1,4DOHC FIAT Mirafiori

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś się orientuje czy można w/w silnik 1367cm3 D=78mm S=71,5mm roztoczyć na D=84mm i otrzymać 1585cm3. Czy te silniki miały jednakowe bloki, korbowody, panewki, sworznie tłokowe? 2DOHC FIAT ma inne korbowody. Czy bedzie pasowała głowica od 2DOHC. Jakie są koła rozrządu na wałkach dla tych silników. 1,4/1,6 ma niższy kadłub w stosunku do 2,0, czy to wpływa na długość paska rozrządu? Będę wdzięczny za info w tym temacie.
Pozdrawiam Piotrek
 
 
obawiam sie, ze blok silnika jest inny niz w seri 1,6-1,8-2,0 (te mialy takie same bloki i srednice cylindra, roznily sie tlokami i korbowodami) i niewiele sobie pofolgujesz... Napisz to pytanie do kosa@poczta.fm - gosc zna sie na F131 i moze bedzie znal szczegoly. jego strona to www.fiat131.prv.pl
  
 
Silnik 1585cm3 miał identyczny skok jak ten 1,4 tylko tłok D=84mm. Ciekawe jakie są grubości ścianek cylindra dla tych kadłubów. Roztoczyć 78 na 84 to 3 mm na stronę, trochę dużo może nie wytrzymać. W zwykłym silniku fiat 115C lub AA; AB roztoczenie z 77 na 80 wychodzi bez problemu.
Pozdrawiam Piotrek