Czujnik temperatury silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam - gdzie jest czujnik temperatury silnika w omedze B 2,5v6 silnik x25xe ? - wyczytalem na forum ze moze on miec jakis zwiazek z odpalaniem zimnego silnika( mi slabo pali - za 2-3 razem i potem na obroty ciezko wchodzi i slaby jest - dopiero po chwili jak sie go przegazuje zaczyna normalniec)
  
 
A dawno waćpan świece wymieniał?
Czujnik temperatury silnika ( szt 2) jest na mostku łączącym obie głowice.
- w głębi silnika
- pod kolektorem ssącym
- niebieska wtyczka(gniazdko) w czujniku
- najlepiej go dojrzeć z kanału
  
 
swiece i kable WN wymienialem w serwisie 2 tygodnie temu; wymienilem rowniez czujnik walu korbowego (ale chyba niepotrzebnei), przeczyscilem czujnik wolnych obrotow (to takie z prawej strony rury co powietrze dochodzi do silnika i do tego taki wezyk idzie) oraz mechanik mi powiedzial zeby wyczyscic tez jakies cos (nie wiem jak sie nazywa) ale to jest po lewej stronie silnika i to spaliny jakos wpuszcza do silnika spowrotem - i teraz mysle ze albo czujnik, albp przeplywomierz, albo wtryski, albo pompa paliwa - ale wszystkiego nie chce wymieniac bo drodo moze wyjsc
  
 
Jest jeszcze czujnik temp. powietrza zasysanego. Masz go na wieszchu na rurze od filtra powietrza. Czujniki najlepiej sprawdzić kopleksowo po wyjęciu kompa na złączu.
  
 
mozesz dokladniej opisac jaks sprawdzic ten czujnik - juz go ogladalem - ale jak sprawdzic kompleksowo?
  
 
Aby najszybciej sprawdzić większość czujników przydatna jest autodata2004. Tam rozpisane jest złącze od kompa. Po odłączeniu go miernik w łapę i mierzysz. Na stronie bestiales i w autodacie podana jest rezystancja czujnika przy 20 i 80st. Trzeba po prostu porównać. Inna metoda to wyjąć wtyczkę z czujnika.
Moim zdaniem czujniki masz sprawne, przynajmniej przez 13lat jeżdząc oplami nie zdarzyło mi sie abym jakiś wymieniał.
Nie potrafie też nic doradzić bo sprawdzić trzeba bardzo wiele, a najprosciej podkładać części od samochodu kolegi
  
 
a moze przepływomierz albo pompa paliwa?
  
 
Zastanow sie ktory czujnik dziala w momencie rozruchu zimnego silnika. Przeplywomierzowi daj spokoj... wyjdzie mu to napewno na zdrowie
  
 
a jest mozliwe zeby to bylo od uszczelniaczy? - mechanik w serwisie jak wymienial swiece i kable to mowil ze swiece "do polowy w oleju byly" - i mus wymienic uszczeliacze - i tak mysle moze ten olej jakos zachlapuje te swiece i dopiero jak sie wypali to chodzi ok? - w tym tygodniu mam zamiar je wymienic;
  
 
Cytat:
2005-08-02 22:59:06, mm0101 pisze:
a jest mozliwe zeby to bylo od uszczelniaczy? - mechanik w serwisie jak wymienial swiece i kable to mowil ze swiece "do polowy w oleju byly" - i mus wymienic uszczeliacze - i tak mysle moze ten olej jakos zachlapuje te swiece i dopiero jak sie wypali to chodzi ok? - w tym tygodniu mam zamiar je wymienic;




uszczelniacze czego ??
zaworów??? jesli tak to brawa dla mechanika

masz do wymiany plastikowe obudowy (pokrywy) głowic, ewentualnie uszczelki tych obudów, a nie uszczelniacze zaworów

[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2005-08-02 23:38:43 ]
  
 
przepraszam za niescislosci lub niedokladne cytaty mechanika jestem tylko ksiegowym - ale powiedzial trzeba to wymienic - i ze potrzeba na to caly dzien - bo to duzo rozbierania; chyba faktycznie to uszczelniacze zaworów; - ponawiam pytanie - czy mozliwe ze trudno pali bo jakis olej sie dostaje na swiece ze wzgeldu na uwalone "uszczelniacze" ?
z gory dzieki za zainteresowanie
  
