Zółta kontrolka "check"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Zapala mi się coraz częściej żółta kontrolka "check". (1.5DOHC,16V)
Próbowałem też tankować gaz na innych stacjach niż zwykle ale to nie spowodowało zmiany na lepsze.
Macie jakieś patenty na to...co to może być?

a może od razu walić do jakiegoś speca od komputera?....zna ktoś takowego z Łodzi albo okolic.

PS: Tommi .. a gdzie Ty wstawiasz swój wózek?

pzdr.
  
 
no prosze..prooosze..uzywac archiwum jesli pali ci sie check tylko na lpg to nie ma strachu..mozna podregulowac instalke ale bez przesady
  
 
A jak na benzynie,jaka jest temperatura silnika,czy nie traci na mocy,ciśnienie oleju w porzadku?,kiedy wymieniono olej,na jaki,wolne obroty trzma w okolicah 900?.Coś bliżej z nienormalnych objawów --bo wskazuje to niepokojące zjawisko wynikające z pracy silnika lub któregoś z zepołów silnika.
  
 
Cytat:
2005-11-25 20:48:13, Rysiek2 pisze:
A jak na benzynie,jaka jest temperatura silnika,czy nie traci na mocy,ciśnienie oleju w porzadku?,kiedy wymieniono olej,na jaki,wolne obroty trzma w okolicah 900?.Coś bliżej z nienormalnych objawów --bo wskazuje to niepokojące zjawisko wynikające z pracy silnika lub któregoś z zepołów silnika.


Na benzie też się zaświeca.
Obroty trzyma 800-900 elegancko. Temp zupełnie w normie. Olej wymieniłem 3 tygodnie temu MIDLAND 15W40 (z resztą zawsze wymieniam najpóźniej co 10tyś - regularnie). Na mocy nie traci... zachowuje się bardzo, bardzo normalnie. Zapala się check na ok 5 minut czasem na ok 10 i znika. Co więcej moge powiedzieć...
aha kiedyś już tak miałem i po parunastu dniach "zjawisko" zanikło aż do teraz.

[ wiadomość edytowana przez: jachito dnia 2005-11-25 21:49:59 ]
  
 
Spróbuj zresetować komputer -sposoby znajdziesz w Wyszukiwarce.Najczęściej pomaga odłączenie akumulatora na kilkanaście minut.
  
 
Cytat:
2005-11-25 21:49:16, jachito pisze:
Na benzie też się zaświeca. Obroty trzyma 800-900 elegancko. Temp zupełnie w normie. Olej wymieniłem 3 tygodnie temu MIDLAND 15W40 (z resztą zawsze wymieniam najpóźniej co 10tyś - regularnie). Na mocy nie traci... zachowuje się bardzo, bardzo normalnie. Zapala się check na ok 5 minut czasem na ok 10 i znika. Co więcej moge powiedzieć... aha kiedyś już tak miałem i po parunastu dniach "zjawisko" zanikło aż do teraz. [ wiadomość edytowana przez: jachito dnia 2005-11-25 21:49:59 ]


Hmm z tego co widzę to ja mam dobrze instalkę wyregulowaną, bo checkświeci tylko gdy coś jest nie teges. Gdy miałem identyczne objawy jak Ty to pomogła wymiana filtra powietrza.
  
 
Moim zdaniem niezależnie od rodzaju paliwa nigdy nie powinna palić sie ta żarówka.Sugeruje ona że któryś z założonych i zawartych parametrów silnika jest przekroczony lub któryś z czyjników uległ uszkodzeniu,ma przerwę -nie działa.
  
 
Po pierwsze jak sie zapalala to komputer cos wykrył. Trzeba odczytac co to. Mi kiedys na benzynie tez sie zapalala i nikt nie umial mi pomoc i co sie okazalo? Wine ponosila pompa paliwa, ktora zalatwilem przez skapstwo po zalozeniu gazu, jezdzilem caly czas na rezerwie i sie przypalila ale niby bylo ok czasami tylko lekko sie zadlawil na benzynie a kontrolka sie zapalala co jakis czas. Jak potrzeba to podjedz do mnie to sprobuje ci pomoc (odczytamy kod bledu i pomyslimy)
  
 
Cytat:
2005-11-25 22:53:51, Rysiek2 pisze:
Moim zdaniem niezależnie od rodzaju paliwa nigdy nie powinna palić sie ta żarówka.




