Wolne Obroty w 1.4 z96r (MK7)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam pytanko czy to silniczek krokowy czy moze coś innego. Ostatnio mi zakładali gaz. Teraz czasem czy to na benzynie czy na gazie jak przygazooje i puszcze gaz, wtedy obroty mi spadają do ok 400obr/min po czym rosną do normalnych przez jakieś 15 sekund. Troche to wnerwiające bo zdarzyło mi sie ze auto mi 2 razy zgasło.
Pomyslałem moze przeczyścić krokowca, bo co moze być innego? wszystkie węże od powietrza całe, niepopękane.
  
 
ten problem nie dotyczy tylko monowtryskoow. mam to samo z tym ze w zasadzie nauczylem sie z tym jezdzic. przede wszystkim sprawdz czy masz podlaczony czujnik predkosci i czy jest on sprawny. od niego zaleza posrednio obroty przy dojezdzie do skrzyzowania. jak samochood sie porusza i jest wysprzeglony sterownik powinien podtrzymac obroty troche ponad 1000RPM po czym po zatrzymaniu ustawic je w okolicach 850RPM
  
 
tak tylko ze to sie dzieje nawet gdy auto stoi w miejscu. Nawet w miejscu przygazóweczka i dzieje sie tak jak napisałem wczesniej... dodam jeszcze ze tak sie dzieje czasami ( dośc często 6 na 10 razy)
  
 
przede wszystkim musisz zczytac kody bledu jakie pokazuje sterwnik zeby wiedziec gdzie szukac. jest na forum poszukaj jak to sie robi i zroob pod warunkiem ze masz starsze auto niz '96
  
 
Kurcze pióro, motyla noga... pozczytywałem kody błędów i wyszło następująco:
3 błyski przerwa, 1 błysk przrewa, 3 błyski - czyżby kody 33; 10; 33?
Wygląda na to że to czujnik temp. cieczy chłodzącej ten co podaje sygnał do kompa. I to by nawet sie zgadzało bo zauważyłem ze problem zaczyna sie kiedy auto sie rozgrzeje. Kiedy jest zimne wszystko jest oka, no moze prawie bo obroty sa podwyrzszone tak do 1100 obr/min na biegu jałowym. No i zaczął miwciągac troche więcej gazu a paliwa to wyszło srednio 9L do 10L.
Musze jakos sprawdzić ten czujnik bo nowy kosztooje 100zł a zamienników brak :-/ a nie chce kupowac niepotrzebnie.
Pozdrawiam PSYQ

ps. Moze sie myle z tymi kodami ale robiłem wszystko jak napisane opisie do zczytywania kodów.
  
 
UPSsss małe sprostowanie co do
Cytat:
3 błyski przerwa, 1 błysk przrewa, 3 błyski - czyżby kody 33; 10; 33?


powinno być 3 błyski, przerwa 3 błyski, dłuższa przerwa, 1 błysk , dłuższa przrewa, 3 błyski, przerwa 3 błyski - czyżby kody 33; 10; 33?

  
 
No ciekawe czy ktoś podpowie co to oznacza. Ja u siebie też miałem taką sekwencję.
  
 
33 to oznacza napewno czujnik temperatury cieczy chłodzącej- ten co daje sygnał do kompa.
a 10 to nie wiem.
  
 
ja sie podczepie pod temat i poprosze kogos by napisal mi na priv jak sprawdzic bledy w esim mk7 1.8 16v ... wiem ze dioda opornik .... ale co dalej
  
 
też mam MKVII 1.4 z '96 i mam ten sam problem przy rozgrzanym silniku ale nie zczytywałem kodów bo jakoś nie mogę się do tego zabrać. Podejrzewałem krokowca ale może to być też czujnik temperatury z tego co na forum kiedys czytałem.
  
 
Też na początku myślałem że to krokowy, wyjąłem wyczyciłem i nic nie pomogło. Potem poczytałem i mówie czujnik prędkości pojazdu.. kupiłem nowy na allegro wymieniłem i jest to samo. Mówie zczytam błędy... no i zabrałem sie do tego i wyszło mi że to ten czujnik... i jest to bardzo prawdopodobne... bo dzieją sie cyrki jak mam rozgrzane auto... ale ale dzis zauważyłem że gdy jest rozgrzane ne max ( jazda w mieście w korkach) jest oki.
  
 
No to u mnie różnie jest ale jak sie rozgrzeje to robi cyrki dzisiaj na śląsku mi wykręcił parę razy numer taki ze gasł a po odpaleniu chodził dopóki nie tyknąłem gazu
  
 
u mnie w 1.4 monowtrysk 92 rok dzieje sie dokladnie to samo, jak jest zimny to wszystko okey do poki sie nagrzeje...dojezdzajac do skrzyzowania wciskam sprzeglo obroty 400, zatrzymuje sie podnosza sie na 900 i dwa razy pulsacyjnie spadaja ponizej 400 i gasnie, czesto gasnie przy malych predkosciach dojezdzajac do skrzyzowania przy wcisnietym sprzegle lub na postoju, dodam ze nie mialem problemu z wiekszymi obrotami, dzieje sie tylko to jak sie nagrzeje silnik, jak jest juz nagrzany do wlaczenia wentylatora dzieje sie to rzadziej.... Jesli z was ktos wymienil czujnik temperatury do komputera niech napisze czy pomoglo. komputer nie pokazuje mi zadnych bledow.
  
 
To musi być ten czujnik... dzisiaj wezme wyjme go i posprawdzam opornośc przy różnych temp.

  
 
czujnik sprawdzalem w roznych temperaturach silnika... im wieksza temperatura tym mniejsza opornosc... wiec chyba dziala.jak byl zimny ok. kilku stopni powyzej zera mial ok. 30 kohm, jak sie troche nagrzal silnik bylo kilkanascie kohm, pozniej juz tylko 7 kohm... wiec nie wiem czy dobry czy zly. silnik dalej gasnie jak sie nagrzeje
  
 
Ja szczerze mówiąc nie wiem gdzie dokładnie jest ten czujnik. Tam koło kolektora dolotowego po prawej stronie jest kilka jakichś czujników: jeden wkręconu pionowo, drugi poziomo na takiej gumie jakiejś... pozatym za bardzo nie mozna sie do nich dobrac.
  
 
Mam to samo co wy. Kurde nie mogę sie dobrać do krokowca, bo jest sczepiony jakimiś nitami, czy ja mam go rozwiercić?
  
 
księże proboszczu nie radziłbym ponieważ to mógłby być ostatni widok tego krokowca
  
 
Miałem podobne cuda, walczyłem 2 m-ce z Krokowym ale to nie było to - poradzili mi wymianę zaworu odpowietrzającego skrzynkę korbową 90pln i z głowy.
  
 
I moj MKVII 1.6 cierpi na podobna przypadlosc, gaz - puszczenie gazu i prawie gasnie lub gasnie po czym wchodzi na odpowiednie obroty, juz dzisiaj bylem u mechanika z tym problemem i jak na razie nic, dodatkowo gdy prawie gaznie slychac odglos jakby zasysania powietrza lub cos w tym stylu, takie sykniecie. Ktos wczesniej pisal ze podobny problem w jego przypadku powodowala dziura na wezu wtornego obiegu spalin? Cos takiego jest ew. gdzie?
czy ktos ma jakies informacje na temat krokowca w tym aucie? w ksiazce nic o nim nie ma.

[ wiadomość edytowana przez: Tonny_ dnia 2006-02-14 22:44:32 ]