| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
krisb Astra Classic Poznań | 2003-04-07 11:33:43 Ty nie masz przypadkiem mechanicznego EGR'a? same wężyki, zero elektroniki?
Jednak o jego regeneracji/sprawdzeniu nic nie wiem... |
Olmar CorsaB+LPG Elpigaz Rzeszów | 2003-04-07 12:49:58 Trochę teorii:
"Zawór EGR, łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany (otwierany) poprzez doprowadzenie do niego podciśnienia. W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.W jaki sposób jest doprowadzane to podciśnienie? Ano mamy jeszcze jeden zawór sterujący, który "zamyka i otwiera podciśnienie". Jest on sterowany elektrycznie, zamyka go i otwiera w odpowiednim momencie (przy dodawaniu gazu) komputer wtrysku poprzez przekaźnik. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi. Oczywiście zawór nie jest otwarty przez cały czas, jeśli zaś jest, to odczujemy to dość wyraźnie podczas jazdy, gdy spaliny cały czas będą się dostawały do kolektora ssącego, silnik będzie "przymulony", będzie się dusił przy przyspieszaniu" |