Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2005-06-16 10:48:56 Pomóżcie bo braklo mi pomysłów.
Wczoraj wlozylem glowice, splanowaną, na nowej uszczelce i po odpalieniu auto znów sie zagotowało. Co dziwne to auto w momencie zagotowania ma na wskazniku tylko 91 moze 93 stopnie. Gdy jade i jest jakis tam pęd powietrza to auto ma temperature min 81, 82 stopnie i rosnie w miare tego jak auto stoi i niema pędu powietrza do maxymalnej temp az sie zagotuje, czyli do temp.93 stopnie. Gdy zgasze auto gdy ma te 82, 83 stopnie (czyli minimum podczs jazdy, przy jakims tam pedzie powietrza) to temperatura gwałtownie rosnie (na zgaszonum silniku) i znów dochodzi do temp. 93 przy ktorej sie gotuje! Zrobilem juz chyba wszystko co mozna bylo: 1 zaczolem od termostatu , kupilem nowy 2 sprawdzilem droznosc chlodnicy, wydaje sie byc drozna, ale na wszelki wypadek zalalem cały układ najpierw octem i troche pojezdzilem (KUPILEM 22 BUTELKI czyli 11L.) a potem oczywiscie po dokladnym przepukaniu woda, zalalem caly układ jakąś specjalną płukanką z jakiejs tam dobrej firmy i tez troche pojezdzilem zeby zlapal temp. - niestety nie pomoglo! 3 Po tym wszystkim stwierdzilem ze trzeba zdjąć glowice i wymienic uszczelke (co dziwne cisnienie nie udezalo do zbiorniczka wyrównawczego, co jest typowym objawem wydmuchanej uszczelki). Po zdjeciu glowicy nie bylo widac jakis ewidentnych przedmuchan na uszczelce, ale moj mechanik stwierdzil ze do drugiego cylindra wdzieral sie plyn chlodzacy co bylo jednak troche wiedac po uszczelce i potym ze był on wypłukany, tzn. biały bez zadnego nagaru. Splanowalem wiec glowice, kupilem uszczelke i wszystko poskładałem. Przy pierwszym odpaleniu temperatura znowu wskloczyla na 93 stopnie i auto znowu sie zagotowało. Czy ktos moze miał podobny przypadek i zna jakis sposób na rozwiazanie problemu? Pomozcie bo niewim co zrobic. Przypomne ze auto nie gotuj sie zazwyczj podczas jazdy tylko po zgaszeniu i przy 93 stopniach na wskazniku. Te 93 stopnie mogą byc z przyczyny uszkodzonego czujnika ale to chyba niema wiekszego znaczenia ? ! ! ! |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-16 10:54:37 Brak cisnienia w układzie czyli ....
korek w zbiorniku wyrównawczym lub inna nieszczelność (ale to byś stwierdził prawda?). Wszystko to tylko i wyłącznie wtedy gdy faktycznie gotuje i się przy Ci się przy 93 stopniach na desce, co faktycznie odpowiada 93 stopniom w układzie. Jak mam rację to lubię IM. dużo lubię [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2005-06-16 10:56:48 ] |
Adrian_M Mazda 323F BJ DiTD Ostrowiec Świętokrzyski | 2005-06-16 11:09:23 ja mialem nie sprawna pompe wodna i wcale nie dostawał temperatury, tylko ciagle cieklo i brakowało plynu w zbioniczku wyrownawczym |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-16 11:35:23 Niesprawność pompy w c30se
- cieknie nic się nie dzieje woda się nie gotuje - zatarcie/nie obraca się - gwałtownie rośnie temperatura do pełnego zakresu skali, pasek wielorowkowy się zaczyna palić , Jeszcze Fubu moze być nie otwierający się termostat ale wtedy płyn gotuje się przy około 107 C. Zostaje korek ... ...dużo lubię, bardzo dużo... |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2005-06-16 11:57:21 W korku są jakieś zaworki, chyba do odpowietrzenia. Może one sa niesprawne i nieszczelne, nie sprawdzalem tego. Ale skoro przy zakreconym korku woda wydostaje się przez niego to może być nie szczelny. Z drógiej strony te zaworki to sa chyba do odpowietrzenia sie układu. wiec niemogą chyba być tak bardzo szczelne?
I tu jeszcze moje pytanie, mianowicie czy układ trzeba odpowietrzac czy sam sie odpowietrza? Co do pompy to raz zmienialem juz pompe bo zaczela wyc na łożysku i z tego co pamietam to jest cala metalowa wiec niemoglo sie tam nic obluzowac, acieknąć nie cieknie. Musze sprawdzic ten korek mi wlozyc termometr do zbiorniczka wyrównawczego i porównac temperature na blacie z temp. na termopmetrze, no ale to dopiero po 17 jak skoncze prace. |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-16 12:29:53 Podmień korek, orginał kosztuje około 70 zl, pasuje od każdego modelu. Te otworki własnie od tego są aby się układ odpowietrzał a zarazem trzymał ciśnienie.
|
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2005-06-16 13:02:31 PiotrzeS z tego wszystkiego az wyskoczylem szybko na parking, i popatrzylem w ten korek. Jedna z gumeczek w jednym z zaworków jest jakby wyszczerbana wiec korek zeczywiscie moze byc nieszczelny, ale czy to mozliwe ze przezglupi korek dzialy by sie takie zeczy? Przeciesz w Omedze niema obiegu ciśniniowego tak jak np. w BMW gdzie układ musi byc super szczelny bo inaczej dzieją sie cuda z temperaturą. Czy to mozliwezeby nieszczelnosc korka dzialy sie takie cuda?b |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2005-06-16 15:42:01 Prace koncze o 17 i odrazu jade na pobliski Szrot gdzie stoi taka porozbierana 3000 i dopasuje taki korek, jak nie odniej to od innej.
