Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2006-01-25 09:46:53 Za duza??? |
Olejek Skoda Octavia II Combi Włocławek | 2006-01-25 09:49:59 Witam,
W mojej 2.5 TDS mam 74Ah i jak na razie wystarcza, chociaż wielu ludzi doradza mi 92 Ah. Może przy następnej zmianie. Pozdrawiam Olejek |
luis7 Omega B 20 16V ( ni ... Ostrołęka | 2006-01-25 10:07:43 Witam
ja w X20XEV mam 74 Ah i wszystko w najepszym porzadalu (-25) cyk i chodzi Pozdrawiam |
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-01-25 10:20:29 W mojej 2.5 TDS miałem oryginał 85 Ah (który siadł po 10 latach i nie chciał mi ruszać w tym zimnie) zamieniłem na 92 Ah o identycznych rozmiarach i jestem bardzo zadowolony (0 problemów z rozruchem). Co sądzicie o akumulatorach z Makro CarJack (wyprodukowanych w Centra). Według mnie jest to sprzedawana po dużo niższej cenie Centra EXIDE EXCELL lub EXIDE CLASSIC. Zwróćcie uwagę iż kolory, rozmiary, wyposażenie i pojemności tych akumulatorów są identyczne. Różnią się naklejką. Ciekawe czy dla Makro nie są produkowane z gorszych materiałów. Chociaż gwarancja jest taka sama czyli 2 lata.
[ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2006-01-25 10:24:05 ] |
lindom omega b Elbląg | 2006-01-25 10:45:56 A to spoko.
Nie wiedziałem ża są montowane takie kolosy w Omach. Zawsze kojarzyłem 60 AH z dieslem. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam |
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-01-25 11:18:16 Fakt z Diesla jestem zadowolony (wymieniłbym tylko na 2.5 DTI) i uważam, iż jest bardzo dynamiczny jak na tę moc. Największy sukces Ford Probe zostawiony w tyle z pod świateł mimo ASB. Dla niego szok, że jakieś kombi z dzieckiem z tyłu które prowadziła moja żona go odstawiło, ale chyba był kierowca do du**. Ale nie ma róży bez kolców. Ostatnio duże wydatki. Patrz moje posty o spalaniu i o wymianie świec żarowych. |
cyganus Opel Omega Poznań | 2006-01-25 19:10:46 Ja mam molla m3plus (aku dla najbardziej wymagajacych, hehe - to ja ) i jest rewelacja. Prawdziwa niemiecka solidnosc. Zadne tam polskie, czy chinskie i inne wynalazki . To co pisza na stronie http://www.moll-batterien.pl/m3plus2.html jest rzeczywiscie prawda. Otulam go tylko tym pokrowcem co pozostal po oryginale i pali na dotyk
|
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-01-25 21:04:41 Z drugiej strony nie zawsze największe znaczy najlepsze i nie wszyscy muszą pakować wielki akumulator. Czym ja się kierowałem przy kupnie?
1. Wymiarem. Stwierdziłem, iż jeżeli producent dał 85 Ah należy wstawić identyczny wymiarowo na miejsce o zbliżonej pojemności. Podpasywał idealnie 92 Ah. Z rozmysłem kupiłem przewymiarowany wiedziony moim instynktem oraz... 2. Niską ceną. 200 zł było nie do przebicia. W dodatku nie było to totalne no name ani made in china, a według mnie jest to Exide sprzedawany normalnie dużo drożej. Przy okazji kupuję polskie wspierając nasz przemysł. Według instrukcji str. 160 można stosować akumulatory od 44/55*/66*/85* Ah. Gwiazdka jest chyba przy zalecanych. Według danych w PDF ze strony www.centra.com.pl zalecają oni do Omeg od pojemności 60 Ah (żelowy wypas) poprzez 66/77 Ah Exide i Exide Extreme do 72/74/75 Ah dla różnych modeli serii Centra Standard, Plus i Futura. To tyle w temacie akumulatorów. [ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2006-01-25 21:07:37 ] |
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-01-25 21:42:04 Nie czuję się urażony ani krytykowany. Chciałem wnieść coś konstruktywnego do dyskusji. Sądzę, iż zwłaszcza w tym okresie wiele innych osób ma podobne dylematy i szuka jak ja informacji. Każdy ma swoje preferencje jak w przysłowiu o ogórkach i ogrodnika córkach. Co do Omeg i niezawodności to bym polemizował (to forum to 1001 problemów z Omą). Wygoda za przystępną cenę owszem. Nie ma róży bez kolców i trzeba się pogodzić, że cena napraw jest proporcjonalna do klasy samochodu (i tak mniejsza niż innych znanych marek), a usterkowość rośnie ze stopniem skomplikowania pojazdu. Wynika też z wad fabrycznych i niedopracowania konstrukcji. Bestia jest jak kobieta. Ma wady, ale jest piękna i kocha się ją taką jaka jest. |
