Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-07-11 23:00:34 Sprzęgło masz zbyt szybko "chwytające". U mnie było tak samo - choć w innych samochodach objawem zużywania sprzęgła jest, z kolei, zbyt późne "chwytanie".
Wejdź pod kierownicę, wypatrz cięgło siłownika hydrauliki sprzęgła i zobaczysz na nim regulator - przy samym łączeniu z płaskownikiem pedąłu sprzęgła. Spróbuj wykręcić trochę ten regulator - może wróci Ci normalne sprzęgło. U mnie pomogło wykręcenie o ostatnie 1.5 mm (słownie : półtora milimetra) - więcej regulacji juz nie mam. Pozrdówka |
jogi2 OPEL OMEGA 2.O 16VCD Kędzierzyn-Koźle | 2005-07-12 08:21:58 może padł mu ,,samolot" tj ta część, która łączy drążek biegów i łape przy skrzyni ale to by brzęczało coś tak mi się wydaje |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-07-12 13:25:00 No wlasnie, AndQ dobrze pisze - ciezkie wchodzenie biegow to przewaznie wlasnie poduszka pod silnikiem. Problem w tym, ze gdy peknie nie widac tego golym okiem, bo jest zalana guma.
Dla latwiejszego wkladania biegow dobrze jest tez wymienic olej w skrzyni na syntetyk - da sie to odczuc glownie zima, ale po duzym przebiegu latem tez sie poprawi |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-07-12 14:30:43
Plastikowa tulejka na łączeniu płaskownika pedału sprzęgła z cięgłem siłownika hydrauliki ... mogła się wyrobić. Ja dorobiłem ją ze stożkowej końcówki pojemnika z siliconem (w sklepach budowlanych). Bez tego działałoby, ale zawsze to dodatkowe 0.5 milimetra dodatkowego "dopchnięcia" siłownika sprzęgła. |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-07-12 14:33:24
Znaczy, że masz podobny problem. Wsteczny, jako niezsynchronizowany, łatwo Ci będzie wchodził, jeśli na chwilę przed włączeniem wstecznego, wepchniesz np. na "trójkę" - tego dowiedziałem się ponad rok temu od jakiegoś dobrego człowieka z forum Espero. |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2005-07-13 21:02:51 Witam u mnie przy wlaczaniu wstecznego musialem ostro do podlogi wcisnac pedal sprzegla i ogolnie bralo bardzo nisko (szybko)-jezdzilem tak z rok i jak ktoregos dnia wsiadl za kierownice i prowadzil esperaka moj kolega (poprzedni wlasciciel) to stwierdzil,ze wczesniej tak nisko nie bralo! no i po 3 miesiacach padlo mi lozysko w sprzegle (dzien wczesniej kilkakrotnie mialem czasami problem z wrzuceniem biegu /musialem po 2 ,3 razy wciskac sprzeglo i na sile pchac lewarek/) az nast. dnia nie dalo rady w ogole wrzucic biegu - wymienilem kpl sprzeglo (a wczesniej jak jezdzilem to nie wiedzialem i nic nie kombinowalem,ze cosik mozna podkrecic) .
Moze wiec konczyc sie Wam po malu sprzeglo.pozdr |
Stanko Citroen AX 1.0 Spot Bobrek-Oświęcim | 2005-08-09 08:44:00 Widze że wam ciężko wchodzą biegi r 1 2. A umnie wszystko wchodzi ok oprócz 5! Choć czasem jest idealnie to co jakiś czas sie ta piątka blokuje i mam takie wrażenie że trójka chce wskakiwać zamiast niej , musze wrzuciś 4 i dopiero 5. Jeśli chodzi o 5 to raczej będą poduszki? Czy może być również inna przyczyna jak te podane w waszych postach?
P.s. Dzięki za rade trójka-->wsteczny nareszcie nic nie zgrzyta. |
Stanko Citroen AX 1.0 Spot Bobrek-Oświęcim | 2005-11-10 10:12:39 Kurka od tygodnia mam problem z trójką muszę ja powoli wkładać bo inaczej zgrzyta bardzo co tu może być nie kuku był problem z piątka to teraz piątka super wchodzi a trójka nie |
znachu Toyota Corolla TTE C ... kutno | 2005-11-10 14:54:09 U mnie jest bardzo podobnie jak jest zimny to spoko biegi wchodza jak zloto, problem sie robi jak jest cieply 1 i 2 bieg wchodza bardzo ciezko . Pouszka jest sprawna bo niedawno pier......a i ja wymienilem na nowa . Co ile tza wymieniac olej ja mam 107 k kilometrow i nie wymienialem ? Mozt to jest wina.
Niech ktos napisze krok po kroku co tza zrobic aby na cieplym silniku biegi wchodzily lekko dzieki POZDRAWIAM ...... |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-11-10 15:27:15
A nie rozszczelni się coś jak zmienie z mineralnego na syntetyk? W silnikach jest tak prawie zawsze... |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2005-11-10 17:51:31
Nic się nie rozszczelni A różnica w zimie jest naprawdę kolosalna, i o lie pamiętam ja mam wlany taki rzadziuśki do automatów i jest dobrze. A tak na marginesie mi też od jakiegoś czasu biegi ciężko wchodzą i wsteczny prawie zawsze zgrzyta , w skrzyni mam syntetyk a 'pajączek' też był wymieniany Jeszcze niedawno było dobrze ... [ wiadomość edytowana przez: Grzegorz dnia 2005-11-10 17:52:36 ] |
79adam79 Seat EXEO Szczecin | 2005-11-10 21:12:35 U mnie tez wsteczny zgrzyta ale jak przed wrzuceniem wstecznego wrzuce 3 bieg i dopiero wsteczny to wszyzstko jest ok.
Poza tym sprzęgło nisko bierze i jest juz podciągniete na maxa-także jeżdże dopuki biegi wchodzą |
czytom Espero Kaniów | 2005-11-14 10:10:23 ja przy wrzucaniu 3, muszę uważać żeby nie wbić jedynki, lewarek tak jakoś nie chce w swoje miejsce od razu trafić.
Czy ktoś wie co to jest? Te plastikowe prowadnice czy może jak wy to nazywacie "samolot"? |
Stanko Citroen AX 1.0 Spot Bobrek-Oświęcim | 2005-11-15 11:46:33 Chłopaki ale co może być powodem tego że tak jak mi i znachowi trójka na zimnym wchodzi jak w masełko a na ciepłym silnku zgrzyt jak skurczybyk (trzeba powolutko wbijać co przy wyprzedzaniu jest niemożliwe )
Czy to sprawka synchronizatorów?(ale czemu na zimnym nie zgrzypi?) Czy może ciulaty olej co wydaje się najsensowniejsze |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-11-15 13:38:43 U mnie swego czasu miałem problemy z V,
Musiałem ją delikatnie wkładać , bo zgrzytała, tak na zimnym jak i na ciepłym (może więcej na ciepłym). Myślełem, że mam za mało oleju, więc dolałem 0,3L - bez zmian Dolałem kolejne 0,3L trochu gorzej, więc pomyślełam co mi tam wlałem wlałem resztkę litry, a wtedy doiero skrzynia zaczeła chodzić jak w C-330 - MASAKRA Spuściłem cały olej, wlałem nowiutkie 1,8L o teraz już ponad rok jest OK. Polecam to rozwiązanie. |