Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-04-19 15:11:20
Nie. Skrzynia z deklem od spodu w 132 jest z lat 73-75 i współpracowała z silnikami 132A.000 (1600) oraz 132A1.000 (1800). I właśnie kołnierz tej skrzyni pasuje idealnie na skrzynię polonezowską – z późniejszych skrzynek już niestety nie. W modelu GL/GLS, produkowanym w latach 75-77, były silniki 132B.000 (1600) oraz 132B1.000 (1800) i ten model miał już skrzynię bez dekla, której obudowa wykonana jest już jako monolit. Kształtem jest ona prawie identyczna z tymi „ciężkimi”.
Niestety – dość dużo czasu straciłem na te „dywagacje” oraz porównania i muszę teraz powiedzieć, że jedyną możliwą do przeprowadzenia operacją jest tylko zwiększenie średnic cylindrów np. w silniku 132A.000 lub 132B.000 o pojemności 1592 cm z 80 mm do powiedzmy późniejszych fabrycznych 84 mm i mamy silnik 1.8. Jeśli zaś chodzi o korzyści ewentualnej możliwości przeróbki 1.8 na 2.0 w OC – to w PZU różnicy nie robi to żadnej (nie wiem jak w innych towarzystwach). Więc jedyną sensowną robotą wydaje się to co napisałem w akapicie powyżej. Zresztą 2.0 nie ma tak dużej przewagi nad 1.8 – piszę to po osobistych doświadczeniach, bo jeździłem Poldolotami wyposażonymi w zarówno w 2.0 (takiego miałem) jak i 1.8 (kolegi). 1 marny koń mechaniczny oraz 10 Nm straty wersji 132B1.000 w stosunku do 132C2.000 to nie tak przytłaczająca różnica. Poza tym 1.8 przyjemniej pracuje (takie przynajmniej odniosłem wrażenie) i jest na pewno wytrzymalszy jeśli chodzi o trwałość zespołu korbowego (mniejsza średnica obrotu korby w czasie pracy silnika). Jak się przejechałem 1.8 to uznałem, że jest to w moim przekonaniu najlepszy motor z serii dohc. Teraz będę pakował do swojego bolidu 1.6 dohc (po małym tuningu) i zobaczymy jak się będzie spisywać – liczę, że na obroty będzie wchodził, że będzie zapierać dech ;-P , ale o 1.8 wcale nie zapominam ;-D – mam pewne plany, ale na razie luźne, więc nie będę się o nich rozpisywał. Jeszcze jeden wniosek – im wyższy kadłub tym oczywiście cięższy, więc większy – jak słusznie poniesiono – wcale nie znaczy lepszy. Zwłaszcza do DF-a z lekkim tyłem (im cięższy silnik z przodu, tym bardziej zmienia się na niekorzyść rozkład mas samochodu na osie) . Jednym słowem silnik 1.8 do normalnej jazdy jest największym jaki bym się zdecydował do tego samochodu włożyć (zresztą taki był też montowany w „specjalnych” wersjach tego auta) , a 2.0 w DF-ie to już niebezpieczna zabawka. I tak jednak wypada mi ostrzec Lecha, żeby bardziej uważał na tylną oś, która będzie miała po przekładce dużo większe skłonności do odjeżdżania na boki – i nie chodzi tu o większą masę zespołu napędowego, ale na dużo większą siłę napędową na kołach . Aha - oczywiście licytacja oczywiście zamknięta i nabywcą silnika 1.8 zostaje oczywiście Lechu. SMP gratuluje zakupu! |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-04-19 17:18:29 W 3mieście będzie DF z porządnym silnikiem |
polonezcaro . | 2003-04-19 17:59:18 dzięki Mrozek za tak wyczerpującą odpowiedz..... To był pytanie tak z czystej ciekawości, ale "kto pyta nie błądzi" |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2003-04-21 01:08:05
no wieeem już nie mogę się doczekać. czuję że dopada mnie ta osławiona choroba... 'zespół uzależnień od DOHC' czy jakoś tak a tak na serio to mam nadzieję że zdążę z tym wszystkim przed majowym spocikiem który odbędzie się... no właśnie kiedy |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-04-21 20:11:35
Choroba... "Ostrzegałem" ale dziwne - na odległość też zaraża Tego to nie wiedziałem ... |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-04-21 22:29:02
nie ma za co- cala przyjemnosc po mojej stronie. Mam nadzieje, ze jest to dosyc zrozumiale- szkoda, ze pierwsza proba wyslania tego zakonczyla sie niepowodzeniem, bo wyszlo wowczas troche lepiej, ale chyba wiadomo mniej wiecej o czym pisze Mrozek- moglbys mi napisac co nieco o regulacji cisnienia oleju przez zmiane ilosci podkladek pod zaworem pompy oleju? U znajomego na goracym silniku swieci sie na wolnych cinienie, panewki byly zmieniane jakies 5km temu, wal po szlifie...podejrzewam pompe. Masz jakies sugestie? pozdrawiam. |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-05-09 17:16:50
I jak tam Lechu z silnikiem - włożony? Pojawisz sie w Borsku z nowym "sercem" |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2003-05-09 17:27:24
GDA: jeśli się uda i pogoda nam nie przeszkodzi to silniczek będzie włożony jutro z wieczora (sobota), potem szybko w trasę żeby przed rankiem dojechać do Gdańska, chwila kimania i o 10:00 na Zaspę i do... /wiadomo gdzie / |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-05-09 17:34:42 Hehe no właśnie widze że informowałeś o tym w innym wątku - jutro na operację... takze wszystko wiadomo
czekamy na efekty i póki co aby na sie tematy nie rozlazły (w końcu ten juzjest nieaktualny ) robimy EOT |