Bmw 525i ,nowe pierscienie i olej dalej ubywa!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc wymienilem pierscionki ,cylindry tez wporządku a nadal mi ubywa olej !!!!! Co to moze byc .?????


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-11-16 12:44:49 ]
  
 
Po pierwsze mało precyzyjnie piszesz! ile togo oleju etc..

Po drugie zakładasz 3 posty a mogłes w jednym spytac! Było by to z pożytkiem dla Cibie

Po trzecie BMW ma to do siebie ze bierze olej (przewidziane przez producenta)i to w dosć znaczących ilosciach

pzdr
  
 
A patrzyłeś czy nigdzie nie ma wycieku? Kolega miał tak w Bravie, że olej uciekał mu a plamy pod autem nie było (po prostu jakoś olej kapał na gorące i się wypalał pod autem)...
  
 
Cytat:
A patrzyłeś czy nigdzie nie ma wycieku? Kolega miał tak w Bravie, że olej uciekał mu a plamy pod autem nie było (po prostu jakoś olej kapał na gorące i się wypalał pod autem)...


Sa spotykane takie przypadki ale wtedy czuc spalenizne oleju.Mialem tak w fiescie i idzie wyczaic ze jest cos nie tak.Mibhell mial racje .Sprecyzuj dokladnie ile ci bieze oleju np.na 1000km.Jezeli ci bierze olej moga to byc uszczelniacze skoro wymieniles pierscienie.Mugl bys je terz wymienic.Wyciekow nie bedzie bo olej bedzie sie spalal razem z mieszanka.
  
 
Bo konslutacjach z wieloma osobami zajmującymi sie BMW w tym z Niemcem, który serwisuje swoją bunie w niemcowie wiem, że silniki te lubią brac olej szczególnie przy agresywnym sposobie jazdy i nie piszcie że nie jest to normalne bo jest nawet w auto świecie to potwierdzali.
  
 
oooooooo przepraszam bardzo niezgodze sie z tym że branie oleju to norma dotychczas miałem dwie sztuki oprucz obecnej i w żadnej od wymiany do wymiany nie bylo dolewania oleju
  
 
Cytat:
2005-11-16 12:28:23, waldi98 pisze:
czesc wymienilem pierscionki ,cylindry tez wporządku a nadal mi ubywa olej !!!!! Co to moze byc .????? [ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-11-16 12:44:49 ]


A głowicę naprawiałeś?Uszczelniacze są nowe?Tłoki nie zużyte?Więc reasumując,nie wystarczy wymienić tylko pierścienie-to tylko półśrodek niestety!
  
 
Cytat:
2005-11-16 19:59:53, hz10 pisze:
oooooooo przepraszam bardzo niezgodze sie z tym że branie oleju to norma dotychczas miałem dwie sztuki oprucz obecnej i w żadnej od wymiany do wymiany nie bylo dolewania oleju


W silnikach benzynowych jest to normą nie spotkałem jeszcze e-34 z motorem 2,0 2,5 12V 2,0 2,5 24V które nie łykałoby oleju, ciekawe jest to,że nie kopci itd, ale nawet w książce obsługi zaznaczają, że olej tak jak paliwo ulega procesowy zużywania przez silnik jest nawet zaznaczone aby dolewać dopiero kiedy komp zawoła,że oleju jest mało
  
 
Cytat:
2005-11-16 21:41:12, kornat pisze:
W silnikach benzynowych jest to normą nie spotkałem jeszcze e-34 z motorem 2,0 2,5 12V 2,0 2,5 24V




ja spotkalem, kolegi e34 520 m50. silnik z przebiegiem sporo ponad 200tkm...


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-16 22:36:37 ]
  
 
Cytat:
Wysłano: 2005-11-16 13:09:00
--------------------------------------------------------------------------------
525i

uszczelniacze tez wymienilem,panewki tez, bieze ok 1l na ok 1000km


Waldi pisze.A co do oleju zgodze sie karzde auto bierze ale nie taka ilosc.Ja w swojej E30 zaraz bede wymienial olej i przez ten czas nie dolalem ani kropli a zrobilem ponad 10tys km.Troszke go ubylo ale bez przesady mimo ze mam 250tys przejechane.
  
