Układ chłodzenia...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Mam taki problemik, że kiedy robi sie chłodniej, to wskaźnik temperatury nie wychodzi ponad niebieskie pole (sporadycznie dobije do pierwszej kreski na czarnym polu), silnik jest więc niedogrzany a co za tym idzie, jak przyjdą mrozy nie będę mial ciepła wewnątrz. Wiem już z innych postów że podobnie zachowuje się auto z uszkodzonym termostatem. Termostat już zakupiłem wg wskazówek podanych na forum (firmy VERNETE kosztował 32 zł). Mam nadzieje, że dobrze zrobiłem???? Chce przy okazji zmienić płyn w chłodnicy na Castrol Antifreeze NF (ok. 65 PLN z 4 litry - jesli kogoś to interesuje, koncentrat , dolewa sie do tego 3 litry wody destylowanej). Do czego zmierzam...Otóz poprzedni właściciel zalał układ płynem Petrygo :-/ . Czy nic sie nie stanie jak teraz zmienie ten płyn?? Chodzi mi o to ze czasami środki chemiczne działaja tak, że ten nowy płyn może spowodować odpadanie osadu powstałego gdzieś w instalacji chłodzącej. A to może spowodować z kolei dalsze przykre w skutkach konsekwencje, czy może lepiej pozstać przy tym pieprzonym Petrygo??
I jeszcze jedno pytanko, czy jak dobiorę się do termostatu to czy przypadkiem nie będe musiał uwazać na pompke wodną?? Z tego co widzialem na zdjęciu http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HB51&mospid=47370&hg=11&fg=35 wygląda na to ze zdejmując ową obudowe moge naruszyć w jakis sposób pompe...chyba że sie myle, pytam bo nie chcialbym czegoś spieprzyć.
I jeszcze jedna rzecz, przyglądałem sie tej obudowie i nie wiem czy dobrzse widzialem ale chyba będe musiał zdjąc tę plastikowa pokrywe klawiatury z silnika, czy to prawda czy jest na to jakiś inny sposób??
Z góry dzieki za pomoc
pozdro
Seba
  
 
VERNETE? a co to takiego? ja tam bym stawiał na wahlera ale co kraj to obyczaj

A co z petrygo jest nie tak bo tesz ni8e wiem? przeanalizuj skład tego castrola i tez pewnie znajdziesz podobne substancje moze troche uszlachetnione itak wszystko na glikolu

O pompe tez sie nie martw ona jest solidnie na 4 srubach zamocowana

BTW czy kazdy uzytkowniuk BMW przynajmniej raz za swojej kadencjie wymienia termostat w BMW
  
 
ze dwa dni temu tez wymieniłem termostat!! ciężko sie go troche wymienia, ale jest to do zrobienia. kupiłem nowy za około 45zł nie wiem jakiej firmy, ale teraz wskazówka stoii idealnie na środku czy jade czy stoje czy obojętnie co. powodzenia.
  
 
acha i zalałem chłodnicę płynem shell takim o którym mowa. wszystko jest ok!!!
  
 
Jesli chcesz cos dopisac to edytuj post a nie pisz drugiego bo sie przez to watek robi niepotrzebnie długi...
Klawisz edycji po prawej stronie na dole ramki
pzdr
  
 
Ja niedawno mialem taki sam problem, to byla wina termostatu.
Wymienilem takze plyn na koncentrat glikolu. Zawsze jak beda jakies ubytki w trasie, a nie bedzie co zrobic, moge dodac wody, a pozniej znowu koncentrat glikolu
  
 
Płyn chłodniczy Castrol Antifreeze NF, to jeden z lepszych płynów na rynku, jak najbardziej odpowiedni do BMW. Należy pamiętać, że nawet taki płyn trzeba wymieniać co 2 lata.

Co do obaw o rozpuszczenie osadów - skoro i tak trzeba wymieniać płyn, to wlanie jakiegokolwiek nowego płynu spowoduje rozpuszczenie części osadów, a wlanie Castrol Antifreeze NF jest i tak znacznie lepszym rozwiązaniem, niż Petrygo.
  
