Essi 1.8 td sam wchodzi na obroty :-((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam małe pytanie, niedawno mialem mały wypadek wjechałem kolesiowi w tyłek i zakończyło sie to 6 pkt karnymi i mandatem o uszkodzeniach nie bede wspominał.Najgorsze jest to że mójemu dieslowi coś odbiło bo na chwile przed uderzeniem gdy ruszalem ze świateł sam wskoczył na wysokie obroty no i nie zdążyłem już nic zrobić ( może ktoś sie spotkał już z takim przypadkiem?? już kilka razy coś sie takiego stało, w chwili gdy dostaje takich obrotów zaczyna strasznie kopcić i klekotać(pewnie zawory) POMOCY bo nie bardzo wiem co zrobić.Pozdrawiam
  
 
Miałem taki cuś w mkV 1,4 cvh a winny był czyjnik położenai przepusrnicy.Robił zwarcie.
  
 
teraz bedzie pytanie o rok produkcji czy to jest oznaczenie silnika (to co pisze napokrywie ) 1.8 diesel czy endura de bo ten pierwszy ma mniej elektroniki ten drugi juz troszke wiecej ja bym sprawdził komputer
  
 
to jest 97 rok i na pokrywie jest napisane 1.8 endura nie wiem czy istnieje taka możliwość ale może da sie go podłączyć pod komputer i wtedy bedzie łatwiej odnaleść usterke.
  
 
Kilka mozliwosci:

1) Lewe powietrze w paliwie - zrodlo - najczesciej filtr paliwa, podgrzewacz, lub nieszczelne polaczenia na wezykach idacych z filtra paliwa do pompy. Moj ojciec w 1.8D mial jak Ty, nie ma turbiny a tak mu sie działo. Pomoglo przyjrzenie sie tym elementom o ktorych pisalem. I od tego bym zaczal, zanim dobierzes sie do zaworu sterujacego pompa za pomoca podcisnienia wytwarzanego przez turbo.

2) Mozliwe, ze poszla membrana wlasnie w tym zworze i z pompy dostaje sie tamtedy do turbiny dodatkowe paliwo (kiedys czytalem o czyms takim na brytyjskim forum)

3) Konieczna bedzie chyba wizyta u dobrego pompiarza.
  
 
Może faktycznie masz racje, zauwazylem ostatnio ze z filtra paliwa kapie On , tylko że jeśli to jest ta usterka to mam mały problem bo w tym modelu nie wymienia sie całego filtra tylko wkład a nieszczelność i tak zostaje.Sprawdze to dzięki za rade.
  
 
Cytat:
2005-11-26 07:51:02, darmcdoman pisze:
Kilka mozliwosci: 2) Mozliwe, ze poszla membrana wlasnie w tym zworze i z pompy dostaje sie tamtedy do turbiny dodatkowe paliwo (kiedys czytalem o czyms takim na brytyjskim forum)



na 100% to własnie to. u mojego brata w mondeo 1997 1.8 TD mial to samo koszt okolo 150 zł
  
 
Sluchaj, da sie kupic caly komplet filtra, z membranka odpowietrzajaca (z tym przyciskiem do do odpowietrzania). Cena okolo 150-160zl. I nie ma co kombinowac, z przerobkami. Moj tato kombinowal, remontowal, a sumie osiagnal cene nowego niemalze. I dalej ma problem. Po prostu kupuj od razu nowy komplet i wymieniaj, sam dasz rade bez problemu...albo czekaj....jest jeszcze jedna mozliwosc!

Sprawdz uszczelki! Od dolu przychodzi na trzpien zasysajacy taka mala uszczeleczka, najmniejsza jaka dostajesz w komplecie z wkladka filtra. Czasem zdaza sie tak, ze ktos zaklada nowa, a nie sciagnie starej i wtedy jak masz 2 to cieknie!!!

Informuj kolego na forum, ja ci idzie.
  
 
Panowie dziś miałem jechać do fachowca bo coś dziwnego dzieje się z moim fordem escortem 1,8td 97r.Jadąc właśnie w korku czy jakiś odcinek na pierwszym biegu dochodziło do tego ,że w pewnym momencie silnik jak szalony wskakiwał na maksymalne obroty a za samochodem była mgła z dymu.Jedyną radą na to było dla mnie wyłączenie zapłonu.Sęk w tym ,że dzieje się to coraz częściej i boję się ,że kiedyś nie zdążę go wyłączyć i będę miał armagedon pod maską.Zabiorę się za wymianę filtra paliwa i napiszę czy coś to zmieniło.
  
 
Zdecydowanie uszczelki w boosterze polecam stronę http://www.mondeoklubpolska.pl/ tam w wyszukiwarce wpisać booster i wszystko będzie jasne sam wymieniałem to wiem
  
 
darmcdoman wszystko co piszesz -jak działa- działa dokładnie odwrotnie
Kobieca przewrotność ?

PS. skoki obrotów pow. 2500 tylko booster, ok 100 regeneracja chałupnicza.

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2008-09-12 19:53:44 ]