Trance_Matthew Omega B 2.5TD Kraków | 2006-01-25 21:57:07 Jakis czas temu zasadzilem 95Ah Centra Futura (cene pozostawie dla siebie ) coz dieselek to dieselek zawsze mocniejszy aku potrzebowal skoro tak piszecie ze montujecie podobne pojemnosci moze nie bedzie tak zle obawialem sie kiedys ze moze mi nie doladowac go ale po dwoch miesiacach jazdy nic nie wskazywalo na to zeby tak bylo. Dodam ze to prawdziwa sieczka na moim starym Exide 85Ah przy odpalaniu auta radio mi sie wylaczalo teraz nie ma mowy o czyms takim jak pamietam to chyba 900A zapodaje |
kusy Czarna Bestia B Ostrołęka | 2006-01-26 08:47:06 Dolicz sobie jeszcze rozruchy auta, podczas cyklu miejskiego!!! Jakież tu są popory prądu (200-400A lub więcej). Nie można przeginać z pojemnością aku. Można najwyżej rozejrzeć się za większym prądem rozruchowym, na ktre 99% ludzi nie zwraca uwagi. Nie zastanawiacie się, że nowe akumulatory chodzą niekiedy 10 lat, a jak sobie ktoś wymieni wg własnego uznania to się wielce dziwi, że po 2-3 latach siadł mu aku, a lbo w zimę nie kręci? Wszystko trzeba robić z głową. A nie dopuszczalne jest trzymanie aku w stanie niedoładowania, bo zmniejsza to jego żywitność kilkakrotnie. Polecam patrzeć na zalecenie producenta i cieszyć się z zakupu nimimum 5-6 lat! Wtedy można sobie kupić i droższy, zamiast dwoch tańszych i i tak się jest do przodu. I zmierzyć sobie caraz ładowanie i pobor prądu przez instalacje w aucie.
-------------------------------- OGIEŃ NA TŁOKI I..........!!! |
Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2006-01-26 23:32:55 Problem niesprawności akumulatora
prosty układzik monitorowania stanu akumulatora [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-27 00:13:05 ] |
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-01-27 22:14:28 Sądzę, iż nie istnieje ryzyko, że alternator nie będzie w stanie naładować lub uszkodzi się po wstawieniu za dużego akumulatora. Trochę teorii o akumulatorach. Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności. W Omegach wg instrukcji można stosować akumulatory z przedziału 55-85 Ah wiec sądzę, iż producent w czasie pracy zapewnia podładowanie prądem około 6A (nie mierzyłem - może ktoś sprawdzi). Akumulator można ładować prądem mniejszym niż 10% Q (Q - pojemność) bez szkody. Skutek zainstalowania przewymiarowanego akumulatora - dłużej się ładuje do pełnej pojemności podczas normalnej jazdy. Wniosek - trzeba pamiętać o ewentualnym okresowym podładowaniu przy jeździe tylko w cyklu miejskim. Ewentualny wzrost prądu, czasu ładowania jest nikły w skali zapasu mocy alternatora (105 A).
Zalety przewymiarowanego akumulatora: 1. Większy prąd rozruchu. 2. Prostszy rozruch z częściowo rozładowanego akumulatora. 3. Prostszy rozruch podczas mrozu (bo jego zmniejszona pojemność na skutek niskiej temperatury i tak wystarczy do rozruchu) IV. AKUMULATORY W SEZONIE ZIMOWYM 4. Teoretycznie powinien na dłużej starczyć przy prawidłowej eksploatacji. Mimo spadku pojemności na skutek naturalnego zużycia i tak mamy pewien jej nadmiar. Wady: 1. Dłuższe czas ładowania do 100% pojemności podczas jazdy. 2. Większa waga i wymiary. 3. Cena. I na koniec jak ktoś niżej napisał. Można kupić wielki tradycyjny akumulator o małym prądzie rozruchu, lub też mniejszy pojemnością, droższy, nowoczesny o znacznie większym. |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-02-02 21:07:19 Odświeżam posta po roku...i proste pytanie:
Jakie macie akumulatory w swoich 2,5TD?? Proszę o podanie pojemności i prądu rozruchowego. Pozdrawiam |