@salik uwież ze bardzo bym chciał zeby okaza.o sie ze teraz jest to wina korka, bo juz naprawde niewiem co z tym autem robic! |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-16 15:42:31 A jak myśliśz dlaczego temperatura wrzenia płynu jest powyżej 110 C?Ciśnienie w układzie plus składniki płynu.
...dużo IM dużo ..... |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2005-06-16 15:57:21 @PiotrzeS wiec w C30SE jest jednak układ ciśnieniowy?! i w przypadku nieszczelnosci np. korka moze sie dziac wlasnie tak jak umnie????
A jeszcze jedno pytanie, odnosnie płynu chłodzącego. Po tym wszystkim jak wywalilo mi ten płyn to teraz dolalem wody, i wymieszal sie plyn z wodą. Czy moge jezdzic na wodzie do momentu az zdjagnozuje usterke, bo zbankrutuje na płyn jak bede go dolewal tyle. Czy moze musi byc płyn? P.S. I oco chodzi z tym IM?? [ wiadomość edytowana przez: Fubu dnia 2005-06-16 15:58:30 ] |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-16 16:04:50 Spoko, ilość wody w płynie pograsza jego właściwość np obniża temperaturę wrzenia ale nie na tyle aby zejść ponizej 100 C.
+ kamień w układzie się osadza. Kilkadzisiąt km nie zaszkodzi. |
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-06-16 18:06:46
W każdym wmiarę współczesnym, ale również w tych z lat 80-tych jest układ ciśnieniowy który zgodnie z prawami fizyki pozwala na pracę układu chłodzenia z temperaturami powyżej 100 st. C. Bez tego nie byłoby nowoczesnych pojazdów. P.S. to co piszesz o bejcach - to może jak w tym fiaciku 126 z chłodzeniem wodnym, który ponoć trzeba było jakoś pod ciśnieniem napełniać płynem ??? PZDR |
salik OMA A CARAVAN Nowy Sącz | 2005-06-16 19:38:13 FOBU, ja też życzę ci aby twoje problemy były spowodwane tylko i wyłącznie takimi przyczynami. Natomiast gdyby okazało się, że to rzeczywiście wina tylko i wyłącznie korka, to będzie kuriozum... W końcu poniosłeś olbrzymie koszty wymiany uszczelki pod glowicą, itp... Tylko nie wiem czy robiłeś to we własnym zakresie, bo może jakiś "mechanior" pastwił się niezręcznie nad Twoją OMESIĄ??? Jeśli uważnie czytasz posty, to ja też całkiem niedawno poniosłem spore koszty (robocizny- 340zł) naprawy mojej Omci, i to też była "tylko" kwestia znalezienia przyczyny. Niestety przy naszych "cackach" nie wszystko da się wyczytać ze wskazań podpiętego komputera.
Pozdro! Bartek (podobno góral) |
salik OMA A CARAVAN Nowy Sącz | 2005-06-16 19:39:14 SORKI ZA FOBU MIAŁO BYĆ FUBU OCZYWIŚCIE!!! Ale to mam nadzieję kwestia mało istotna... [ wiadomość edytowana przez: salik dnia 2005-06-16 19:45:20 ] |
czacha Omega B EDITION 100 ... WLKP | 2005-06-16 20:42:28 podepne się pod wątek. Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator?(X20XEV 2.0 16V) u mnie po przejechaniu 10km,(jak jade z pracy, na emeryta, czyli spokojnie) zawsze jak wjeżdzam na posesje i otwieram brame słysze i widze że pracuje wentylator. Temp na wskaźniku ok 92 st. Wentylator pochodzi chwile i wyłańcza się. Pytam bo w poprzednim aucie wentylator załączał się żadziej. Max jaki widziałem u mnie w omie to 95 st, ale to na autostradzie, jechałem kilka godzin 150-200km/h to miał chyba prawo tak się zagrzać. Jaka jest odpowiednia temp pracy silnika? |
k27 omega B już nie tera ... suwałki | 2005-06-16 21:55:48 witam moja Omcia x20xev pracuje w zakresie od 92 do nawet 97 po przekroczeniu 97 włączają się wentylatory i temp. bardzo szybko opada ale najczęściej na wskażniku utrzymuje się 95 |
stanislaw Omega A- B kombi Wlkp. | 2005-06-16 22:52:35 Dokładnie tak jak u K27 |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2005-06-17 01:03:16 ja znowu zauważyłem,że u mnie żadko kiedy przekracza 86 stopni ,
czy to normalne w x30xe, czy może ciągle jeżdżam na nie dogrzanym silniczku ??? teraz ostatnio jak było tak gorąco i jadąc w mieście podskoczyła ponad 90,ale na trasie to jeszcze nigdy,zawsze 86 stopni. |