Szklanki-popychacze? nagła zmiana;-/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć Od dziś rana martwi mnie pewien stan rzeczy, a mianowicie nieszczęsne popychacze..Odpaliłem rano auto i co? Słysze klekotające popychacze przez jakieś 5 sek,ich klekot -intensywnośc malała aż po niedługiej chwili ustało stukanie..Wiąże sie to chyba z wczorajszą wymianą oleju-Mobil 10W40..przy przebiegu 202.000 raczej wiarygodnym..Powiem że pierwszy raz słyszałem te popychacze,nigdy wcześniej sie nie odzywały,było elegancko Myśle że olej 10 w 40 przy takim przebiegu jest niezbyt gęsty i należało by wlać 15 w 40 już..Nie jestem pewien ale przy poprzedniej wymianie był albo 10 w 40 albo 15w 40, jeśli ten drugi a teraz jest wlany 10w 40 to może przez to są takie objawy??Dodam że słychać je tylko rankiem,jak auto stoi całą noc..To raczej nie popsuło sie odrazu,tylko ta wymiana oleju miała taki wpływ.? I jeszcze powiem że poza tymi szklaneczkami auto dobrze zachowuje sie na tym oleju,cichutko chodzi,dobrze sie zachowuje..Co mi radzicie??Poczekać do następnej wymiany i wlać mu już mineralny??aha ..auto wogóle nie bierze oleju!! Serio nic a nic!!!!! ..Wydałem za wymiane oliwki 200 pln Pozdrawiam i licze na opinie przemiłych uzytkowników forum BMW!! Flow ***
  
 
Cześć,
wymiana na gęstszy olej nie wydaje mi się by spowodowała klekot popychaczy. Musiało być więc odwotnie. Zmień na 15W40 i powinno ustać (a szczerze to na żadnym z tych olejów nie powinny stukać a wina może leżeć po prostu na ich wyeksploatowaniu z wiekiem).
Pozdrawiam
  
 
Ja tam bym nie robił afery z tymi 5 sekundami. Olej po prostu spływa i potrzeba silnikowi chwilkę zanim podpomuje oleju. W moim m43 jak postoi 3-4 dni też słychać przez sekundę popychacze. Do BMW co najmniej półsyntetyczny olej, nie lej mineralnego.
  
 
Teraz mam półsyntetyczny 10 w 40 i zastanawiam sie nad wymianą ale po 10 tyś na 15 w 40 a to jest jaki? Mineralny ?Dlaczego nie moge go wlać??Przecierz jest gęstszy i z wiekiem taki chyba silnikowi potrzeba??
  
 
[quote]
2006-01-05 15:50:59, biem pisze:
Cześć, wymiana na gęstszy olej nie wydaje mi się by spowodowała klekot popychaczy.


Nie wymieniłem na gęstszy tylko chyba na żadszy(tak sie pisze?? hehe)..i tu jest problem..a co to tego klekotu..to poprostu nie dobrze wg mnie,bo to bmw a nie duży fiat kle kle kle!! pojeżdze na tym oleju 10 tyś i wymienie na 15 w 40 też mobila??To chyba nic strasznego sie nie stanie, być może to zalecane wlać już mineralny przy 202.000 ??
  
 
Cytat:
Nie wymieniłem na gęstszy tylko chyba na żadszy(tak sie pisze?? hehe)..


Pisze się "rzadszy" ale mniejsza z tym. Napisałem że skoro klepie to na bank nie wymieniłeś na bardziej gęsty ale właśnie na rzadszy. Pytanie czy zmiana oleju pomoże - jednym pomaga innym nie. W moim M40 nie pomogło (może minimalnie). Uważam, że jak coś zaczyna dawać o sobie znać to znaczy że wkrótce będzie do wymiany. Nie przejmuj się, z tym można żyć (czyt. jeździć).
Pozdrawiam
  
 
Kosmat, - Kein Stress.
  
 
Cytat:
2006-01-05 20:18:08, tresor123 pisze:
Kosmat, - Kein Stress.

tak jest grunt żeby olej był w silniku a nie pod nim gdy urwie sie korbowód
  
 
no wlasnie, tez mnie to interesuje.

Mam wlany Mobil1 5W-50 i praktycznie codziennie rano przez kilka sekund slysze jak mi klekocza popychacze. Wyglada na to, ze to juz czas zeby je wymienic.. Kto juz to robil i wie ile takie szczescie kosztuje???

Chociaz rzad liczby PLNow, bo nie mam bladego pojecia...

