Wymiana rozrzadu 1 raz w zyciu :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bede co prawda korzystal z ksiazki servisowej ale czy macie moze jakies rady porady ktorych tam nie znajde a ktore moga byc bezcenne ??
  
 
hmm ja proponowałbym sie za to samemu nie brac. wystarczy pasek zle ustwaic o 1 zabek i moze byc kucha....
  
 
Cytat:
2006-01-30 10:59:35, PATENT pisze:
hmm ja proponowałbym sie za to samemu nie brac. wystarczy pasek zle ustwaic o 1 zabek i moze byc kucha....



wiecej wiary prosze dam rade mysle mechanik to tez czlowiek wiec kiedys tego nie umial robic a ze pasek mozna zle ustawic to wiem bo mi wlasnie mechaniorzy strasznie go zalozyli
  
 
No to pamietaj jeszcze o tym ze masz dwa walki ktore nie maja prawa sie obrocic w stosunku do siebie przy wymianie. Ford ma taki specjalny klucz do ich blokowania ( lub mozesz robic to na oznaczenia) - osobiscie uwazam ze ten silnik nie jest stosunkowo latwym do nauki wymiany rozrzadu - nie bralbym sie za to.
  
 
Nie taki diabeł straszny jak go malują. Na stronie głównej w poradach jest opis Borysa jak to robić. Do ustabilizowania wałków wystarczy kawałek płaskownika i ani drgną (na ich końcach jest fajne nacięcie do tego). W sumie to największy problem to może być z odkręceniem śruby w kole zamachowym Z tym bywają niezłe jazdy
  
 
Co prawda wymianę w essim powierzyłem mechanikowi, ale wymieniałem kiedyś pasek w poldonie. Żeby nie bawić się ze znacznikami na kołach zębatych i wyeliminować możliwość przesunięcia ich względem siebie, zrobiłem tak: Po zdjęciu obudowy paska zrobiłem sobie znaczniki farbką na kołach i na pasku. Zdjęłem pasek, postawiłem sobie znaczniki w takich samych odstępach na nowym pasku i założyłem go zgodnie z tym co było namalowane na kołach. Cała operacja przebiegła szybko sprawnie i bezproblemowo. Mały dreszczyk emocji poczułem po wymianie przed pierwszym uruchomieniem silnika. Ale już w chwili gdy motor zaskoczył zrobiłem tak .

Powodzenia!
  
 
Cytat:
2006-01-30 11:13:06, fever pisze:
No to pamietaj jeszcze o tym ze masz dwa walki ktore nie maja prawa sie obrocic w stosunku do siebie przy wymianie. Ford ma taki specjalny klucz do ich blokowania ( lub mozesz robic to na oznaczenia) - osobiscie uwazam ze ten silnik nie jest stosunkowo latwym do nauki wymiany rozrzadu - nie bralbym sie za to.



slyszalem wlasnie o kluczu takim blokujacym a jak go zdobyc ??
  
 
Cytat:
2006-01-30 11:20:27, djdolar pisze:
slyszalem wlasnie o kluczu takim blokujacym a jak go zdobyc ??



Nie trzeba żadnego klucza. Na końcach wałków są takie nacięcia, wystarczy znaleźć płaskownik odpowedniej długości żeby starczył na dwa wałki i grubości, wsunąć w te nacięcia i masz zblokowane wszystko na amen

Robiłem to, więc wiem
  
 
Cytat:
2006-01-30 11:27:16, Shaq27 pisze:
Nie trzeba żadnego klucza. Na końcach wałków są takie nacięcia, wystarczy znaleźć płaskownik odpowedniej długości żeby starczył na dwa wałki i grubości, wsunąć w te nacięcia i masz zblokowane wszystko na amen Robiłem to, więc wiem



a mozesz powiedziec jaka szerokosc i dlugosc ?? bede wdzieczny
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:37:28, djdolar pisze:
a mozesz powiedziec jaka szerokosc i dlugosc ?? bede wdzieczny



Hmm musialbym skoczyć na garaż poszukać z złomie tego plaskownika

Długości to tak ze 30cm żeby miał, a na grubość jeśłi dobrze pamiętam to te nacięcia mają około 5mm
  
 
Wejdź sobie do porad TUTAJ

Borys widzę wszystko opisał. Jest nawet zdjęcie gdzie tzreba wsunąć ten płaskownik
  
 
dlugosc i grubosc plaskownika zgodna tylko bywaja problemy z odkreceniem sruby na kole pasowym ja mialem taki problem ze az sie sruby od walkow zluzowaly ale ogolnie luzik
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:43:49, Shaq27 pisze:
Wejdź sobie do porad TUTAJ Borys widzę wszystko opisał. Jest nawet zdjęcie gdzie tzreba wsunąć ten płaskownik



shaq dzieki wyrazniej juz tego wytlumaczyc chyba sie nie da Oczywiscie dzieki borys jak zrobie to sie pochwale czy mam czym jezdzic czy remont silnika
  
 
pasek GOODYEAR a rolki i napinacz INA moze jakies uwagi ??
  
 
Spoko dasz rady, tez to we wrzesniu przechodzilem, zrobilem to praktycznie sam nie majac zadnego doswiadczenia tylko porade Borysa i ksiazke wkł. i podstawowa zasada Nie Spieszyc Sie a bedzie wszystko dobrze
  
 
zamierzam zalozyc pasek GOODYEAR a rolki i napinacz INA moze jakies uwagi ??
warto ?? czy moze lepiej co innego ??
  
 
kupuje pasek kompletny i chlop sie pyta czy wystepuja dwie rolki czy jedna wiec ?? ile ??
  
 
Są 2 rolki i jeden napinacz. O ile nie masz pożądnego kanału to się nawet za to nie bierz... Warto się zaopatrzyć w lucz nr18 do odkręcenia koła pasowego na wale (nasadkowy dłuuugi). Oprócz tego przy okazji rozbierania całości warto wymienić pasek wieloklinowy. Osobiście pokonała mnie śruba na wale (bez kanału płaskim kluczem nie da rady tego ruszyć). A i nałozenie z powrotem paska wieloklinowegoleżąc pod samochodem też nie jest proste. Ale powodzenia życze
  
 
Cytat:
2006-01-30 18:55:09, gjw pisze:
O ile nie masz pożądnego kanału to się nawet za to nie bierz...

hmmm ciekawe. Ja wymieniałem bez kanału a wymiana zarówno rozrządu a szczególnie paska wieloklinowego to pestka.


Klucze stosuj tylko nasadowe. płaskimi nic nie zdziałasz.
  
 
Cytat:
2006-01-30 19:08:44, Slawko pisze:
hmmm ciekawe. Ja wymieniałem bez kanału a wymiana zarówno rozrządu a szczególnie paska wieloklinowego to pestka. Klucze stosuj tylko nasadowe. płaskimi nic nie zdziałasz.



dzieki trzymajcie kciuki jutro chyba sie odwaze na ten krok