Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2005-09-15 16:47:43 Nie neguję pomysłowości, ale po co kombinować z fiatowskim aparatem jak można mieć oryginalny ładowski aparat ? Rzeczywiście silnik na elektronicznym zapłonie chodzi przyjemniej. Jedna z najbardziej efektywnych i przeróbek jakie mi się trafiło popełnić....polecam ile razy się da o tym napisać. |
mad666max SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi 100 Kielce | 2005-09-15 16:49:15 Tak też uczynię, jak tylko dorwę aparat, jeszcze nie wiem skąd... |
arsen SYMPATYCZNY GOŚĆ PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2005-09-15 16:49:29
napisac bardziej ludzkim jezykiem |
mad666max SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi 100 Kielce | 2005-09-15 16:55:51
Postaram się, ale w ten sposób nie oddam sedna sprawy |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2005-09-15 17:02:49 Max! masz w podpisie , że "będzie" 1300i " a mi się wydaje, że "i" znaczy tyle co injection czyli wtrysk??? Planujesz coś takiego? |
arsen SYMPATYCZNY GOŚĆ PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2005-09-15 17:37:17
|
Pablox SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107'89 -była, ... Gdynia | 2005-09-15 22:00:49 A czy ładowski oryginalny elektroniczny to inaczej ten bezstykowy?
weżcie mi to dokladniej wyjaśnijcie bo juz sie w tym gubie, a tak pozatym to jest dobry pomysl z tym zapłonem |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-09-15 22:15:43 tez z poczatku pomyslalem ze ktos wywaza drzwi otwarte.
ALE chyba nie do doknca -bo owszem elektorniczny zaplon do lady jest - ale wydaje mi sie ze tylko od niwy -czyli do 1300 nie podejdzie- o ile dobrze pamietam to walek aparatu 1300 jest krotszy. Ale z drugiej strony, pewnie lepiej z 2 ladowskich poskladac jeden. No wlasnie Grzegorz2107 - jak to jest ? - przeciez u Ciebie baza jest 1300 , czyli teoretycznie krotki walek apatratu zaplonowego. No chyba ze sa aparaty elektroniki do 1300 a ja o tym nie wiem Zreszta pewnie jak nowe 1300 klepia, to juz zapewne na elektroniku. |
eureka Łada 2103,VW T-2 warszawa | 2005-09-15 22:22:11 A co z cewką.Pamiętam że we fiacie to do elektronicznego zapłonu była inna cewka. |
mad666max SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi 100 Kielce | 2005-09-16 18:39:56 W 1300 aparat ma krótszy wałek niż w 1500 i innych większych, ale na tn problem też jest rada: ja dorobiłem na tokarce taki pierścień żeby podnieść aparat o jakieś 10 mm i aparat od 1500 wlazł do 1300, ale ten elektronik zrobiłem na takim popsutym aparacie z 1300. A co do cewki to jest tak: cewka do tradycyjnego zapłonu z przerywaczem ma rezystancję uzwojenia pierwotnego ok. 3 ohm, zaś cewka do elektronika ma ok. 1 ohm (pomiarów jak wiadomo dokunujemy gdy cewka ma temperaturę otoczenia gdyż im cewka cieplejsza tym rezystancja wieksza, co może wprowadzic w błąd). Uzwojenie pierwotne to tam gdzie te dwie śrubki po jednej i po drugiej stronie wyprowadzenia tego przewodu wysokiego napięcia. Elektroniczny zapłon z cewką tradycyjna chodzi praktycznie tak jak normalny, a zdażały mi się takie przypadki, że gdy cewka sie zagrzała silnik nie zapalał, a iskra przestawała być praktycznie dostrzegalna. |
eureka Łada 2103,VW T-2 warszawa | 2005-09-16 19:19:34 Dzisiaj sprawdziłem.Aparat od nivy=150zł.cewka od samary=50zł oraz moduł od samary=50zł(dotyczy to silnika 1500)Wydaje się że jedyny problem to wiązka przewodów.Mam zamiar to przetestować. |
mad666max SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi 100 Kielce | 2005-09-16 19:30:35
Z tego co wiem to niwa ma blok tej samej wysokości co 1500 (jeśli się mylę to proszę poprawić) róznią się one chyba tylko średnicą tłoków. Coś to drogo wychodzi w sumie.....jedna tylko uwaga: należy zwrócić uwagę żeby aparat miał czujnik taki z jakim współpracuje dany moduł, czyli jak aparat z czujnikiem hall to i moduł który chodzi z hallem, a jak czujnik indukcyjny to i moduł do indukcyjnego żeby nie było później problemów....łatwo to poznać bo z aparatu z indukcyjnym czunikiem wychodzą tylko dwa kable, a z halla trzy. |
eureka Łada 2103,VW T-2 warszawa | 2005-09-16 19:42:25 Czy ja wiem?Drogo? Za nowe elementy.Jeżeli policzyc czas poswięcony na przeróbki i koszty tychze.Ja wolę przy tych kwotach jednak poświęcić czas na rzeczy których nikt za mnie nie zrobi.Naprzykład teraz walcze z wszelkimi objawami rdzy. |
eureka Łada 2103,VW T-2 warszawa | 2005-09-16 19:45:20 A aparat w starszych Nivach różnisiętylko tarczą w środku na której mocowany jest czujnik.Pozostała część aparatu stanowi w katalogu część zamienną do 2107 |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2005-09-16 21:36:50
To oczywiste rozwizanie tego problemu Nic więcej poza wyborem materiału nie ma tu do wymyślenia ... |
mad666max SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi 100 Kielce | 2005-09-16 22:51:58
Nad wyborem materiału też tu nie ma zbytniego myślenia bo to nie pracuje ani konstrukcyjnie, ani cieplnie ani w żaden inny sposób. Ja zrobiłem to z rurki wodnej, tylko zebrałem chyba 1.3 mm z środka (dokładnie nie pamiętam) żeby wlazło to na aparat, założyłem uszczelke i po przejechaniu gdzieś 1500 km nawet grama się nie upociło. |
Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-09-16 22:53:40 Czy modul od DF/Polonez podejdzie do Nivoskiego aparatu?
Nie narzekam coprawda na prace swojego zapłonu, ale myśle o zmianie na electronic. Aha. Jeśli podejdzie, to jaki, bo są chyba 2 (z tego co widze na allegro). Ja miałem w DF aparat indukcyjny. A jaki jest w Nivie ,też indukcyjny? [ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-09-17 10:23:28 ] |