Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-09-05 19:04:02 |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-09-05 20:03:14 No, faktycznie duża różnica tyłu do przodu, aż dziwne.
Ale za to felgi ładne ![]() Czy mi się wydaje czy cabrio, nie ma już bieżnika ![]() |
![]() florek102 była Glebogryzarka RŚl | 2006-09-05 20:51:19 ja na Twoim miejscu ciołbym jeszcze jeden zwój ![]() ![]() |
![]() hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-09-05 22:17:54 nieno cięcie dalej to już bez sensu, a cabrio to faktycznie ma opony ala Robert Kubica ![]() |
rafles Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Sosnowiec | 2012-04-29 16:22:41 Hejka.
Ja nie raz przerabiałem cięcie sprężyn w różnych samochodach. Polecam taki temacik: SPRĘŻYNY Jakie sprężyny można ciąć? Tylko sprężyny progresywne i to takie, które z jednej strony mają tą samą średnicę na kilku zwojach, aby nie było problemu z założeniem uciętej sprężyny. Dlaczego progresywne? Aby zachować naturalną charakterystykę pracy sprężyny. Sprężyna progresywna jest zbudowana tak, że u góry znajdują się zwoje najgęściej od siebie oddalone (tzw miękka strefa) do najrzadszych (tzw twarda strefa). Powoduje to, że miękka strefa siada od razu a pracuje twarda strefa, czyli im większy nacisk / obciążenie samochodu tym twardsze jest zawieszenie. Z reguły w samochodach sprężyny progresywne zakłada się gęstymi zwojami od góry, ale nie jest to regułą. Po zamontowaniu sprężyny progresywnej i opuszczeniu samochodu kilka zwojów tej sprężyny razem do siebie przylegają i praktycznie nie pracują (w miękkiej strefie) i te właśnie zwoje można ciąć, każde obcięcie zwoju to jakieś -1,5mm niżej w zależności od grubości zwoju, byle nie przesadzić ![]() A tak wygląda sprężyna progresywna... ![]() ![]() To tyle z mojego doświadczenia z dzieciństwa ![]() |
![]() Mateo Sympatyk FEFK Ford Escort Ostrów Wlkp/Kalisz/Boczków | 2012-04-29 18:14:10 Ale kotleta odgrzebałeś ![]() ![]() ![]() |