Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
brodex Polonez dobroń | 2003-03-24 17:26:43 Czy wie ktos co trzeba miec do zmiany uszczelki przy kolnierzu walu w tylnym moscie albo gdzie moglbym sie dowiedziec jak ja wymienic? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-03-24 17:39:51 Chodzi Ci zapewne o zimering tylnego mostu...Zatem potrzebujesz klucz 13 celem odkręcenia wału od końcówki kołnierzowej.Następnie potrzebujesz nasadową 30,którą odkręcasz nakretkę.Ściągasz końcówkę i wyciągasz stary zimering.Następnie zakładasz nowy i skręcasz wszystko do kupy.Użyj wyszukiwarki-na forum jest dużo tematów nt.tylnego mostu.Jest to w końcu"specjalność"naszych autek .Do prawidłowego wykonania naprawy przyda się oczywiście jakieś dobre piffko... .Pozdrawiam! |
nitro Essie Mk V Wodzisław Śląski | 2003-03-24 18:15:17 Problem jest z ta nasadowa 30-stka poniewaz jest tam malo miejsca i musialem szlifowac klucz aby tam wlazl.Jak juz sie to udalo to potrzebowalem duzo sily aby popuscic srube (az cale autko chodzilo-jak milo)...powodzenia |
SILAN Kia Carnival Skyline Lubin | 2003-03-24 21:51:28 Ta srube z kołnierzem (cos ala przednia piasta) musisz wziac "udarem" czyli blokujesz koła na recznym i 1 biegu , zakładasz klucz , zakładasz przedłuzke (jakas dłuzsza rurka) napinasz go i walisz młotkiem (tylko uwaga na paluszki )
odkrecasz . Przykrecanie to wsio od tyłu Pozdrawiam Siln |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-04-08 21:19:02 Jeśli chodzi o tę śrubę w pochwie mostu to chyba 24 jeśli się nie mylę. jest ona zabezpieczona, ale nie powinna być mocno sciśnięta |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-04-09 12:21:32 Ja to odkręcałem tak:
Samochód na luzie, założona przedłużka z kanału i przepychamy energicznie samochód. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Mariuniu fso 1500 Nysa | 2007-04-09 13:11:02 a w która strone pchac auto?? moze ten sposób cos da bo moze sie uda? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-04-09 13:16:06 Nie pamiętam. Gwint jest normalny prawoskrętny. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-04-09 13:26:00 Do tego przydaje się druga osoba trzymająca nogę na hamulcu. - Pewnie jakiś "świetny mechanik" dokręcił za mocno nakrętkę i dlatego nie możesz jej ruszyć. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-04-09 14:16:01 A jakie Ty masz klucze? Może problem tkwi w ich jakości? Mnie taką nakrętkę mechanik odkręcił w minutkę, dwie. |
janusek częstochowa | 2007-04-10 21:37:12 Ta nakrętka jest dokręcona z taką siłą jaką trzeba . Nikt jej nie dokręcał zbyt silnie . Twój problem jest zwązany z lichą jakością narzędzi , których używasz . Wymiana tulejki (baryłki) jest raczej konieczna . Stara jest sprasowana i powtórne jej użycie może spowodować zakleszczenie łożysk . Użycie nowej wymaga ustalenia luzu poprzez odpowiednie dokręcenie tej nakrętki .Jeśli masz objekcje zleć tą naprawe w warsztacie . Jeszcze jedna uwaga , niekiedy sama wymiana uszczelniacza nie rozwiąże problemu . Trzeba zobaczyć czy piasta nie jest do wymiany (wytarta przez uszczelniacz ) Pozdrawiam. |