 
Witam!!
Mam jeszcze jedno pytanko. Przymierzałem się do wymiany tego termostatu, ale jest jeden szczegół jak widać tutaj dwie śruby są od góry a od dołu są jeszcze dwie. jak je odkręcić, żeby nic nie uszkodzic?? Prosze o porade kogoś kto to już robił. Od dołu w E34 M50 jest dość trudny dostęp ze względu na cooler do chłodnicy.
Kolejny problem to uszczelki ( na w/w rysunku o numerach 8 i 7). Nie moge ich nigdzie dostać. W sklepach twierdzą że takowe posiadają tylko ASO BMW. Czy to prawda że moge je kupic tylko w ASO?? Ciekawe ile za to kasują w ASO :-/?? A może jest jakiś sposób żeby wymieniając termostat, nie wymieniać tych uszczeleke, tylko dac te stare?? Choc powiem szczerze, mam przeczucie ze te stare sie nei sprawdzą
A co do płynu to nabyłem jednak płyn Mobil Antifreeze, ma takei same parametry i znalazlem miejsce nie daleko gdzie za litr liczą sobie ok 14 PLN. Co prawda konfekcjonowany na miejscu ale ździebko taniej.
pozdro
  
 
wymieniałem termostat 4 razy i za każdy razem zajeło mi to ok45min(nie licząc odpowietrzania). to tylko wygląda tak strasznie. plastików nie musisz ruszać. odkręć dolny przewód od chłodnicy żeby zeszła woda, następnie pdkęć opaski z korpusu aluminiowego i zdejmij rury. będziesz potrzebował kluczy;13-płaski-oczkowy, 10nasadowej na grzechotce z krutką przedłużką(używałem nażędzi najtańszych z marketu"toya") i 10 płasko-oczkowa. górne śrubki odkręcisz bezproblemu, do dolnych będziesz musiał się pogimnastykować pomiedzy łopatkami wentylatora. pompy nawet niedotykaj, paska wielorowkowego(klinowego) też nie. zamiast uszczelki użyłem cieńkiej warstwy silikonu (na czystą powieżchnie), ale nie przesadzaj z nim. termostat będziesz musiał lekko puknąć żeby wypadł, wyleje się wtedy reszta starego płynu. przed złożeniem wyczyść dokładnie otworek pomiędzy komorami w kolanku(ok. 1 mm).
TERAZ ZŁA WIADOMOŚĆ- termostat firmy vernete jest dobrym i sprawdzonym zamiennikiem, ale nie nadaje się do silnika m50. oddaj go i kup wahler-a. najlepiej o temp.92st. to właśnie przez niego wymieniałem dobre termostaty na dobre, aż w końcu założyłem używany ze szrotu (ktury dostałem za darmo) i moje problemy się skończyły.
poszperaj na forum, bo jeszcze w tym tygodniu opisywałem w poście ten problem.
na koniec dodam, żebyś nie skręcał opasek bez wyczucia, bo ja poprzecinałem nimi rury wodne. przed złożeniem oczyść wszystko z osadu.
POWODZENIA.
  
 
Cytat:
2005-11-18 19:55:07, Sebastian1980 pisze:
A co do płynu to nabyłem jednak płyn Mobil Antifreeze, ma takei same parametry i znalazlem miejsce nie daleko gdzie za litr liczą sobie ok 14 PLN. Co prawda konfekcjonowany na miejscu ale ździebko taniej



No to nie zrobiłeś dobrego zakupu
Ten płyn nie nadaje się do BMW.
Jeśli zdecydowałeś się na markę Mobil (chyba tylko z powodu miejsca zakupu), to oddaj ten płyn i kup Mobil Antifreeze Extra.
  
 
Cytat:
2005-11-18 20:49:06, zyggy pisze:
No to nie zrobiłeś dobrego zakupu Ten płyn nie nadaje się do BMW. Jeśli zdecydowałeś się na markę Mobil (chyba tylko z powodu miejsca zakupu), to oddaj ten płyn i kup Mobil Antifreeze Extra.




a co powiesz o tym plynie? nadaje sie do bmw?

Cytat:
K2 - K2 KULER KONCENTRAT 5l- 100% koncentrat płynu do chłodnic
Płyn do chłodnic do rozcieńczania z wodą. Z 5 litrów koncentratu uzyskuje się 10 litrów gotowego płynu do -37°C.

KULER to nowoczesny, a zarazem uniwersalny płyn do chłodnic, cechujący się bardzo wysokimi parametrami użytkowymi. Doskonale chroni nie tylko przed korozją, ale także przed przedwczesnym zużyciem spowodowanym zatykaniem się kanałów chłodnicy i zjawiskiem kawitacji. Dzięki specjalnej recepturze zimą chroni przed zamarzaniem, a latem przed przegrzewaniem. Nie niszczy gumy, tworzyw sztucznych i uszczelnień. Jest bardziej przyjazny dla środowiska od płynów starej generacji, bo nie zawiera azotynów, amin i fosforanów.
KULER jest mieszalny z innymi płynami chłodniczymi na bazie glikolu monoetylowego.
KULER spełnia rygorystyczne normy amerykańskie ASTM D 3306 oraz ASTM D 2570. Najwyższa
jakość płynu została potwierdzona badaniami Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie
i nadaniem certyfikatu B.
ZAWARTOŚĆ: Glikol monoetylenowy, zestaw środków smarnych, dodatki antykorozyjne, Bitrex.






