Temperatura na max (w dozwolonym zakresie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam coś dzisiaj mi sie zapaćkało w moim essim 1,6 16V ZETEC
co prawda mam LPG ale nie widzę zwiazku z temperaturą ..
rosnie do dozwolonego maxa . węże faktyczni8e są bardzo ciepłe , płynu w normie , ale jak odkręce korek wlewu cieczy chłodzącej to bulka syczy i wypełnia isę do poziomu przelewówki .
sprawa kolejna to opisywana już przeze mnie na forum to brak mocy , wyraźne Złe spalanie , i spadki obrotów do 200 500/min
( w czasie gdy silnik zimny) , jak odpale na gazie , lub zaraz po odpaleniu na benie przełącze na gaz to wszystko ok .
aha nawet jak wskazałka na max ( powtarzam w dozwolonym zakresie - czyli nie wchodzi na czerwone) to nie słyszałem pracy wiatraka - co do licha sie dzieje ?
  
 
sprawdz bezpieczik wiatraka w komorze silnika, sonde lambda, i moze czujnik połozenia przepustnicy.
  
 
I NIE ODKRĘCAJ ZAKRĘTKI OD PŁYNU CHŁODNICZEGO JAK SILNIK JEST GORĄCY!!! NIGDY ALE TO NIGDY
  
 
Jak nie zalacza wiatrak to moze wlacznik wentylatora w zetecu umieszczony na przewodzie wchodzacym do chlodnicy, wyjmij wtyczke i zlacz "na krotko" to bedziesz wiedzial co z nim.
  
 
Cytat:
I NIE ODKRĘCAJ ZAKRĘTKI OD PŁYNU CHŁODNICZEGO JAK SILNIK JEST GORĄCY!!! NIGDY ALE TO NIGDY


?????
  
 
wielkie prawdopodobieństwo, że odkręcenie korka układu chłodzenia gdy silnik jest gorący grozi takim zeszpeceniem twarzy i reszty ciała, że konieczna jest operacja plastyczna w takim zakresie , abysmy sami siebie rozpoznali w lusterku wstecznym jak jeszcze zasiądziemy za sterami essiego.
  
 
Szczerze mowiac odkrecalem go nieraz przy zagotowanej wodzie w chlodnicy i poza wzrostem poziomu plynu w zbiorniczku wyrownawczym nie odnotowalem jakichs negatywnych skutkow. Oczywiscie odkrecalem korek powoli.
  
 
ja oczywiście robiłem to równeż powoli !!!!
czy oprócz ewentualnych obrażen które ja moglbym ponieść - mój zetec też mógł by ucierpieć?
  
 
Mam ten sam problem
kupilem zeteca 1.6 16V i temperatura jwst na literze L czyli max ale przed czerwonym.jak jade szybko to nie spada. wiatrak sie wlacza i chlodzi do litery a i sie wylacza. Nie wiem dlaczego wiatrak krecil sie w odwrotnym kieronku to znaczy wypychal powietzre do przodu.
Co z tym zrobic
boje sie zeby sie nie przegzal.

A i jeszcze jedno
Wentylator sie wylacza po wylaczeniu zaplonu i nie wiem czy tak powino byc?

[ wiadomość edytowana przez: mahatma dnia 2005-08-28 16:30:53 ]

i jeszcze jedno
Nie spada temperatura jak jade bez przetwy caly czas jest na L

[ wiadomość edytowana przez: mahatma dnia 2005-08-28 17:00:41 ]
  
 
ja mam mk5 i tez temperatura sie trzyma wysoko. W mk6 przez otwór w masce chłodnica dostale powietrza i jest ok. tyle ze w mk5 zderzak skutecznie zamyka dostęp powietrza do chłodnicy. I co z tym zrobić?
  
 
Ja rozwiazalem to tak:


Sorki za rozmiar zdjecia.

[ wiadomość edytowana przez: Viking79 dnia 2005-08-29 02:39:12 ]
  
 
ogólnie silniki forda pracują w wysokich temperaturach wiec przy dynamicznej jeździe, czy w korkach, ma prawo się rozgrzać i jerzeli po włączeniu wentylatora temperatura spada i utrzymuje sie na poziomie n-o w skali "norm" na wskaźniku temp to większego problemu nie ma. Jeżeli śmigło się załącza, to jakis w miare dobry płyn do chlodnicy -podstawa-i jest git (nie woda bo sie gotuje pod 100stopni celcjusza-a wentylator się załącza miedzy 97-102-wiec moze sie zagotowac i dopiero wlaczy sie wentylator).
  
 
Nie chciałbym tu prorokować, ale bombelkowanie płynu cłodniczego jest objawem rozszczelnienia reduktora gazu, ew pękniętej uszczelki pod głowicą. Poprostu gaz poprzez te nieszczelności dostaje się do układu chłodzenia i wypiera ciecz chłodzącą (stąd bombelkowanie), a jęzeli jest pęknięta uszczelka to płyn może wywalić całkowicie (ja tak miałem). Jeżeli mocno czuć gazem jedź do gazmajstra. Pzy okazji ustawi Ci odpowiedni stan mieszanki, co może zaowocować zmniejszeniem temperatury silnika.

Uwaga! Odkręcanie nakrętki od zbiorniczka wyrównawczego przy gorącym silniku grozi poparzeniem.
  
 
Ja tam się nie zam, ale takie bąbelkowanie świadczące o przedmuchach, to sie obserwuje przy zakręconym korku. A przy odkręconym, to cholera wie, co się może dziać?? Na_pewno płyn w układzie chłodniczym do prawidłowej pracy powinien być pod jakimś tam ciśnieniem, ale ja się na tym nie znam...
  
 
witam ponownie !
kupiłem nowy wyłącznik ( na gorąco go wymieniłem)
i nic ..
dalej to samo ..
  
 
troche czasu upłynęło .. nikt nie odpowiada ...
pytanie takie jak dobrać sie do termstatu ??
  
 
Primo - niech ktoś wywali te zdjęcia, bo wkurzają...
Due - jest w poradach fotorelacja z wymiany termostatu
  
 
Cytat:
2005-08-29 21:33:29, le-mar pisze:
troche czasu upłynęło .. nikt nie odpowiada ... pytanie takie jak dobrać sie do termstatu ??



Najciemniej jest pod latarnia LATARNIA
  
 
sirtom, z tymi obrazeniami to sobie chyba wymysliles... po prostu moze wyciec trooche plynu, i oparzyc dlonie i/lub rece... korka to nie wolno odkrecac na pracujacym rozgrzanym silniku .. a wlot powietrza nie blokuje owiewu na chlodnice... wstawienie siatki nic tu nie zmieni ... problemu szukalbym raczej w samym ukladzie chlodzenia.
  
 
1.na 10 razy---9 razy poparzy ci ręce ale jak poparzy ci twarz to już lipa. Zreszto nawet niech ręce poparzy to i tak śwadczy o tym że nie należy odkręcać korka.Kilka osób widziałem z poparzonymi rękoma.