty przestają rosnac. Po wypięciu zielonego zostawieniu czerwonego auto odpala, ale strasznie szarpie, brak możliwości jazdy. Czy z czymś takim się spotkaliście? Dodam, że podczas jazdy z obydwojgiem zaworków auto podszarpuje i to tak, że czasami odrywają się plecy od oparcia. Nie jest to bardzo częste ale jednak. Ogólnie auto powyżej 2300 obrotów się powoli toczy... Czytając forum zrobiłem sobie listę mniej więcej co trzeba zrobić 1. Sprawdzenie Map i CR 2. Czyszczenie egr i przepustnicy 3. Zamówiłem zaworek vrv od regulacji podcisnienia taki jak powinien być i jego podmiana 4. Wizyta w baku i czyszczenie sitek Natomiast może jest coś co jeszcze może być przyczyną po przeprowadzonych testach zaworków scv i takim zachowaniu? Proszę o opinie, będę przed świętami u rodziców i będę chciał podjąć rękawice. [ wiadomość edytowana przez: Murloock dnia 2024-12-04 23:19:13 ]


Na ta chwile czerwony zaworek jest niesprawny lub sekcja w pompie.Wymien zworek na inny i napisz czy przyspieszy na jedynce od zera do max obrotow czy tez przestanie jak na zielonym.Oczywiscie na prostej drodze nie z gory i nie pod gore.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki za pomoc.
Informacyjnie wyczyściłem filtr w baku, EGR oraz przepływomierz. Po tych czynnościach autko zaczęło jechać bez przycięć, ale nadal miałem wrażenie, że to nie było to.
Wymieniłem więc oba zaworki na nowe z Denso. Na obu zaworkach wkręcał się na obroty. Samochód odzyskał życie.

Niestety nie zrobiłem żadnych pomiarów bo kabelek który mam JRL mangusta (China clone) nie dziala mi na windows 8 64bit. Nie mogę połączyć się z autem. Innego laptopa starszego na ten moment brak. Może jak na następną wizytę u rodziców ogarnę starszy laptop to wstawię wykres.

Dzięki za pomoc i całe te 20 kilka stron merytoryki

[ wiadomość edytowana przez: Murloock dnia 2024-12-30 23:53:33 ]
  
 
Mam jeszcze pytanie odnośnie drugiego katalizatora. Gdzie jest on dokładnie? Ma ktoś jego zdjęcie albo opisałby w którym jest miejscu?
  
 
Forumowicze, wrócił problem z Toyota RAV4 II D4D 2.0.

Proszę o pomoc.
Podczas jazdy nagle auto mocno szarpnęło, zapalił się check oraz po chwili vsc/trc.
Auto praktycznie nie jechało. Obecnie nie mam jak odczytać kodu błędu bo to u rodziców...natomiast po jednodniowym postoju jedzie już normalnie, natomiast check nadal się pali.
Może ktoś coś podpowie.