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-06 10:35:54, pi3s pisze:
no wlasnie, tez mnie to interesuje. Mam wlany Mobil1 5W-50 i praktycznie codziennie rano przez kilka sekund slysze jak mi klekocza popychacze. Wyglada na to, ze to juz czas zeby je wymienic.. Kto juz to robil i wie ile takie szczescie kosztuje??? Chociaz rzad liczby PLNow, bo nie mam bladego pojecia... pozdrawiam




byl juz o tym temat i ktos tam przedstawial dokladna wycene takiej roboty w fachowym warsztacie, wyszlo go to napewno ponad 2000zl ale dokaldnej sumy nie pamietam. z tego co wiem to 1 sztuka popychacza kosztuje kolo 60-70zl
  
 
Cytat:
2006-01-06 10:43:58, tolo84 pisze:
byl juz o tym temat i ktos tam przedstawial dokladna wycene takiej roboty w fachowym warsztacie, wyszlo go to napewno ponad 2000zl ale dokaldnej sumy nie pamietam. z tego co wiem to 1 sztuka popychacza kosztuje kolo 60-70zl



70x6=420 PLN, robocizna 1500?????? maaaaaaaaatko.. masakra
  
 
Cytat:
2006-01-06 13:25:16, pi3s pisze:
70x6=420 PLN, robocizna 1500?????? maaaaaaaaatko.. masakra




hahah maly blad w obliczeniach 24x70zl...

tyle co zaworow a nie tyle co garow!!!


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2006-01-06 13:29:16 ]
  
 
Cytat:
2006-01-06 13:28:41, tolo84 pisze:
hahah maly blad w obliczeniach 24x70zl... tyle co zaworow a nie tyle co garow!!! [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2006-01-06 13:29:16 ]



FAKT!! moj blad... 24x60=1680 PLN... no tak, teraz to ma sens

W takim razie -> mozna z tym jezdzic, czy lepiej wymienic bo jak sie spier.. to przy okazji jeszcze zniszczy inne czesci i wtedy wyskocze np z 4K ?

pozdrawiam
  
 
Nasze auta juz maja spory przebieg i lanie syntetyku mija sie z celem moja beta ma spory przebieg i jezdzi na mobilu połsyntetyku i nic nie stuka i
  
 
Cytat:
2006-01-06 13:44:54, pi3s pisze:
FAKT!! moj blad... 24x60=1680 PLN... no tak, teraz to ma sens W takim razie -> mozna z tym jezdzic, czy lepiej wymienic bo jak sie spier.. to przy okazji jeszcze zniszczy inne czesci i wtedy wyskocze np z 4K ? pozdrawiam



dopoki stukaja tylko chwile przy odpalaniu to sie nie przejmuj, a jak zaczna stukac caly czas to wtedy o nich pomysl
  
 
Bmw Wrocław-nie martw sie!! ja już przestałem..Zmień olej przy kolejnej wymianie na 15 w 40 ( to mineral czy półsyntetyk? ) bo ja taki miałem przed wymianą i nie stukało,ale wlałem 10 w 40 i rankiem troche poklepią Kumpel wczoraj wpadł do mnie mazdą 626 2.0 i też mu zykają popychacze,ale tak po japońsku inaczej hehe,on sie nie przejmuje mam do po nim od wczoraj..a Kto taki wymieniał te popychacze??
  
 
Cytat:
2006-01-06 17:15:40, kosmat pisze:
Bmw Wrocław-nie martw sie!! ja już przestałem..Zmień olej przy kolejnej wymianie na 15 w 40 ( to mineral czy półsyntetyk? ) bo ja taki miałem przed wymianą i nie stukało,ale wlałem 10 w 40 i rankiem troche poklepią Kumpel wczoraj wpadł do mnie mazdą 626 2.0 i też mu zykają popychacze,ale tak po japońsku inaczej hehe,on sie nie przejmuje mam do po nim od wczoraj..a Kto taki wymieniał te popychacze??




napewno ktos kto ma 520 e34 ale nick'a nie pamietam :/
  
 
O ile dobrze pamietam to o wymianie popychaczy pisal Zyggy
  
 
hm..a czy 15 w 40 to jest oliwka mineralna? Czy półsyntetyk??a 10 w 40?
  
 
Cytat:
2006-01-06 20:25:48, kosmat pisze:
hm..a czy 15 w 40 to jest oliwka mineralna? Czy półsyntetyk??a 10 w 40?

15W40 mineralny
10w40 półsyntetyczny