Check nie ma prawa się zapalać jeżeli jest wszystko oki. Qbaj, sorka, ale stwierdzenie "że jak na gazie się zaświeca to wszystko oki i jest to normalne" nie jest prawidłowe.
Ani w Wisienku, ani w Żabie się nigdy nie zapala
Kwestia prawidłowego i fachowego zestrojenia instalki
  
 
Cytat:
2005-11-26 19:56:56, DeeJay pisze:
Check nie ma prawa się zapalać jeżeli jest wszystko oki. Qbaj, sorka, ale stwierdzenie "że jak na gazie się zaświeca to wszystko oki i jest to normalne" nie jest prawidłowe. Ani w Wisienku, ani w Żabie się nigdy nie zapala Kwestia prawidłowego i fachowego zestrojenia instalki



Zależy jaką ma się instalkę. Ja mam II generacji czyli bez żadnej elektroniki sterującej poza przełączaniem Pb-gas. Na takich ma prawo zaświecać sie check przy jeździe na gazie ale u mnie sie nie zaświeca wszystko jest ok.
  
 
Na pewno masz elektroniczny sterownik.Popatrz dobrze.
  
 
Dzięki Panowie za porady. Jak się troche obrobię ze służbowymi sprawami to zacznę chyba od sprawdzenia kodu błędów...dam znać co było.
  
 
ja mam II gen i nic mi nie swieci...
  
 
Cytat:
2005-11-26 19:56:56, DeeJay pisze:
Check nie ma prawa się zapalać jeżeli jest wszystko oki. Qbaj, sorka, ale stwierdzenie "że jak na gazie się zaświeca to wszystko oki i jest to normalne" nie jest prawidłowe. Ani w Wisienku, ani w Żabie się nigdy nie zapala Kwestia prawidłowego i fachowego zestrojenia instalki



DeeJay..no cytuj mnie chociaz rzetelnie nie powiedzialem ze wszystko jest oki i normalne..i wielokrotnie w roznego rodzaju topicach poruszajacych ten temat wypowiadalem sie ze jesli instalka jest dobrze wyregulowana to check nie powinien sie palic powiedzialem tylko ze nie ma strachu..ze nie widze specjalnie zadnych negatywnych konsekwencji po za zepsutym samopoczuciem kierowcy check pali sie zwykle przez 32 czyli zdajsie egr..no i co? no nie powinien..ale..sie pali..nie jest to prawidlowe ale nie widze powodu do katastrofy i taka jest wykladnia mojej wypowiedzi ktora prosze odnotowac
  
 
Cytat:
2005-11-26 22:16:39, Rysiek2 pisze:
Na pewno masz elektroniczny sterownik.Popatrz dobrze.



Jest tylko modul przełączający benzyna - gaz + uklad odcinający pracę wtryskow i tzw. emulator pracy wtryskiwaczy. Nie mam jednostki sterującym silnikiem krokowym bo takwego silniczka nie mam. Jest zwykła regulacja ręczna ze śrubą. I bardzo się z tego ciesze, bo reguluję sobie sam, pali mało i nie ma problemow i zbędnego wydawania kasy.
  
 
Cytat:
2005-11-29 00:00:58, vitex pisze:
Jest tylko modul przełączający benzyna - gaz + uklad odcinający pracę wtryskow i tzw. emulator pracy wtryskiwaczy. Nie mam jednostki sterującym silnikiem krokowym bo takwego silniczka nie mam. Jest zwykła regulacja ręczna ze śrubą. I bardzo się z tego ciesze, bo reguluję sobie sam, pali mało i nie ma problemow i zbędnego wydawania kasy.



of kors przeglad przechodzisz bez problemu ludzie to jednak glupi sa..wymyslalaja kombinuja cuda nie widy..silniczki krokowe komputery bajery..a przeciez jedna gllupia mala srubeczka zalatwia wszystko
  
 
Cytat:
2005-11-29 04:10:05, qbaj pisze:
of kors przeglad przechodzisz bez problemu ludzie to jednak glupi sa..wymyslalaja kombinuja cuda nie widy..silniczki krokowe komputery bajery..a przeciez jedna gllupia mala srubeczka zalatwia wszystko



Przeglądy ok. Instalacje mam założoną na miesiąc przed wejsciem tego porąbanego przepisu wiec mogą mi skoczyć