Zamienniki do Fiata 132/Argenty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie do tego tematu zapraszam szczęśliwych posiadaczy samochodów wyższej klasy tj. Fiat 132 oraz Fiat Argenta. No można jeszcze dopuścić posiadaczy Polonezów z silnikami 2.0.

Jak w temacie chodzi o przekazywanie wiedzy na temat zamienników oryginalnych części z którymi jak wiemy są różne to mniejsze to większe problemy.

Zacznę jako pierwszy od pytania

1. Zamienniki tulejek, szczotek oraz bendyksu do rozrusznika Bosch
2. Zamienniki gumek na przednik i tylnych drążkach stabilizujących i reakcyjnych
3. Zamiennik przełączników przy kierownicy

To tyle mich pytań.

Podzielić mogę się spostrzeżeniami po wymianie amortyzatorów z przodu i z tyłu. Na przód założyłem olejowe Delphi DuoControl a na tył gazowe KYB. Cenowo te pierwsze wyglądają następująco 74 zł te drugie to 178,43 zł.
Po przejechaniu prawie 2000 km mogę stwierdzić, że trzeba mi było założyć na tył równeż Delphi. Raz, że są tańsze to drugie dużo twardsze i lepiej się zachowują na drodze zarówno przy małych jak i przy dużych prędkościach.

Na koniec proponuję zrobienie z tego wątku kącika dla wszystkich posiadaczy w/w samochodów. Myśle, że Prezesi nie będą mieli nic przeciwko temu abyśmy my posiadacze lepszych autek mieli swój własny kącik.
  
 
Osobiście w temacie zamienników dowiedziałem się z tego forum że linka ręcznego do mostu na bębnach pasuje z plusa , a drzwi do 132 pasują ze wszystkich modeli od pierwszego 132 do Argenty włącznie - nie było to wcale takie oczywiste , każdy kolejny model miał więcej listew .
Przełacznik świateł na kierownicy miałem założony z DFa i działał , tylko wycieraczki chodziły na jednej prędkości - ciągłe. (mam model z 1975)po założeniu orginalnego od 132(z 1974) okazało się że mam dwie prędkości wycieraczek .Poprostu w 132 nie ma tej kostki do regulacji czasówek - która jest w DFie , i po podłączeniu przełącznika zostaje wtyczka luzem - w Dfie trzeba by ja wpiąć do tej skrzynki a w 132 nie ma gdzie .
Do silnika z gaźnikiem można założyć gaźnik z poloneza , ale są drobne problemy z podłączeniem cięgna , da się zrobić .
Cewka pasuje z Fiata 125(podobno) aparat zapłonowy da sie przerobić (połączyć )z polonezowskim .
Dwururke można zaadoptować z poloneza , trzeba odciąć ok 15 cm od góry , obrucić kołnież popasować i przyspawać .

w przednim zawieszeniu wszustkie gałki pasują z DFa?? , mam nadzieje że tak , i że drązki też , ale jeszcze nie sprawdzałem.
Jestem też ciekaw z czego pasują tylnie sprężyny??
  
 
Co do końcówek na drążkach i same drążki pasują standardowe DF/Polonez. Wiem bo sprawdzałem i potwierdził mi to mechanik.
  
 
Czujnik temperatury płynu chłodzącego i ciśnienia oleju pasuje od Poloneza

Czy wahacze przednie górne pasują od Fiata 125 lub Poloneza?
  
 
To ja was teraz troszkę zdziwię (zaskoczę) czujnik ciśnienia oleju ten wskazówkowy (nie lampka), pasuje od IKARUSA, mam taki w swoim potworku, tylko trzeba sie przyzwyczaić wskazówka idzię w odwrotnym kierunku.
  
 
Przekręć go do góry nogami a będzie szedł w dobrą stronę
  
 
Cytat:
2003-03-07 12:56:31, SirNazgul pisze:
Przekręć go do góry nogami a będzie szedł w dobrą stronę



Nie trzeba mam przeskalowaną skalę. (nie 1...4....8 tylko 8....4...1.).
  
 
Zbieram materiały odnośnie nowych zamienników , wszystko będzie OK , Mrozek , jak się pojawi też nam coś podżuci świetny pomysł i temat
  
 
Fiaty 131/132/argenty interesują mnie tylko jako dawcy organów (głównie zespołu napędowego) dla Pololota, więc kwestii elementów nadwozia czy zawieszeń to raczej się nie przyglądałem (jedyne co wiem, że całe kompletne zwieszenie przednie razem z belką z poldka można zastosować w 132/argencie i odwrotnie - wydaje mi się że górne wahacze są takie same, na pewno sworznie; dolne wahacze są już troszkę inne, bo inne jest mocowanie drążka stabilizatora, który też jest odmienny od PN, takie same powinny być drążki reakcyjne oraz kierownicze z końcówkami).
Wszystko co mi wiadome o możliwościach zastosowania cześci z Poldka odnosi się bradziej do silnika czy jego osprzętu i zawarłem w masie tematów traktujących o dohc na tym forum.
  
 
Wogóle Macki i inni posiadacze ZFA132A, to ja nie mam zbytni problemów z zamiennikami bo ich niestosuje. Generalnie większość części można nabyć w sieć EURO MOTO FAN. A gdy nie pasuje mi ich cena to jadę do pewnego znajomego i grzebię w jego śmnieciach i zawsze coś wynajdę. Nie wynajduję tylko takich rzeczy jak drążki kierownicze bo te pasują idealnie z poldasa. (no chyba że ktośą ma diesla to środkowy drążek nie pasuje). Ujm ę to tak: nie ma nawet problemu ze sprężynkami do hamulców bębnowych bo kuipiłem komplet za 24 zł
  
 
odnośnie zamienników linak od szybkościomierza na 100% pasuje z DFa , wczoraj założyłem i jest OK , zakładałem z całym pancerzem , i do samego końca nie miałem pewności czy nie będzie za krutka . Pasuje do drugiej serii , nie wiem jak jest z trzecią (po 77')- miałe troche inne liczniki .
Pomimo dwuch godzin prób nadal nie mam świateł , a kontrolka się świeci że są ...i jak włącze długie to też się świecą , tylko samych mijania nie ma . koszmar
  
 
Panowie i może Panie. Udało mi się znaleść nowego mechanika specjalizującego się w naszych ukochanych silnikach 2.0 DOHC.
Facet nazywa się Paweł i mieszka w Warszawie. Jest bardzo dobrym specjalistą, nie odwala fuszerki i wie co mówi. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mam nr kontaktowy.
Nadmienię, że na własne oczy widziałem 7 Argent więc części pewnie też są