Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2005-06-10 08:24:56 założenie dwugardzielowego gaźnika do jakiegokolwiek samochodu nie powoduje drastycznego zwiększenia zużycia paliwa pod warunkiem że nie ciśniemy do końca cały czas,dopóki druga przepustnica jest zamknięta to spalanie będzie takie jak na jednoprzelotowym lub odrobine większe,ale te 3 litry więcej to sporo przesadzone w 900,no chyba że dostał silnik także bardzo ostry walek rozrządu i większe dysze to wtedy faktycznie może tyle palić,,,,, a dwugardzielowiec poprawia przygotowanie jednorodnej mieszanki,może podać jej więcej w lepszych proporcjach niż jednoprzelot,dzięki czemu jest szybciej i dokładniej spalana |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2005-06-10 08:26:53 założenie dwugardzielowego gaźnika do jakiegokolwiek samochodu nie powoduje drastycznego zwiększenia zużycia paliwa pod warunkiem że nie ciśniemy do końca cały czas,dopóki druga przepustnica jest zamknięta to spalanie będzie takie jak na jednoprzelotowym lub odrobine większe,ale te 3 litry więcej to sporo przesadzone w 900,no chyba że dostał silnik także bardzo ostry walek rozrządu i większe dysze to wtedy faktycznie może tyle palić,,,,, a dwugardzielowiec poprawia przygotowanie jednorodnej mieszanki,może podać jej więcej w lepszych proporcjach niż jednoprzelot,dzięki czemu jest szybciej i dokładniej spalana |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-06-10 09:26:23
Z powyższym stwierdzenie m zgadzam się jedynie w części . Faktem jest na pewno , że po to budowało się gaźniki dwugardzielowe , żeby dla całego zakresu prędkości obrotowej silnika przygotować możliwie optymalną mieszankę . A to da się zrobić tylko przy możliwie jak największej prędkości przepływu powietrza przez gaźnik . Małe obroty - mały przepływ - wystarczy jedna gardziel , duże obroty - duży przepływ - dwie gardziele . Z tym , że poza samym faktem posiadania dwóch gardzieli - jeszcze ważniejsze jest dobranie dla danego silnika : po pierwsze dysz powietrza o odpowiedniej średnicy , bo to one są odpowiedzialne za prędkość powietrza , po drugie dysz paliwowych , bo one jak łatwo zgadnąć odpowiadają za skład mieszanki , ale tylko w części , bo w znacznej części odpowiada za to właściwe ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej ! A potem ktoś stwierdza , że to przez gaźnik zużywa o 3l paliwa więcej ! Tylko nie zastanowi się , że gaźnik założony do silnika 900 wczesniej jeździł na 1,5 , albo poprzedni właściciel miał ambicje sportowe ... |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2005-06-10 17:21:05 dokładnie tak,zgadzam sie z tobą schab(tym razem ),fakt faktem że luidzie zakładają róźne gaźniki ale o dyszach ani o przeliczeniu średnic do pojemności itd nie myślą wcale a później jęczą że dużo więcej pali a nie jeździ,a z drugiej strony nawet dobrze dobrany dwugardzielowy gaźnik poprostu musi chociaż ciut więcej spalić,poza tym jak ktoś ma cały czas pedał w podłodze to wogule nie ma o czym gadać,,,,, |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2005-06-12 00:10:34 tak spasowałby ponieważ różnica objętości , mocy i konstrukcj jest nieznaczna,tylko musisz z dyszami pokombinować ,najlepiej byłoby poszukać co w tym temacie wie abarth albo nasi tunerzy jak godula czy chojnacki |