Fiat 129

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To jedna z większych zagadek, które mi ostatnio spać nie dają. Czy on w ogóle istniał i, jeżeli tak, to co było tym brakującym ogniwem w rodzinie Fiata i dlaczego Włosi nie zdecydowali się wypuścić go pod tą nazwą ???
  
 
to cos takiego??
  
 
http://www.trader.pl/details,131,614267567071320052206491.asp
chyba raczej takiego
  
 
tO PONIŻEJ TO NA PEWNO NIE JEST 129 !!!
Ja przepraszam że się wtrącam w życie speców od fiatów ale polecam www.carsfromitaly.com

  
 
jak dla mnie to pokazaliście najpierw fiata 850 spider a potem fiata 1300/1500 bodajże (vchyba nie 2300 ale sie dokładniej nie przyjżałem) nie pamiętam jaki oficjalny numer miało dino bo też miał swój numerek - pytajcie barta...
  
 
jednak 2300 lub 1800 lub 2100 a nie 1300
  
 
Też na początku myślałem o Dinie, ale okazało się, że on był chyba 135-ty. To 1500 z drugiego zdjęcia (bo to chyba jest 1500) jakoś mnie nie przekonuje. Przecież on jest dużo starszy i nie podobny z żadnej strony do Fiatów 3-cyfrowych
  
 
129 to ten chyba taki podobny do malucha. zmixowanego z CC i suzuki maruti. gdzies o tym było na f&f
  
 
ty mowisz o 133
  
 
To zielone to jest fiat 1500L ! blizniak fiatow 1800/2100/2300 z tym ze mial deske od kanciaka i byl skladany we francji.

Fiaty 1300/1500 milletrecento /millecinquecento tzw pontony to zupelnie co innego.


[ wiadomość edytowana przez: BULLITT dnia 2005-08-01 15:18:55 ]
  
 
Fiat 129 to symbol fabryczny nadwozia, któe wychodziło pod handlową nazwą '1500L[..agune]', czyli - jak mówi ten pajac, Bullitt - tego ze zdjeć z 'tradera'. To auto to zubożone nadwozie Fiata 1800/1800B [swoją drogą wychodziły też Seaty 1500L], z silnikiem od Fiata Millecinquecento. Produkowane w manufakturze Fiata we Francji w niewielkich ilościach i faktycznie na tabliczkach znamionowych widniał symbol '129'.
Nadwozia Fiata 1800/1800B/2100/ miały fabryczne oznaczenie 112....., zaś Fiata 2300 - 114..... [2300Coupe to '114BS'].
Dino to faktycznie '135'.
p.s. 'Laguna' miała wiele elementów z Millecinquecento, w tym i licznik na desce rozdzielczej, jednak po za tym cała deska rozdzielcza była identyczna jak w 1800/1800B.



[ wiadomość edytowana przez: AdrianK dnia 2005-08-01 15:59:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: AdrianK dnia 2005-08-17 01:19:47 ]
  
 
No to się wszystko wyjaśniło ....no może prawie wszystko. Ciekawi mnie jeszcze, czym kierowano się wybierając oznaczenia dla poszczególnych modeli. Przecież 1500L to jakieś 5-10 lat przed modelami 124 i 125, więc na pewno nie chronologią. Tak samo było z następnymi. Najpierw było 128 i 130, parę lat później 127, 132 i nagle przeskok do 126. Ma ktoś na to jakąś teorię
PS. Adrian jakby w wolnej chwili chciało Ci się wstawić tu pełną listę numerów fabrycznych, tak, żeby było wiadomo co jest co, to byłbym Ci dźwięczny
  
 
Cytat:
2005-08-01 19:20:02, Cytryn_126 pisze:
No to się wszystko wyjaśniło ....no może prawie wszystko. Ciekawi mnie jeszcze, czym kierowano się wybierając oznaczenia dla poszczególnych modeli. Przecież 1500L to jakieś 5-10 lat przed modelami 124 i 125, więc na pewno nie chronologią. Tak samo było z następnymi. Najpierw było 128 i 130, parę lat później 127, 132 i nagle przeskok do 126. Ma ktoś na to jakąś teorię PS. Adrian jakby w wolnej chwili chciało Ci się wstawić tu pełną listę numerów fabrycznych, tak, żeby było wiadomo co jest co, to byłbym Ci dźwięczny



