Cytat:
|
HeSk
Wysłany: 2005-08-30 10:19:11
Sadzilem, ze reakcja krokowego na gwaltowna zmiane TPS jest niewielka (kilka %). W normalnych warunkach pozycja silnika powinna byc w miare stala w calym zakresie,a dopiero przy gwaltownej zmiane nastepuje szybki ruch w gore/dol. Wyglada na to, ze silnik wciaz pracuje. W "laboratoryjnych" warunkach (na stole) jest wciaz cieply. Czy to normalny objaw ? |
|
No właśnie ta szybsza reakcja jest po to, żeby zanim jeszcze sonda zareaguje i da sygnał do kompa LPG, krokowy wzbogacił mieszankę (nie muli silnika) i rzeczywiście nie musi być duży skok, potem następuje już reakcja na sygnały z sondy. Silniczek krokowy faktycznie cały czas "wachluje" więc może być ciepły (teoretycznie).
Zastanawia mnie ten powrót krokowego do poz. wyjściowej, to tak jakbyś założył register zamiast krokowego. W sumie to może to i dobre rozwiązanie, bo w przypadku padnięcia lambdy mieszanka może być w miarę poprawna.
Jeszcze parę słów o laboratoryjnych warunkach. Otóż odbiegają one bardzo mocno od rzeczywistych (jazda pod obciążeniem) i przez to nawet regulacja instalki podczas postoju wcale nie musi być optymalna. Najlepiej robić to na hamowni - Croma1 mógłby coś o tym powiedzieć
.