??


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-18 20:57:29 ]
  
 
Cytat:
2005-11-18 20:55:51, tolo84 pisze:
a co powiesz o tym plynie? nadaje sie do bmw?



Z opisu wynika, że tak. Nie zawiera azotynów, amin i fosforanów.
Jest to płyn importowany, nie wiadomo skąd.
Jeśli jesteś zainteresowany polskim płynem chłodniczym odpowiednim do BMW, to jest to Lotos Extra Plus, produkowany na bazie komponentów BASF.
  
 
Cytat:
2005-11-18 21:10:57, zyggy pisze:
Z opisu wynika, że tak. Nie zawiera azotynów, amin i fosforanów. Jest to płyn importowany, nie wiadomo skąd. Jeśli jesteś zainteresowany polskim płynem chłodniczym odpowiednim do BMW, to jest to Lotos Extra Plus, produkowany na bazie komponentów BASF.




w sumie to nie jestem bo w zeszlym roku wlalem ten kuler jakis i chcialem sie upewnic czy nie popelnilem bledu ;]
  
 
Cytat:
2005-11-18 21:11:56, tolo84 pisze:
w sumie to nie jestem bo w zeszlym roku wlalem ten kuler jakis i chcialem sie upewnic czy nie popelnilem bledu ;]



Pewności mieć nie możesz, bo nie wiadomo, czy od zeszłego roku nie zmieniła się specyfikacja tego produktu. W zeszłym roku pod tą samą nazwą mogł być sprzedawany zupełnie inny produkt.
  
 
Cytat:
2005-11-18 21:17:06, zyggy pisze:
Pewności mieć nie możesz, bo nie wiadomo, czy od zeszłego roku nie zmieniła się specyfikacja tego produktu. W zeszłym roku pod tą samą nazwą mogł być sprzedawany zupełnie inny produkt.




mam opakowanie z resztka tego koncentratu co kupowalem w zeszlym roku, moze sie z niego dowiem czy cos sie zmienilo.
  
 
Co do płynu oglądałem specyfikacje, i jest w niej mowa przede wszystkim o BMW. Więc jak to ejst ??
A co z tym termostatem jest nie tak ?? W jednym z postów był wymieniany wlasnie ten i to wlasnie do mojego silnika...nic juz tego nie kumam .. a na jutro planowalem sobie robote...
buuu
Poprawka ten płyn to Mobil ANTI FREEZE EXTRA..więc płyn jest okej, tylko ten termostat



[ wiadomość edytowana przez: Sebastian1980 dnia 2005-11-18 21:31:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: Sebastian1980 dnia 2005-11-18 21:32:49 ]
  
 
Cytat:
2005-11-18 21:28:06, Sebastian1980 pisze:
. Więc jak to ejst ?? A co z tym termostatem jest nie tak ?? W jednym z postów był wymieniany wlasnie ten i to wlasnie do mojego silnika...nic juz tego nie kumam .. a na jutro planowalem sobie robote...


moje problemy z vernete
  
 
Faktycznie pisze na nim 80C...ożesz. Z tego wynika ze mam kupic jakiś na 92C, jesli dobrze kombinuje po przeczytaniu tego linka. No nic w takim razie jutro jade zwrocić to badziewie. Moze wskaże mi ktoś jakiej firmy termostat mam zakupić?? I jaki może być jego koszt??
Dzieki
Okej zalapalem vahler...92C...musialem zejść niżej i ejszcze raz przeczytac jednego posta...
wie ktoś ile to kosztuje ten vahler??


[ wiadomość edytowana przez: Sebastian1980 dnia 2005-11-18 21:57:19 ]
  
 
Ja do M40 dałem nie wiecej niz 50zł nie pamietam dokładnie...

A co do tego płynu? Jesli zalewam jakims tam budget-em np. najzwyczajniejszym płynie na glikolu to jakie moga byc tego skutki uboczne? Od pół roku jezdze i nic sie złego nie dzieje
  
 
JA za wahlera dalem przed chwila 75 zlotych, faktycznie temperatura otwarcia to 92 st.C....teraz ide sie pobawić w wymiane.