Przy wyborze modeli do 'nazw handlowych' w latach '60 kierowano się pojemnością silnika + jakimiś tam wersjami dodatkowo, a od 1968 roku postanowiono kierować się modelami nadwozi. Wygląda na to, że Fiat sobie zostawił 'puste pola' na oznaczanie kolejnych modeli poszczególnych klas: 1300/1500 zastąpiono 124/125; 1800B/2300 - 130, potem 124/125 zostało zastąpione przez 131/132/argentę. A seria 6-cyl. nie doczekała się następcy, bo Fiat postanowił, że będzie producentem aut 'dla ludu'. [rolę 'limuzyn' w 'koncernie' przejęła Lancia]
p.s. Pełnej listy numerów chyba nie jestem w stanie wystawić, ale się postaram przynajmniej zaczynając od 124:
- 124 : http://ford-mercury-lincoln.com/fiat/124.jpg
- 125 : http://www.tudorsmith.co.uk/IMAGES/Fiat125.jpg
- 126 : http://www.catalog.auto.ru/images/3e441311.jpg [sory, tu mam zdjęcia PF126, ale wiadomo o co chodzi]
- 127 : http://kotamuda.humlak.cz/navody_manualy/127/image2/Fiat%20127%20Milana.JPG
- 128 : http://autooboz.site.kz/foto/fiat/fiat_128(1974).jpg
- 129 : http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/pics3/15Lp1_2.jpg
- 130 : http://studebaker-motors.com/fiat/130.jpg
- 130coupe : http://www.ritzsite.net/Fiat_Dino/1973_Fiat_130_coupe.JPG
- 131 i 132 / argenta - to sprawa chyba jest znana, tak jak ze 133.
Szczerze powiem nie mam pojęcia coto mogłoby być Fiat 134...
a 135 to:
- 135A:
http://www.ritzsite.net/Fiat_Dino/1972_Fiat_Dino_coupe_side.JPG
- 135B:
http://www.seriouswheels.com/pics-1970-1979/1970-Fiat-Dino-2400-Spider-Red-Front-Angle-st.jpg
a tak osobno:
1800/1800B/2100 to nadwozia o numerze 112...A,B
2300 to nadwozia 114..A,AS,B,BS
  
 
To ja dodam jeszcze od siebie:

100D - 600
100G - 850
110 - 500
120 - 500 Giardiniera

I trochę z nowszej historii:

146 - Uno
159 - Tempra / Duna
160 - Tipo
170 - Cinquecento
175 - Coupe
176 - Punto I
182 - Bravo / Brava
185 - Marea
187 - Seicento
188 - Punto II (od 1999)

Ktoś zna jeszcze jakieś cyferki ???
  
 
Cytat:
2005-08-01 21:05:48, Cytryn_126 pisze:
To ja dodam jeszcze od siebie: 100D - 600 100G - 850 110 - 500 120 - 500 Giardiniera I trochę z nowszej historii: 146 - Uno 159 - Tempra / Duna 160 - Tipo 170 - Cinquecento 175 - Coupe 176 - Punto I 182 - Bravo / Brava 185 - Marea 187 - Seicento 188 - Punto II (od 1999) Ktoś zna jeszcze jakieś cyferki ???



hehe, dodawajcie...
ja sie nie znam na 'tak wysokich' cyfrach
  
 
138-ritmo
  
 
no i Adrianie - powaliles wątek na kolana swoja wiedza. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-01 21:24:45, spawn666 pisze:
no i Adrianie - powaliles wątek na kolana swoja wiedza. Pozdrawiam


etam... nie pierniczyć tyko cyfry dodawać..!! sam się chętnie czegoś dowiem!!
  
 
Cytat:
2005-08-01 21:05:48, Cytryn_126 pisze:
170 - Cinquecento

]
a ja glupi sie klucilem z policjantem po tym jak mialem kolizje ze udezyl we mnie fiat cinquecento a nie jakis 170
a on ze w dowodzie mial 170 to ma byc 170
  
 
No to jeszcze trochę:

103 - 1100 (1953 r.)

169 - Panda (2003 r.)
178 - Palio / Siena / Albea
192 - Stilo
199 - Punto IV (2005 r.)
350 - Idea

Może zrobi się z tego jakaś encyklopedia

Cytat:
2005-08-01 21:48:14, kabul pisze:
a ja glupi sie klucilem z policjantem po tym jak mialem kolizje ze udezyl we mnie fiat cinquecento a nie jakis 170 (...)



Co ty, nie wiesz, że władza ma ZAWSZE rację