[DOHC] Mocno wykręcone gadżety (czyli - części wyścigowe)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś w Polsce sprzedaje takie cuda jak:
- przestawialne koła rozrządu
- mocniejsze pompy oleju z chłodnicami
- suche miski olejowe + osprzęt
- kute tłoki w rozmiarach 84 do 86mm
- sprzęgła stalowe lub organiczne (organic clutch)
- wzmacniane spręzyny zaworowe

To wszystko można kupić u Crofta i taki miałem zamiar. Ale im bliżej momentu złożenia zamówienia (i wysłania kasy) to tym bardziej koszty tego wszystkiego wydają mi się coraz większą i nieuzasadnioną ekstrawagancją. Postanowiłem jeszcze poszukać w Polsce... Może chociaż niektóre części znajde...
  
 
Hmm – kiepsko z tym, ale z tego co wiem to:

- przestawialne koła rozrządu, podobnie jak sportowe wałki kupisz u inż. Świątka w Bydgoszczy
- mocniejsze pompy oleju – do 1.6 oraz 1.8 nadadzą się do tego celu pompy olejowe od... 2.0 ; ma wyższe ząbki kół zębatych oraz obudowę (sprawdzałem osobiście) , czyli na pewno tłoczy nieco więcej oleju, można też zwiększyć ciśnienie oleju zakładając sztywniejszą sprężynę regulatora ciśnienia oleju lub też prościej – podkładkę(i) pod tą sprężynę.
- chłodnicę oleju możesz wziąć np. z uno turbo lub cromy turbo, lub z każdego innego auta, które takową chłodnicę posiada; kwestia tylko wpięcia się w magistralę olejową oraz wykonanie powrotu
- o suchych miskach i kutych tłokach to w Polsce o tym nie słyszałem, żeby ktoś to robił bądź sprzedawał
- do 1.6 dohc pasuje idealnie sprzęgło polonezowskie (w komplecie, bo jest identyczne), więc jeśli masz dostęp do jakiś super sprzęgieł do seryjnego poldisza, to jesteś w domu (może takie cuda robi sachs – nie mam pojęcia); może jednak jakieś „rajdowe” stalowe sprzęgła do Poldka w Polsce są sprzedawane – musisz zasięgnąć języka w „światku”, może Walezy coś o takowych wie
- jeśli chodzi o sprężyny zaworowe to mniemam, że chodzi Ci o zastąpienie seryjnych dwóch sprężyn, pojedynczymi progresywnymi o oczywiście odpowiednio „twardszej” charakterystyce; sam takich szukam i jak dojdę z czego można je „podpasować” to na pewno dam Ci znać.
  
 
Cytat:
- mocniejsze pompy oleju – do 1.6 oraz 1.8 nadadzą się do tego celu pompy olejowe od... 2.0 ; ma wyższe ząbki kół zębatych oraz obudowę (sprawdzałem osobiście) , czyli na pewno tłoczy nieco więcej oleju, można też zwiększyć ciśnienie oleju zakładając sztywniejszą sprężynę regulatora ciśnienia oleju lub też prościej – podkładkę(i) pod tą sprężynę.

- do 1.6 dohc pasuje idealnie sprzęgło polonezowskie (w komplecie, bo jest identyczne)



Te wszystkie graty to bede potrzebował do 2,0. Do 1,6 będe wstawiał automat (projekt PF125p GLS Automatic), a do mojego '74 --> 2,0, które bedę przygotowywał wyłącznie pod wyscigi na 1/4mili (...ekhem...ekhem... no wiecie 190KM przy 7,5tys. .... takie tam....)

Gdy byłem u Swiątka to sie nawet słowem nie zająkneli o przestawialnych kolach rozrządu! A te sprezyny zaworowe to po prostu muszą być twardsze i o szybszym czasie reakcji bo przy 7/8 tys. obr, to seryjne przestają sie wyrabiać.
  
 
skontaktuj sie z Walezym on ma duzo takich pierdol , wiem ze ma zalozone kola rozrzadu z regulacja