 
Z tego co piszesz napewno trzeba uszczelnić pokrywy zaworów. Nie koniecznie trzeba kupować nowe, tylko silikon ( samochodowy) i po kłopocie.
Co do wymiany uszczelniaczy zaworowych to jest to mozliwe bez zdejmowania głowic. Kolega zrobił to za pomocą kopresora. Zamiast świecy wkręcił przewód ciśnieniowy, 10atm i zawory nawet nie drgneły. Ale to nie robota na 1 dzień.
Do tego trzeba zdemontować cały rozrząd i wydłubać wałki i szklanki.
Sam wymieniałem uszczelniacze na zdjetych głowicach i zajęło mi to kilka ładnych godzin.
  
 
Cytat:
2005-08-02 23:43:43, mm0101 pisze:
przepraszam za niescislosci lub niedokladne cytaty mechanika jestem tylko ksiegowym - ale powiedzial trzeba to wymienic - i ze potrzeba na to caly dzien - bo to duzo rozbierania; chyba faktycznie to uszczelniacze zaworów; - ponawiam pytanie - czy mozliwe ze trudno pali bo jakis olej sie dostaje na swiece ze wzgeldu na uwalone "uszczelniacze" ? z gory dzieki za zainteresowanie



Uff...
Tak jak pisze Mega_3.
Chlapie Ci olej z pod pokryw głowic. Wymienić uszczelki pod nimi (lub pokrywy, zależy w jakim są stanie) i powinno być po kłopocie.
Uszczelniacze zaworowe są schowane pod owymi pokrywami i to, że chlapie olej w gniazda świec, to nie ich wina, tylko uszczelnienia owych pokryw.
Albo źle zrozumiałeś mechanika, albo gość KIT CI WSTAWIA!!!!!!!


Czytać, kurczę, czytać co koledzy piszą!!!!!!!!!

I żaden silikon pod pokrywy!!!!! Tylko uszczelki!!!!!
Pzdr
  
 
jezeli chodzi o te uszczelki - to z mechanikiem jestem umowiony; ale dzis zauwazylem ze w sumie to moja omega na beznyznie jest slabsza na bezynie niz na gazie, i na dodatek max. obroty jakie osiaga w czasie jazdy to ok 5 - 5,5 tys. - moze pompa paliwa jest uszkodzoana?
  
 
Kuba, taką robote trzeba zrobić raz a nie pare razy. Do nowych uszczelek nowe pokrywy bo inaczej może być kiszka, a koszt jest wysoki. Rozbierasz wszystko, czyścisz, smarujesz silikonem za 30 zł, składasz i masz ok. Cena niska i jest gwarancja szczelności. Silikon Elringa. Jeden warunek, waszystko trzeba odtłuścić i odczekać po złożeniu 24h do związania,. ( 2mm na dobę)
  
 
odgrzewam kotleta

to w końcu jak dobrać się do tego czujnika temp. silnika?

od "góry" podszybie, dolot ?
czy z kanału od "dołu" -skrzynia, dół silnika?

poproszę jeszcze o podanie rezystancji w funkcji temperatury sprawnego czujnika.

dziękuję

  
 
Cytat:
2006-09-18 21:57:42, MEGA_3 pisze:
jak dobrać się do tego czujnika temp. silnika? od "góry" podszybie, dolot ?



Ja właśnie tak się dobierałem. Niestety czeka mnie to jeszcze raz.

Prosisz o podanie rezystancji tego czujnika od ECU , czy od wskazań na liczniku?
  
 
tego od ECU
  
 
Myślę , że aby zrobić to najpewniej to zdejmij kolektor ssący i "rogi".
Całe zdjęcie zajmie Ci przy odrobinie wprawy 30 min.
Na mostku łączacym obie głowice zobaczysz niebieski czujnik.

Zobacz zdjęcia Autoseby w profilu. Tam to dobrze widać.
  
 
Dziękuję za informacje

a czym różni się czujnik o nr 0280 130 093 od 0280 130 107 poza kolorem i numerem w katalogu?