 
Instrukcja mówi, że maksymalne zużycie oleju 0,15 l na 100 km. Fakt, że to dużo, ale nie oznacza to, że to norma. Jest to wartość maksymalna. Jeśli silnik zużywa więcej, to kwalifikuje się do remontu.

Potwierdzam wypowiedź hz10, że w większości BWM, nawet z dużym przebiegiem, nie ma potrzeby uzupełniania oleju pomiędzy wymianami.
  
 
0.15l na 100km Wydaje mi sie 0.10l na 100km oleju to nie dopuszczalne.Moze co s ci sie pomylilo moze chodzilo o 0.15 na 1000km wtedy bym sie zgodzil.Przeciez wtedy co 2000tysiaki dolewasz 3l.To nie dwusow
  
 
Pisałem na poczatku ze BMW spala duzo ..oleju
Duzo to znaczy własnie 1.5dm3/1000km tyle maksymalnie moze wynosic zuzycie oleju!
Osobiscie bałbym sie jak by mi tyle oleju brał ale nie ukrywazm ze od wymiany do wymiany widze ze mi ubywa;( nawet musiałem l ostatnio kupic na dolewki Ale pewnie gaz sie do tego dodatkowo przyczynia..
Wiec jesli komus bierze 1dm3/1000km to o zgrozo to jest jeszcze norma))


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-11-17 12:43:01 ]
  
 
Naszczescie ja niemam tego problemu .Zalalem max.a po ponad 10000tys.km wskazuje mi na bagneci troche wiecej jak polowe stanu.To chyba dobrze?
  
 
NIe no to ja tez tak mam z tym ze ja nigdy max nie leje tylko 1/2 wiec mamy tak samo
  
 
Cytat:
Duzo to znaczy własnie 1.5dm3/1000km tyle maksymalnie moze wynosic zuzycie oleju!



Panowie, nie przesadzajmy!!!

Kiedy miałem 325 M20 po remoncie silnika nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany. Wychodzi zużycie 0,05/1000km

Obecnie w iS silnik brał w zależność od jazdy od 0,5 do 1 litra/1000km. Więc, krótko myśląc robię właśnie remont. I tak: plastikowe uszczelniacze, pierścienie zużyte. Dziwne jest, że samochód nigdy nie zakopcił (może nie widziałem). Więc na chłopski rozum 1,5 dm3/1000km to silnik złom.

A co do danych wg książek. Podawane tam ilości "brania oleju" są chyba tylko po to by ludzie nie zgłaszali ciągle silników do napraw bo mu silnik bierze np. 0,1/1000km. (oczywiście napraw w ramach gwarancji) - ale to tylko moja teoria.
  
 
Cytat:
2005-11-17 19:48:41, lukasz_xyz pisze:
A co do danych wg książek. Podawane tam ilości "brania oleju" są chyba tylko po to by ludzie nie zgłaszali ciągle silników do napraw bo mu silnik bierze np. 0,1/1000km. (oczywiście napraw w ramach gwarancji) - ale to tylko moja teoria.

święta prwda w golfie 3 tdi norma spalania oleju to 1 litr na 1000km po to żeby nie było napraw gwarancyjnych
  
 
Ale idąc tym tropem skoro nie ma napraw to i nie ma kłopotu.

Czyli wszystko jest w normie.

Jak by mi auto brało 1dm3/1000km to bym sie tym zaczął przejmmowac ale jesli bierze tak jak napisałem na 10000km to chyba nie ma cos sie stresowac..
  
 
A ja się stresuje bo wyszło mi ok 1,2 - 1,3 l/1000km
I nie uważam aby byla to norma.
Wymiano oleju przypada przeważnie co 10000 - 20000km
A w moim przypadku po jakiś 5000km obróciły by się panewki

Pozdrawiam
  
 
To stresowanie było odnosnie mojego przypadku gdzies tam wyzej pisałem ile mi bierze...i tak jak napisałem twój przypadek kwalifikuje sie do niepokoju....
pzdr