Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Golab82 e30 / e36 Warszawa | 2005-12-06 00:38:12 Witam
Mam problem z dzialaniem tarczowek od cc w moim 126p. Układ sprawia wrazenie jak by był zapowietrzony. Hamulce łapią dopiero gdy pedał jest prawie w samej podłodze. Jak podpompuje trochę to łapie wyżej. Układ był już wielokrotnie odpowietrzany ale nie daje to efektu. Dziwną sprawą jest też to, że tył hamuje lepiej niż przód . Wszystkie gumy w zaciskach są wymienione, klocki i tarcze są w bdb. stanie. Tylnie cylinderki są nowe, nigdzie nie ma wycieków płynu. Co to może być ??? |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-12-06 01:18:33 miałem to samo na początku tuż po założeniu tarcz. Układ odpowietrzony a pedał prawie w podłoge wchodził. Siakieś 100 kilomotrów i pedałzrobiłsię twardy, nie wiem czy to wina dotarcia klocków do tarcz, cięzko mi to wyjaśnić |
Golab82 e30 / e36 Warszawa | 2005-12-06 01:59:00 Ale rozklad sil hamowania tez miales podobny tzn tyl mocniejszy niż przód ? Kolega twierdzi ze to wina pompy ale przed zalozeniem tarcz mialem bdb heble.
|
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-12-06 02:20:56 tak, odpowietrzałem te cholerne hamulce chyba z 15 razy, i tył po prostu aż skwierczał przy wciśnięciu hebla, natomiast przód brał słabo. Pojedziłem troche i pedał zaczął twardnieć , później asekuracyjnie jeszcze raz odpowietrzyłem, pojeździłem i brał już bardzo wysoko. Być moze to mój jednostkowy przypadek |
Golab82 e30 / e36 Warszawa | 2005-12-06 12:39:26 W takim układzie poskladam dzisiaj fure, bo stoi juz od sierpnia. Troche pojezdze i zobaczymy. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-12-06 14:26:55 Hmmm, a mi pomimo identycznego układu jak u Armaty tył odzywa się pierwszy;/ Warto zwrócic uwage na luzy piast, reszta natomiast jest milczeniem;/ |
Qba745 F&F Sympatyk F&F czyli Fiat Fiori ... Bielsko-Biała | 2005-12-06 19:24:11 Jakie masz z tyłu spręzyny??!!! (są miększe i twardsze) Powienieneś założyc z góry (przy cylinderku) miększe i na dole twardsze. Ja też tak miałem a tuz po zmianie sprężyn wszystko już było ok. [ wiadomość edytowana przez: Qba745 dnia 2005-12-06 19:24:49 ] |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2005-12-06 19:56:45 ja też mam zalożone tarcze z df tylko że przód i tyl no i mialem podobny problem (znaczy nie moglem odpowietrzyć ukladu) Jak się okazalo byla to wina pompki od ręcznego. W końcu się udalo (chyba po setnym razie ) i wszystko bangala (trzeba bylo tylko dać pompke niżej niż zbiornik z plynem na czas odpowietrzania) |
Tomecki_b-b rallye 16V Bielsko Biała (Bestwina) | 2005-12-06 21:03:59 U mnie przypadek idento jak u Ari'ego, najpierw jeździłem bez hamulców prawie że, powoli się robił pedał, w końcu zrobił się wysoki i twardy, teraz działa świetnie (hample z sc). |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2005-12-06 21:23:20 Powiem tak:jak robilem hample w punto to mialem to samo,po 2 razie stwierdzilismy,ze przeczytamy ksiazke z punciaka i moze cos tam znajdziemy i sie okazalo,ze trzeba bylo na poczatku jak uklad byl zapowietrzony pompowac na pedale do uzyskania jakiegos minimalnego oporu,robilem tak z 20min.po czym odpowietrzylismy hample na krzyz,tzn.pierw tylne prawe kolo a pozniej przednie lewe i tak na zmiane.Po tej czynnosci do dzis hamle sa swietne w puciaku Ja jutro zrobie tak w malcu i powiem jak hamuja.Ja mam przednie tarcze z DF-a a z tylu cylinderki przednie. |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-12-06 21:29:35 O ile odpowietrzanie na krzyz w punciaku ma sens, o tyle w maluchu nie ma. Przeciez nie masz w malcu ukladu x-diagonalnego |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2005-12-06 21:46:49 Fakt,ale to tylko tak napisalem,ja sobie odpowietrzam tak:najpierw tyl a pozniej przod,ale pompowac bede chocby i godzine zeby jakistam opur byl,wkoncu w punto to dziala wiec sprobowac mozna |
bolec666 F&F MEMBER 126p 899 Dobrzewino | 2015-10-29 18:39:19 odkop z pytaniem!
Mam Panowie problem, miekki pedal po robocie hamulcowej w bobie, co zrobione: Przod tarcze od cc, tyl przednie cylinderki, wszystkie elementy ukladu hamulcowego, ale to wszystkie nowe, tylko zaciski sa stare ale regenerowalem. z tylu rozruszane samoregulatory bo w nowych szczekach byly nieruchawe, zalozone stare sprezyny bo nowe byly twarde jak chuj na weselu. calosc odpowietrzona - z przodu obracalem zaciski do odpowietrzania, wszystko odpowietrzane podcisnieniowo maszyna ssaca z allegro. pedal jest gumiasty i daje sie wcisnac do podlogi. co robic: wkurwiac sie dalej i szukac dziury w calym (swoja droga wszystko szczelne, zero wyciekow) czy mozliwy jest scenariusz ze faktycznie autem trzeba troche pojezdzic ze strachem w oczach i hamulce jakos magicznie sie pojawia - na forum spotkalem sie z takimi scenariuszami, pomozcie prosze bo jestem bardziej wkurwiony niz po obejzeniu faktow w tvnie |
zolo Fiat 126p Kraśnik | 2015-10-29 21:04:16 Jesli jest duzy skok pedalu to sprawdzaj samoregulatory na szczekach. Jak pedal mieki to musi byc gdzies powietrze w ukladzie. Odpowietrzaj do skutku. Moze pompa zapowietrzona.
Ja do odpowietrzania hamulcow zmajstrowalem sobie urzadzenie z kompresora od lodowki. Kompresor polaczony ze zbiornikiem w ktorym robi sie proznia i zbiera sie odessany plyn hamulcowy. Ja tez mam tarcze z cc/sc nowe zaciski z tylu bebny na oryginalnych cylinderkach, szczeki ferodo, oryginalna pompa hamulcowa i pedal jest twardy. Odpowietrzalem do skutku i nie obracalem zaciskow. [ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2015-10-29 21:06:34 ] |
fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2015-10-29 22:04:39 zamontuj pompe hamulcową od Uno Turbo 1.1 lub 1.3 teraz nie pamiętam dokładnie
jest p&p do 126p, tlyko koncówki na wężykach musisz zamienić i pedał będzie łapał wysoko i będzie twardy |
eFeSOwiec FSO Polonez 2000 Warszawa | 2015-10-30 13:03:40 A czy pompa jest nowa? może przepuszcza między sekcjami? czy to ktoś sprawdzał? |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2015-10-31 08:32:33 Ja odtsawiłem odsysarkę z allegro bo gó.no daje, czy to w aucie czy w motocyklu zawsze musiałem poprawić samemu odpowietrzenie po odsysarce i dopiero wtedy było ok. |